Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Katten Honden en ander Beestenspul

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
annette54

Bericht door annette54 »

[url=https://postimg.cc/FfDbT432][img]https://i.postimg.cc/sXRnDfXD/heup-fammy.jpg[/img][/url]

voor ik fammy uit het asiel meenam kreeg ik te horen dat ze een vondeling was, dat hun opviel dat ze slecht liep en er
was een rontgenfoto gemaakt van haar rechterpoot.

op verzoek hebben ze de foto naar mij toegezonden.

ik snap echter niet goed wat ik zie...zit er nu een stukje bot gewoon los?
ik heb net een mail naar het asiel gezonden om uitleg.
ik voel me er erg ongerust onder.
ze loopt erg slecht, speelt en rent weinig en ik weet niet of ze pijn heeft.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Annette,

Heb je nog contact met de huisarts die je al die jaren hebt gehad toen je Dayny nog leefde?
Anders zou ik gewoon even met Fammy bij je vertrouwde dierenarts langs gaan.
Daar heb je een band mee en die kan Fammy even controleren en je uitleggen wat je met Fammy kunt verwachten.

Ik laat een nieuw huisdier altijd even checken door m'n eigen Dierenarts, gewoon om zeker te weten dat het gezond (of niet) is.
Want ook als het kwaaltjes blijkt te hebben dan wil ik dat graag weten zodat ik weet wat ik eventueel kan verwachten. Want gek ben je al met het beessie neem ik aan, dus dat maakt niet uit. Het is alleen fijn om te weten of er iets aan scheelt en waar je rekening mee moet houden.
annette54

Bericht door annette54 »

hoi suzan,

net antwoord van het asiel:
dit heeft hun dierenarts genoteerd in het dossier:

[I]

‘OVA: GB, geënt + gechipt

Rontgenfoto's knie: oude Fractuur, al botverbinding gaande. Advies kijken of ze zich hiermee goed gaat redden, blijft ze last houden hinken of heeft ze er moeite mee dan overwegen of amputatie optie is.’

Mocht u meer willen weten, dan kunt u het beste morgenmiddag even bellen.[/I]

nogal heftig!
misschien een idee om de dierenarts hier ( helaas, niet zo veel ervaring met hen, gemengde praktijk en ik kwam er nooit met Dayny want zij mankeerde nooit wat in haar leven) uitleg te vragen over de foto..wat hij/ zij er van vindt.
Suzan

Grote meid

Bericht door Suzan »

Grote meid

Ik moet het afkloppen want er hoeft maar één traumatisch voorval te gebeuren en m'n hond is voor de rest van haar leven verpest, maar ze doet het zó enorm goed met het vuurwerk. :goed:

Ze reageert er helemaal niet op. Ligt binnen rustig te snurken, en we zijn net nog even wezen wandelen en ook dan kijkt ze niet op of om als het knalt.
Wat is het toch een coole, zelfverzekerde jongedame. :girlpower:

Vanavond voor het knallen echt losbreekt, gaan gewoon de gordijnen dicht zoals elke avond en de tv aan. Dus er wijkt niets af voor haar.
En dan hoop ik maar dat ze de rest van haar leventje zo kalm blijft onder het vuurwerk, want een bange hond is vreselijk.

Sterkte voor de honden en katten die bang zijn voor de knallen... :aai:
tracy

Bericht door tracy »

Mooi Suzan ik hoop voor jou en je hond dat het een rustige jaarwisseling wordt. We wonen in het buitengebied, af en toe een carbidknal. Onze katten liggen nu lekker te slapen
Suzan

Bericht door Suzan »

Net zo schattig... De hond lag heerlijk te snurken, zoals honden het grootste deel van de dag doen.
Het was rond vieren en na die tijd krijgt ze altijd haar tweede bak brokken. Wat dat betreft heeft ze een wekker in haar koppie.

Ik had net m'n fruit gegeten en ze krijgt altijd het kontje van de banaan. Heerlijk vindt ze dat. Zelfs zo erg dat als ze buiten aan het spelen is, en ik eet binnen een banaan, komt ze likkebaardend naar binnen rennen om keurig bij haar etensbak te gaan zitten.
De geur is blijkbaar onweerstaanbaar en draagt ver. :lekker:

Maar juffie lag nog diep in slaap te ronken. Tot, na een minuutje ofzo, er blijkbaar toch een aroma in haar slaap doordrong.
Plots begon ze enthousiast te smakken in haar slaap. En dat ging steeds harder en harder.
Tot ze dus echt wakker werd en mij met haar duffe koppie aankeek en ik de bananenschil omhoog hield.

Dat snoetje! Hoe blij kan een hond zijn? It was a dream come true! :joepie:
Zó leuk om te zien. :lief:
Klick

Bericht door Klick »

geweldig :haha:
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik zie het plaatje weer geheel voor me.....

Echt , je moet het bundelen.. Volgens mij heb ik dat al heel lang geleden eerder aangegeven.

Riwidi
annette54

kennismaking met sneeuw

Bericht door annette54 »

kennismaking met sneeuw

[url=https://postimg.cc/McT9rnn8][img]https://i.postimg.cc/5t5Dyv1j/RSCN5484.jpg[/img][/url][url=https://postimages.org/nl/][/url]

Fammy mocht voor de eerste keer naar buiten en gelijk kennismaken met de sneeuw.
spannend....voor haar maar ook voor mij :D
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

En hoe vond ze het?
Wat was de uitkomst van het pootje van Fanny? Is dat nu weer in orde?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp