Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Katten Honden en ander Beestenspul

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Zo. Net eerst even een mega-dut gedaan, want daar was ik ernstig aan toe. Wat was ik net naar de -piep-, zeg. :slapen:
(de tijden dat ik al om 7.15 uur onder de douche stond zijn érg lang geleden, bovendien sowieso vermoeiende dag)

We hadden Joop ook daar kunnen laten en dan morgen op kunnen halen, maar vriend had net al van alles om zitten gooien omdat we al langer daar bleven dan eigenlijk gepland was, en dan had hij weer van alles om moeten gooien...
Dus dan maar volgende week. Het was inmiddels wel duidelijk dat er niet iets urgents achter zat, dus dan kan het wel een weekje wachten.

We zaten in de auto al te grappen, "wedden dat we volgende week na die MRI nog geen stap verder zijn?" Ja, dat het dus een bloedpropje is geweest, en daar is achteraf niets meer aan te doen. Dan zijn we een bak geld lichter (MRI alleen is al €800,-), maar weten i.i.g. wél wat de oorzaak [I]was[/I]. :ogen:
(ineens zagen we het voordeel van een verzekering ook wel in. :tralala: )

Maar we zien wel wat volgende week ons brengt. Ik ga me nu niet meer (al te) druk maken, ik weet nu zeker dat Joop geen pijn of ongemak heeft, dat is het belangrijkste.
Het mooie van dieren is, dat ze zichzelf niet zielig vinden of zichzelf "gehandicapt" voelen, maar gewoon door gaan.
(zouden wij mensen een voorbeeld aan kunnen nemen)

Wat heeft het ventje zich voorbeeldig gedragen. :goed:
Ze hebben echt de vreemdste testjes met hem uitgehaald, en dat maar steeds weer en weer. Het was echt zo'n neurologisch onderzoek zoals we allemaal wel kennen (maar dan op z'n kat's): Op voorpootjes dansen, op achterpootjes dansen, zitten pieren en purken, reflexen testen, pijnresponsen testen, schrikreflexen testen, evenwichtsoefeningen, hij hoefde nog net niet z'n neus aan te tikken met z'n voorpootjes.
Hij was echt een circusact aan het opvoeren. :haha:

En hij onderging het allemaal geduldig en vriendelijk. De artsen waren ook allemaal heel blij met zijn gemoedelijke aard, want hij werkte echt heerlijk mee.
En dat zeker twee uur lang. Dat is toch wel heel netjes voor een kat om allemaal met zich uit te laten spoken. Ik heb wel katten gehad die dat écht niet getolereerd hadden. :duivel:
Ik was oprecht trots op hem. :ja:
storm

Bericht door storm »

oooh wat een held die joop, die heeft het allemaal maar over zich heen laten komen, echt een toppertje:goed:
nu helaas weer wachten, maar het zal allemaal wel ergens goed voor zijn, zo moet je maar denken;)

en wat een goed gevoel moet het geven om te weten dat je beestje in ieder geval geen pijn heeft, dat haalt denk ik wel de scherpe kantjes van je bezorgdheid even af:)

@billy, je hebt gelijk dat we allebei een dier hebben moeten achterlaten in het vorige topic, bizar gevoel he? (en er zijn natuurlijk meerdere diertjes die helaas overleden zijn tijdens het vorige topic:( ) en jij hebt ook een nieuwe liefde in liza gevonden, zo heerlijk voor je, zoals we allemaal weten vervangt het ene dier nooit de ander, maar gelukkig is ons dierenhart groot genoeg:)

patrick (man) kwam met het idee om mij een puppie te geven voor mijn verjaardag (februari) hij dacht dat het verdriet wat naar de achtergrond zou gaan en ik mijn aandacht op de pup kon richten, het is lief bedoelt, maar ben er nog niet aan toe..
dat we nog een hond zouden willen staat vast, maar ik weet het nu nog niet wanneer ik daar aan toe ben...ik vind het zo moeilijk, ik ben nog zo met storm bezig in mijn hoofd..ik laat het voorlopig nog even aan mij voorbij gaan in ieder geval..

mooi hoor xannikax zo'n vuurpijl voor je moeder, het geeft echt een goed gevoel om zoiets te doen he?

jip, hoe is het met de verkoudheid van elf?


gr,
christa (storm)
Billy

Bericht door Billy »

Idd je voelt zelf wanneer je er aan toe bent. Bij mij is dat altijd heel snel, maar snap goed dat niet iedereen dat heeft...
storm

Bericht door storm »

da's waar billy, iedereen is daar anders in. al hoor ik om mij heen dat het soms wel kan helpen om snel weer een ander hondje/dier te hebben nadat je eigen beestje is overleden. ik weet het niet, soms denk ik wel dat ik heel erg blijf hangen in het verdriet om storm, al zegt mijn omgeving dat het normaal is enzo, ben ook niet de hele dag aan het huilen ofzo..

maar ben er in mijn hoofd nog wel heel erg mee bezig, ik kan ook niet naar de plek kijken waar storm altijd lag, die leegte...ik zet er nu telkens iets neer...pfff moeilijk vind ik het:(


gr,
christa (storm)
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb nooit het idee gehad dat een andere hond mijn verdriet verzacht, het is alleen de leegte...

Je wordt wakker en niets; niets vraagt om brokjes, een knuffel, een wandeling... Helemaal niets om je heen :huilen:.

Maar ik ben dus grote fan van Jan :D. Ken jij Bob de Boxer ook?

[IMG]https://twimg0-a.akamaihd.net/profile_i ... 4f6mm.jpeg[/IMG]
storm

Bericht door storm »

dat gevoel heb ik nu ook, ik denk niet dat een andere hond het verdriet weg haalt, maar ach de tijd zal het leren:ogen:

uuuhhh...bob de boxer??? nee, nog nooit van gehoord....vertel vertel..:)


gr,
christa (storm)
Billy

Bericht door Billy »

Dat is de beroemde hond van Jan de Hoop en zijn vriend :D. Ze hebben Jan toen daarmee voor de gek gehouden bij Bananasplit. Toen heeft hij een Twitter account gekregen, van wie onbekend was wie daar achter zat, en zo is Bob beroemd geworden :giegel:.

Ook een meisje trouwens ;).

Alleen paar dagen geleden was het bijna einde Bob :(.

[QUOTE]Jan de Hoop in zak en as om zieke hond


De hond van Jan de Hoop: veel Nederlanders zal het niks zeggen, maar het beestje is een beroemdheid omdat hij van zijn al even beroemde baasje een Twitter-account had gekregen.

Bob, zoals de hond heet, heeft een spoedoperatie ondergaan. Jan was dit weekend met zijn man Coen en hond Bob op vakantie in een vakantiepark, toen Bob opeens ziek werd. Het beestje begon op de parkeerplaats van een restaurant wild rond te rennen, en dat rare gedrag bleef aanhouden tot het gezelschap weer terug in het vakantiehuisje was. Daar begon Bob ook nog eens hard te piepen.

Gekantelde maag

Jan en Coen besloten naar de dierenarts te gaan. Daar bleek dat er zich door een gekantelde maag gas opstapelde in het lichaam van Bob: een maagtorsie. De dierenarts besloot gelijk over te gaan tot opereren. Een gekantelde maag en opgestapelde gassen kunnen namelijk gevaarlijk zijn en tot inwendige ontploffingen leiden.

Terwijl de assistenten van de dokter nog onderweg waren, hielp Coen al met het aanleggen van allerlei leidingen. En uiteindelijk is Bob succesvol geopereerd, al moest hij wel een nachtje bij de dierenarts blijven slapen.

Flink wat medicatie

Bob is bij Jan en Coen echt onderdeel van het gezin. De twee baasjes waren dan ook behoorlijk aangeslagen. Nu moet Bob, om op volle kracht te komen, wel flink wat medicatie slikken. Jan laat aan RTL Boulevard weten nog steeds erg geschrokken te zijn dat 'hun kindje' bijna was overleden.

© RTL Boulevard[/QUOTE]

Dat staat dus gewoon op RTLNieuws!

Ze hebben wel echt geluk gehad trouwens!! Dit is de reden waarom Liza half uur na het eten niet mag spelen :cool:.
Suzan

Bericht door Suzan »

Yep. Maagtorsie is ook m'n grote angst met de honden. Zeker omdat het zo snel kan gaan, je kunt je hond gewoon binnen tien minuten kwijt zijn. :eek:

Even nog een opmerking die je behoorlijk kan verontrusten (deed het mij wel), maar weet je dat in de praktijk het grootste deel van de torsie's [I]na[/I] rust optreden? :hmmm:

Heb me in de loop der jaren behoorlijk ingelezen in de materie, en als je op hondenforums leest, ontdek je dat een hoop honden het 's morgens bij het wakker worden blijken te krijgen. Ook zijn er honden die gewoon al [I]tijdens[/I] het eten van een paar happen beginnen op te zwellen.
Ook geven veel dierenartsen aan dat ze de werkelijke oorzaak nog steeds niet weten.

Men vermoedt dat het door wilde bewegingen na het eten komt, maar weet het niet zeker.
Het enige wat ze er wél over durven zeggen is dat de hond niet te veel ineens moet eten/drinken. Dat schijnt de beste manier te zijn om het te voorkomen. Want dan is de maag erg gevuld en is de kans groter dat het gaat bewegen.

En dus krijgen hier de honden drie maal daags een deel van hun dagrantsoen. ;)
Maar toch mogen ze hier niet na het eten spelen, wil ik niet dat Teun tegen het hek aan staat, nooit niet (schijnt ook een oorzaak te kunnen zijn).

Maar het blijft een vreselijk naar idee dat je ondanks dat je je uiterste best doet om het te voorkomen, je het nooit helemaal zeker weet... :bang:
Billy

Bericht door Billy »

Dat wist ik dus niet :bedankt:. Het klopt volgens mij wel dat het grotendeels vooral bij grote honden voorkomt toch?

Nu is Liza altijd speels na het eten :ogen:. Denk dat ze daarna nog steeds happy is dat ze brokjes heeft gehad, mijn vreetzakje :giegel:.
storm

Bericht door storm »

ah die arme bob en arme jan en man:(
gelukkig gaat het nu wel weer beter!!
wel erg leuk dat bob beroemd is:D

vind het een eng idee dat dat kan gebeuren bij je hond...maar niet teveel bij nadenken!!
thanks voor het verhaal billy:)

gr,
christa (storm)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp