Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Katten Honden en ander Beestenspul

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Billy

Bericht door Billy »

:haha: :goed: :haha:
Janine_D

Bericht door Janine_D »

Hij is leuk! :D:haha:
storm

Bericht door storm »

jee marique, wat erg van joep, 8 jaar is niet heel oud:(
heel veel sterkte, onze hond storm is vorige maand overleden, dus ik weet hoe de verse wond pijn kan doen, eigenlijk weten we dat allemaal hier, helaas:(

nogmaals sterkte en denk maar aan alle leuke dingen van die kleine schat, waardoor er ondanks het verdriet toch een glimlach naar boven komt:knuffel:

gr,
christa (storm)
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi marique,

Dat was dan wel heel plots gegaan, begrijp ik?
Was hij ziek of is er een ongeval gebeurd...? :(

Op de foto die je laatst geplaatst had, zag hij er nog zo fief uit. Of was dat een oudere foto?

Maar sterkte i.i.g. Wat zul je je maatje missen. :huilen:
Suzan

Napoleon

Bericht door Suzan »

Napoleon

Hoezo? Formaat doet er niet toe bij honden? :cool:

Daarnet, Teun zat in de mand van Jack gepropt van het zonnetje tegenieten.
Jack komt er aan lopen, blijft voor de mand staan, staart Teun aan, voorpootje geheven, gromt eens licht, en Teun staat gedwee op om plaats te maken voor Jack... :ogen:

Echt die kleine heeft me toch een ego, niet normaal. :huh:
Janine_D

Bericht door Janine_D »

:haha: go Jack!
storm

Bericht door storm »

ben het helemaal met janine eens....go jack:klap:

en wat een heerlijke goedsul is teun dan weer he:haha:


gr,
christa (storm)
Suzan

The lady is fashionably late...

Bericht door Suzan »

The lady is fashionably late...

Twee keer per dag is het hier feest in de keuken. Dat is als Jack zijn halfje Karsivan krijgt... Want natuurlijk krijgt Jack dan niet alleen een stukje kipfilet, maar de hele dierentuin.

Joop hangt aan de keukenla, Tommie blèrt de hele boel bij elkaar, Teun en Borus zitten braaf te wachten tot ze wat in hun bek gestopt krijgen en Pipa, tja Pipa moet ik altijd vijf keer roepen... :ogen:

Vaak komt madam dan nog niet en denk ik dat ze dan blijkbaar buiten is ofzo. Ik ruim dan de vleeswaar op en ga verder met wat ik deed.
Niet aanwezig is pech gehad. :p

Terwijl alle ander beesten perfect klok kunnen kijken en zich dan al beneden ophouden in afwachting van het lekkers (het gebeuren is altijd rond een uur of elf) bovendien gilt Tommie wel zo hard dat een normale kat echt wel zou komen kijken wat er in 's hemelsnaam aan de hand is.

Toch presteert juffie het elke dag weer om fashionably late aan te komen wandelen. :tralala:
Mevrouw neemt de tijd om van haar warme bed af te komen en verwacht steeds maar weer dat ik haar dan alsnog van haar traktatie voorzie.

En uiteraard staat dit baasje goed onder commando. :giegel:
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Meid, je de verhalen over je veestapel moeten bundelen! Heerlijk om te lezen en de humor straalt er vanaf, net als soms de zorgen om je dieren ende liefde voor ze!
M&MS

Bericht door M&MS »

Ayla komt ook meestal pas als de drukte is afgelopen. Sommige katten willen nu eenmaal in alle rust verwend worden.:haha:

Ayla wekt mij iedere ochtend om 7:00 uur. "De wekker gaat zo, hoor"
Door de weeks gaat de wekker om 7:15 uur. Maar dat is voor mijn mannetje, niet voor mij.

Het lukt Ayla nooit om hem te wekken, dus wekt ze mij en schud ik aan de baas en val weer in slaap.

Als de wekker nog een keer gaat herhaalt alles zich weer.

Hij gaat op enig moment naar beneden, wast zich en drinkt een kopje koffie en dan gaat hij.

Ayla rent naar boven en vertelt mij opgewonden dat de mannelijke dienaar op tijd is vertrokken.

Dan laat ze me even met rust. Maar als ik om 9:30 uur nog geen aanstalte heb gedaan om eruit te komen, weet ze mij te vinden.

De methode: eerst snuffelt ze aan je en laat haar snorharen door je gezicht glijden. Vaak ga ik dan onder de dekens liggen.

Dan begint ze hartstochtelijk te mauwen. Als ik daar niet op reageer slaat zij met haar poot op mijn hoofd. Eerst met ingetrokken nagels, maar al ras met de nagels uit.

Kom ik eruit, dan rent ze mauwend voor mij uit "Honden, honden, het is me weer gelukt. Ze komt eraan!" En de honden zorgen voor een ontvangst commité.

Ik pak de bakken en weeg eerst het eten van Ayla af. vervolgens krijgen ze allemaal eten. Ayla een deel van wat ik heb afgewogen.

Ayla vertrekt dan en als de honden hun eten hebben moet ik haar gaan zoeken. Meestal ligt ze op een stoel of in de hondenmand,

Ik breng haar naar haar eten en ze begint tevreden te knabbelen.

Bij het dieet wat zij krijgt vertegenwoordigt iedere 10 gram 1kilo gewicht.
Ik weeg meestal 70 gram af. Ze weegt bij lange na geen 7 kilo, maar haar ras mag 6 tot 8 kilo wegen.

Als ik 's ochtends eerst heb gewogen wat er nog in haar bakje zit, ben ik tevreden als ze 35 gram heeft gegeten. Maar de laatste tijd komt het regelmatig voor dat er 68 gram weg is.:feest:

Ayla is nierpatiënt. En meestal vallen die af, maar mijn nierpatiëntje wordt wat steviger.:yes:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp