Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Katten Honden en ander Beestenspul

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Billy

Bericht door Billy »

Ik ben verliefd op Bob :lief:. Helaas sinds kort gestopt met twitteren...
xAnnikax

Bericht door xAnnikax »

@ storm: het geeft zeker een goed gevoel om dat te doen. Voelt als een soort bevrijding. Voor mij althans! :)

@ Suzan: wat heeft Joop zich voorbeeldig gedragen zeg. Super! :goed:
Hopelijk weet je na de MRI toch iets meer. En ik kan me, gezien de kosten, heel goed voorstellen dat je dan de voordelen van een verzekering wel inziet. :p Ik schrik er echt van als ik lees wat dat kost. Jeetje!

@ Billy: Kyra wil ook altijd spelen na het eten. Ik hou dat altijd af. Kyra is niet echt een grote hond, maar ik heb ook al enge verhalen gelezen i.v.m. een maagtorsie en wil proberen dat ten alle tijde te voorkomen.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Billy;890145]Dat wist ik dus niet :bedankt:. Het klopt volgens mij wel dat het grotendeels vooral bij grote honden voorkomt toch?

Nu is Liza altijd speels na het eten :ogen:. Denk dat ze daarna nog steeds happy is dat ze brokjes heeft gehad, mijn vreetzakje.[/QUOTE]

Yep. En dan vooral de honden met een zgn "diepe" borstkas. Dus juist meer de type rottweilers, Duitse doggen, berner sennen, pitt bulls, etc. Meer de brede honden dus... :hmmm:
Over Borus en Jack heb ik me daar nooit zo druk om gemaakt, al had ik ook bij hun de gewoonte om ze 2x daags te voeren. Bij Zara was het 3x daags en toen Teun kwam ben ik daar weer naar terug gegaan.

Teun hier is ook altijd nog elke keer helemaal happy als hij gegeten heeft en wil vaak dan ook even gek doen. Het is al een stuk minder geworden in vergelijking met toen we hem net hadden, dan werd 'ie echt helemaal uitgelaten. Kan dan ook echt wild rond gaan rennen van blijdschap als 'ie de kans krijgt (krijgt 'ie niet).
Zoooww blij met een gevulde buik was het ventje dan. :joepie:
Niet zo vreemd natuurlijk, met zijn geschiedenis.
Gelukkig heb ik hem nu zo ver, dat o.h.a. alleen het bazinnetje rustig bedanken met een kopstootje genoeg is.

Maar die gek ging dan echt letterlijk "op de kop" staan van blijdschap (je kent het wel schouder plat op de grond, achterpoten staan nog recht, en zich dan gelukzalig tegen baasje aan laten ploffen als dank en dan doorrollen op de rug en liggen "twisten" :D)

Helemaal blij, maar baasje vond (vindt) het nooit zo fijn. Wel dat hij dan blij is, maar altijd die vrees voor een torsie.
Maar het vervelende is dat massa's honden dit hun hele leven hebben gedaan zonder ooit een torsie te hebben gekregen. En dan heb je ook veel honden die 's morgen overleden zijn omdat ze 's nachts een torsie hebben gekregen... :eek:

Het is een zo @%#(% onvoorspelbaar fenomeen. Het is ook omdat het zo enorm snel kan gaan en ik hier afgelegen zit: de dichtstbijzijnde DA zit hier minstens een kwartier (met auto en chauffeur die alle regels overtreedt, en ik weet dat m'n vriend dat in zo'n geval zal doen :duivel: ) vandaan.
Als ik alleen thuis ben, zal ik dan Teun eerst in die canta moeten zien te proppen/hijsen (hoe?) en ben dan nog een half uur onderweg naar de DA want dat kreng wil gewoon echt niet harder dan 45... en ben waarschijnlijk dan al te laat.

Vandaar dat ik er zo paranoia op ben. Het enige wat ik kan doen om zo'n debacle te voorkomen is zijn maaltijden spreiden, en dat doe ik dus maar. :cool:
marique

Bericht door marique »

Joep onze teckel is 8 jaar geworden
Billy

Bericht door Billy »

Is hij jarig, of maar 8 jaar geworden?
marique

Bericht door marique »

beide hij is acht geworden op 6 januari, was alleen dit topic ffkes kwijt.
Billy

Bericht door Billy »

Sorry, maar is hij dus pas overleden :(?
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Elf nog wel 'wat verkouden' maar niest niet meer :)
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=jip;890305]Elf nog wel 'wat verkouden' maar niest niet meer :)[/QUOTE]

:goed:
Suzan

Bericht door Suzan »

Normaal krijg ik de griebels van die opgedofte poedels die volgens de maatstaf geschoren zijn, maar de baasjes van deze labrador getuigen van humor! :haha: :goed:

[URL="http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Lee ... nz73lfdn8m"]Leeuw blijkt Labrador[/URL]
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp