Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slecht slapen/of slapeloze nachten.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Merce

Bericht door Merce »

Nou hier nog 1. Pas tegen 5 uur vanochtend viel ik in slaap.

Eerst had ik pijn in mijn blaas/ buik. Overdag had ik geleerd mijzelf te katheteriseren. In het ziekenhuis de lofric sense gebruikt, wat heel goed ging. Mee naar huis een qufora onestep genomen om te proberen en voor het slapen gaan gebruikt. Jemig daar had ik mij dus een last van.

Toen de "naweeën" minderden kwam de kat op bed liggen en wilde geaaid worden. Normaal heb ik om die reden de slaapkamerdeur dicht maar nu open omdat de warmte zo in de slaapkamer blijft hangen.

Kat ging weer weg toen ik mij omdraaide in bed. Toen begonnen mijn rusteloze benen hun moment op te eisen. Uit bed gegaan (ook al een keer of 3 eruit geweest om te plassen. Aandrang blijft ondanks katheteriseren). Cooltowels nat gemaakt en om mijn benen gewikkeld. De kat genegeerd. Die dacht een vroeg ontbijt te krijgen. Slaapkamerdeur maar dicht gedaan.

Slaap leek eindelijk te komen maar toen gingen mijn armen het rusteloze overnemen van mijn benen. Arch....

Toen ging mijn man opstaan voor zijn krantenwijk. Normaal merk ik daar niks van. Lig ik diep in dromenland.

Er maar uit gegaan. Nog 2x geplast. Beschuitje gegeten. Water gedronken (droge strot van de symmetrel). En weer terug naar bed tegen vijven. Daarna niks meer geregistreerd tot de post aanbelde om 10 uur met de zending katheters.

Vanochtend maar geen symmetrel genomen. Voor de vermoeidheid overdag lijkt het niet te helpen. Maar kan wel zijn dat ik door de symmetrel moeilijker slaap. Ook overdag lukt het mij de laatste paar dagen niet om mijn middagslaapje te doen.

Symmetrel. Katheters. Het is allemaal wennen voor mijn lijf. Wat werkt. Wat niet.

Daarnaast stress omdat nu zeker is dat ik niet terugkeer naar mijn werk. En dat per 13 augustus mijn inkomen stopt en ik geen recht heb op WW of via UWV arbeidsongeschiktheid. (ik werkte voor een echtpaar met een PGB). Dus gisteren een aanvraag op de bus gedaan voor een toeslag op de arbeidsongeschiktheid uitkering van mijn man. Want zonder dat zitten we onder het sociale minimum. Hij heeft geen volledige uitkering.

Geen wonder misschien dat ik wakker lig. :huh:
Suzan

Bericht door Suzan »

Hier ging het slapen niet fantastisch, maar dat was door "externe factoren". De halve wijk had besloten om tot in de nacht te BBQ'en flink door te zakken... Dus tot een uur of twee luide stemmen die steeds benevelder klonken.

De dames gingen steeds harder en overdrevener lachen en de heren steeds luider hun stoere verhalen vertellen.
In en aantal huizen werden ook felle "discussies" gevoerd, en tja. Iedereen heeft de ramen openstaan, dus ik kon heerlijk meegenieten.
Ze kwamen zelfs over het geluid van m'n tv heen. :ogen:

Ach. Dat heb je als je in de stad (naja, dorp) woont. Mensen wonen dicht bij elkaar en dan kun je soms nét iets te dicht op elkaar zitten. En sommige mensen hebben gewoon een harde/schelle stem.
Ben al lang blij dat het geen buurt is waar ik dus nu al weken dit zou hebben, gelukkig werken de meeste mensen hier of zijn ze bejaard (en die leven o.h.a. niet zo luidruchtig ;)).

Dus ik mekker niet. Ben al lang blij dat ik een dak boven m'n hoofd heb. :cool:
Job

Bericht door Job »

Jeetje, Merce, dat is niet mis. Veel om wakker van te liggen inderdaad. Ik hoop voor je dat de katheters gaan wennen en dat het spoedig wat af mag koelen. Wellicht zijn er toeslagen mogelijk om het financieel dragelijk te houden. Houd moed!
Merce

Bericht door Merce »

Dank je Job. Vannacht in ieder geval beter geslapen.
tracy

Bericht door tracy »

Bah, weer wakker en te draaien in bed. Maar besloten om eruit te gaan. Nu even op het WWW en het forum bekijken.
Fratema

Zorgen op vakantie

Bericht door Fratema »

Zorgen op vakantie

Zijn ook niet bevorderlijk.

Ik reageer erg fout op oververhitting. Kan zo maar zijn dat we eerder naar huis moeten :huilen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Och Fratema, wat hoop ik voor jullie dat eerder vertrek niet nodig is!!
tracy

Niet kunnen slapen

Bericht door tracy »

Niet kunnen slapen

Ben om ca. 10.30 uur naar bed gegaan. Ga meestal tussen 10.00 en 10.30 naar bed. Meestal slaap ik 4 tot 6 uurtjes, maar nu nog geen oog dichtgedaan. Van ellende er maar uitgegaan,want ik doe toch geen oog dicht.
Fratema

Tegenwoordig gaat het bij mij redelijk

Bericht door Fratema »

Tegenwoordig gaat het bij mij redelijk

mits ik geen pijn aan mijn spitsvoet heb. Ik heb daar een plastic spalk voor en het komt heeeeeel precies. Als de klittenbandjes ook maar íets te strak of te los zitten is het bingo en word ik om 3.00u wakker. Ik heb wel ontdekt dat het beter gaat als ik zo'n sneakersokje draag.

Om de 2 maanden neem ik bewust geen Temazepam in gedurende 2 of 3 nachten. Want het went en dan werkt het niet meer zo goed. Dan maar 3 nachten minder slapen en de rest redelijk.

Tot slot: ik gebruik Temazepam 10 mg capsules (van die doorzichtige eitjes). Om een of andere reden werkt dat stukken beter van 10 mg tabletjes. Rara :???:
tracy

Het is weer zover,

Bericht door tracy »

Het is weer zover,

Ben de normale tijd naar bed gegaan, maar geen oog dichtgedaan.
Ben van ellende maar naar beneden gegaan, top2000 kijken. Een tablet (dormicum) nemen helpt nu niet meer. Heb ik al vaker gedaan. Ik dommel wat maar slaap niet diep meer. Dus nu maar wat achter de iPad.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp