Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slecht slapen/of slapeloze nachten.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zou op dit moment toch graag Melatonine in huis hebben, gewoon om het ook eens te proberen... :(
vlindie

Bericht door vlindie »

Heel erg herkenbaar die slapeloze nachten,heb er voor de de 4de maal op rij deze week alweer last van:moe:
Ik heb er nog nooit iets voor gebruikt,maar ik denk dat ik de melatonine pilletjes maar eens ga gebruiken,goede tip.

[QUOTE]Warme douche voor slapen- niet te warme kamer- een saai boek lezen
en Lavendel (druppels) op je kussen (rustgevend)[/QUOTE]Allemaal al eens geprobeerd,bij mij hielp het niet .
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik weet alleen dat melatonine en MS niet altijd even goed samen gaan. Maar ik wil het toch wel graag eens uitproberen voor mezelf. Dit begint me aardig op te breken.... :moe:
Fratema

info melatonine

Bericht door Fratema »

info melatonine

[URL="http://www.msweb.nl/forum/`http://nl.wi ... Melatonine"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine[/URL]

bij mij volstaat 1 of 2 mg rond 22.30u
geen probleem mee
vlindie

Bericht door vlindie »

[QUOTE]Gebruik bij overgevoeligheid, kinderen tot 2 jaar, mensen met een auto-immuunziekte, zwangere vrouwen en bij borstvoeding wordt niet geadviseerd.[/QUOTE]Ik denk dat het verstandig dat ik dit toch even bij de huisarts navraag...........
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zie mijn neuroloog woensdag voor controle. En nu ik dit zo in de bijsluiter zie, ga ik ook maar even overleggen ja! Dacht dat het soms bijwerkingen kon hebben, maar dit staat er gewoon duidelijk in. Eerst even in overleg dan maar, dank je Vlindie!
gerda L

Bericht door gerda L »

Hier jammer genoeg ook vaak last van
en dan duren de nachten heel erg lang.....heel frustrerend

vooral als er dan nog eens een houthakker naast je ligt:(
merel

Bericht door merel »

Voor mij herkenbaar toen ik na 10 jaar hormoonpleisters te hebben gebruikt er mee stopte. De gebroken nachten waren de voornaamste reden om als de wiedeweerga weer door te gaan met hormoonsuppletie.

Voor wie de overgang (mogelijk) van toepassing is, lees [URL="http://www.vrouwenovergang.nl/overgang_ ... slapen.php"]dit artikel[/URL] eens.

[QUOTE]Tijdens de hormoonschommelingen van de overgang heb je nogal eens te maken met oestrogeenpieken. Het progesteron in je bloed heeft dan relatief weinig invloed. Het slapen kan dan veranderen.

Is de oestrogeenspiegel verlaagd dan gaat het lichaam minder melatonine aanmaken. Met minder melatonine in het bloed gaat men minder en moeilijker slapen, ook al is men moe.[/QUOTE]

en

[QUOTE]Verschijnselen waar je in je overgang mee te maken kunt krijgen zijn bijv:

[LIST]
[*]Moeilijk inslapen.
[*] Niet meer door kunnen slapen.
[*] Zomaar plotseling met een schok wakker worden.
[*] Klaarwakker zijn zo gauw je in bed ligt.
[*] Nachtzweten.
[*] Wakker worden door nachtelijke opvliegers.
[*] Wakker worden door hartkloppingen.
[*] Heftige en/of realistische dromen.
[*] Vaak moeten plassen.
[*] Minder slaap nodig hebben
[*] Meer slaap nodig hebben
[*] Malende gedachten
[*] Het omhoog komen van onverwerkt zaken uit het verleden.
[/LIST]
[/QUOTE]
Ekster

Bericht door Ekster »

Mijn huisarts had er geen problemen mee dat ik melatonine gebruik ondanks mijn ms. Ik kreeg ze toen op recept. Kwam ik bij de apotheek moest ik 30 euro betalen voor 30 pillen van 5 mg melatonine.

Dat heb ik maar laten zitten. Ik koop ze bij de DA. 30 pillen voor 13 euro van Lucovitaal. Koop ze altijd als de DA de 20% kortingsdagen heeft dus dan ben je voor ongeveer 10 euro klaar.

Bij de apotheek geloofden ze niet dat die te koop waren voor minder dan de helft van het geld. Heb ze gekocht en heb het meteen even laten zien. Ze wisten niet wat ze zagen haha.

Als ik op bed ga neem ik er eentje in, ga lezen en na een half uur voel ik me slaperig worden en doe het licht uit.

Succes ermee!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het proberen waard dus!! Gister om half 11 naar bed en tot 4 uur wakker gelegen!!! Ik kon mijn ogen niet meer open houden en lag alleen maar te woelen in bed met mijn ogen dicht. Maar slapen? Ho maar! Ben gesloopt vandaag.... :moe:

(En dat met 3 druppels wietolie...)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp