Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slecht slapen/of slapeloze nachten.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

van Davitamon heb je nu ook zo'n speciale voor de nacht. Ik heb die op aanraden gehaald; hij is bijna hetzelfde als die van Kruidvat zoals hiervoor beschreven. (beide hebben volgens mij wel een minder goed opneembare magnesiumsoort).

Echter; ik krijg die grote pil moeilijk naar binnen en bovendien krijg ik er een gruwelijke ijzersmaak van in mijn mond :huilen: En dat terwijl ik er wel een stuk ontspannender op slaap. Maar voor mij hooguit een optie om een keer te gebruiken, maar niet regelmatig.

@Marijke; misschien ga ik die van Kruidvat dan toch ook eens proberen. Dan kan ik altijd 1 pil nemen ipv 2, wie weet is dat al genoeg om me door de nacht heen te helpen. Het is de afgelopen maanden door verhuizing en stress een nog groter drama dan voorheen :(
En nog ene vraag; waarom kauw jij de pillen ipv met water in te nemen zoals op de gebruiksaanwijzing staat?
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Multivitaminen zijn niet zo heel erg goed voor ons hè?

Je krijgt al snel teveel van alles binnen en ook stoffen die je niet nodig hebt. Liever per vitamine uitzoeken of je bij moet slikken door je eten een tijdje bij te houden, zijn apps en websites voor die je helpen uitzoeken of je genoeg binnenkrijgt.

Ik slik daarom alleen D3 (is laag) en B12 (eet vaak vegetarisch).

Als je ze alleen slikt voor de nacht zou ik toch gewoon Valeriaan slikken.
Klick

Bericht door Klick »

neeeee :eek::eek: geen multivitamine
daar zit vaak meer in dan erop staat en bv B6 is gevaarlijk!

idd beter uitzoeken waar je goed op reageerd.
ik neem omega3 (ook niet de 369) D3 (50000 p wk) B12 (5000mcg)
magnesium olie (ik neem die citraat pillen niet op.. sinds ik de olie gebruik stijgt de vitamine D) en ik ga binnenkort beginnen met B8-biotine.

neem alles zo zuiver mogelijk. soms zit er ook een vitamine in die niet groot op de voorkant staat...
Fratema

Ik kan mij momenteel geen slapeloze nachten veroorloven

Bericht door Fratema »

Ik kan mij momenteel geen slapeloze nachten veroorloven

Mijn MS slaat er van op tilt. Gevolg: duizeligheid en lichte spraakproblemen. Daarom neem ik nu al twee weken Temazepam, 10 mg en daar doe ik het goed op. Ook zijn we bij de revalidatieafdeling druk bezig met pijnbestrijding (vanwege spitsvoet) en bestrijding van de strekspasmen in mijn benen. + een glijlaken om het manoeuvreren in bed makkelijker te maken.

Als alles weer een beetje rustiger is kan ik de tema gaan afbouwen. Want dat werk minder goed bij langdurig gebruik en heeft (het zal ook es niet) een negatief effect op het verloop van de MS :( :( :(
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

@fratema: Ik heb Temazepam nooit vaker dan 2 nachten na elkaar gebruikt. Zelfs als ik dat wel deed, sliep ik er niet altijd op door.
Lukt jou dat wel? Echt doorslapen bedoel ik?

Overigens heb ik het mbt de davitamon/kruidvat pillen niet over multivitamines (d-cheryl & klick:cool:). Er zit wel meer in dan alleen magnesium, maar het is geen multivitamine.

En inderdaad; ik wil er sowieso niet 1 waar B6 in zit, dus die laat ik al links liggen.

Maar iedereen is altijd zo lyrisch over magnesium en ik vraag me af; hoe dan?? Zelf heb ik dat tot nog toe niet mogen ervaren (behalve een beetje van de thee, maar dat is maar een zeer kleine dosering en niet voldoende voor een nachtrust waar je ook nog eens ontspannen en relaxt opstaat).

Door mijn verhuizing en het zeer slechte slapen, knap ik nauwelijks op van mijn ozo en benen=schub, vandaar dat ik (weer) oplossingen zoek...
tracy

Bericht door tracy »

Ik ben klaarwakker na circa 3 uurtjes geslapen te hebben. Val tegenwoordig wel goed in slaap maar kan niet doorslapen. Dus nu ook klaarwakker. Dus als iemand een probaat middel heeft? Ik hoor het graag😕
Fratema

@Tracy

Bericht door Fratema »

@Tracy

Wat een ellende

Zodra je wakker bent gaan die denkradartjes in je hoofd draaien en no way dat het dan nog gaat lukken. Ik heb de volgende strategie uitgevonden na 2 jaar puzzelen en vele wijzigingen:

een nachtrustpil extra sterk, van het Kruidvat (zie boven)
3 mg melatonine (besteld via internet)
5 mg temazepam (een 10 mg doorbreken)

en, heel belangrijk, een nachtspalk om pijnklachten aan mijn rechtervoet te voorkomen. Hey is een onding, maar die pijn is nog veel erger. Dus het moet maar.

Sindsdien slaap ik behoorlijk door, zo'n 6 a 7 uur per nacht. Waardoor allerlei oude MS-klachten zoals dubbelzien, onscherp zien, spraakproblemen en duizeligheid ook weer verdwenen zijn
tracy

Bericht door tracy »

Fratema ik heb al zoveel dingen geprobeerd. Ik heb wel slaaptabletten. dan slaap ik circa 6 à 7 uurtjes, maar die neem ik niet regelmatig. Je leert er mee leven. Misschien is het ook wel de combinatie van ouder worden en de overgang. Afijn gewoon door gaan.
tracy

Bericht door tracy »

Het is weer zover. Na een goede nacht nu weer een slechte. En m’n vriend zaagt hele bossen om. Er maar uit gegaan en even lekker naar rustgevende muziek luisteren. Hoef morgen toch niet te werken.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hier ook weer eentje die aan een beker anijsmelk zit in de hoop nog een paar uur te slapen...

Maar dat ik vannacht niet slaap is eigenlijk m'n eigen schuld. Had al een uur of wat op de bank liggen slapen, dus de eerste moeheid was wel over.
En als er dan een hond als een malle ligt te ronken op de overloop, kun je het wel helemaal vergeten.:moe:

Ach. Morgen is er weer een dag. :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp