Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Geloven (deel IV)

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=Mirjam;678788]Ah daar wassie weer eens, de wasdag voor het gebit.

Blijft een leuk woordgrapje :D[/QUOTE]

Inderdaad een leuke woordspeling!


Twiekema
Drie diensten op een zondag bijwonen, dat is nogal wat; geen wonder dat je vermoeid was. Maar voor een keer moet het kunnen hè, temeer omdat je dan ook eens mensen van een andere kerk spreekt.
Mag ik vragen tot welke kerk jij behoort?
twiekema † 02-11-2012

Bericht door twiekema † 02-11-2012 »

@Annejolein: Ben gedoopt bij de baptisten en hoor nu bij de vergadering van gelovigen. Dus kleine verandering haha. Bij ons zijn er altijd twee diensten achter elkaar met een half uur pauze ertussen. De eerste dienst is dan vooral het avondmaal en aanbidding. Tweede dienst wordt het woord verkondigd.

Bij welke kerk hoor jij? Aparte vraag eigenlijk, want we zijn toch allemaal broeders en zusters van elkaar?
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=twiekema;679755]@Annejolein:
Bij welke kerk hoor jij? Aparte vraag eigenlijk, want we zijn toch allemaal broeders en zusters van elkaar?[/QUOTE]

Je hebt gelijk hoor, maar we beleven het geloof wel vaak op verschillende manieren.

Ik ben Christelijk Gereformeerd; daar ben ik gedoopt en opgegroeid, maar dat betekend voor mij niet dat dat de enige 'ware' kerk is hoor.
We zijn inderdaad allemaal broeders en zusters van elkaar!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[QUOTE=Annejolein;679802]We zijn inderdaad allemaal broeders en zusters van elkaar![/QUOTE]

Inderdaad, helemaal mee eens.

Ik ben evangelisch en leid ook een bijbelstudiegroep met vrouwen uit allerlei verschillende kerken (katholiek, vrijgemaakt gereformeerd, pkn, christelijk gereformeerd, hervormd, evangelisch). Ik vind dat een enorme verrijking.
blue

Bericht door blue »

ruitje

wat lijkt me dat fijn.

zelf ben ik katholiek en bij ons zijn er geen interkerkelijke gespreksgroepen. Jammer.
Nessa

Bericht door Nessa »

Ruitje, dat lijkt me inderdaad heerlijk.

Mijn beste vriendin is katholiek opgevoed. Ikzelf kom uit een gezin met een katholieke vader en een nederlands hervormde moeder. Mijn oom en tante zijn baptist, een collega van me is Jehova's getuige.

Ik vind het wonderbaarlijk wat je kunt leren van de visie van een ander op hetzelfde Boek.
Nessa

Bericht door Nessa »

Deze wilde ik nog even met jullie delen, omdat ik het zo troostrijk vindt:

Opwekking 518:

Heer U doorgrondt en kent mij,
Mijn zitten en mijn staan.
En U kent mijn gedachten,
Mijn liggen en mijn gaan.
De woorden van mijn mond O Heer die zijn voor U bekend.
En waar ik ook naartoe zou gaan,
Ik weet dat U daar bent.

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.
Elke dag.

Heer U doorgrondt en kent mij,
Want in de moederschoot.
Ben ik door U geweven,
U bent oneindig groot!
Ik dank U voor dit wonder heer,
Dat u mijn leven kent.
En wat er ook gebeuren zal,
Dat U steeds bij mij bent!

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.

Heer U bent altijd bij mij,
U legt U handen op mij,
En U bent voor mij,
En naast mij,
En om mij heen.
Elke dag!
twiekema † 02-11-2012

Bericht door twiekema † 02-11-2012 »

Op de volgende link is het ook te horen ;)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=SwlhnVOdclQ[/url]
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=Ruitje;679810]
Ik ben evangelisch en leid ook een bijbelstudiegroep met vrouwen uit allerlei verschillende kerken (katholiek, vrijgemaakt gereformeerd, pkn, christelijk gereformeerd, hervormd, evangelisch). Ik vind dat een enorme verrijking.[/QUOTE]

Wat is dat mooi Ruitje!
(je hebt een PB-tje)

@ Nessa
Mooi lied hoor!

@ Twiekema:
Bedankt voor de link op YouTube! Prachtig om dit zo te kunnen beluisteren!
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[URL="http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_ ... age/1_1013"]Tien Limburgers keren kerk de rug toe[/URL]

Tien Limburgers hebben afgelopen week hun lidmaatschap van de rooms-katholieke kerk opgezegd. Normaal gesproken zijn dat er slechts drie per maand. Van een massale leegloop door de commotie rond seksueel misbruik op instellingen in de jaren zestig en zeventig, lijkt vooralsnog geen sprake.

Volgens een woordvoerder zijn de 10 opzeggingen 'een opleving, maar niet heel veel'.

Het bisdom Roermond telt 800.000 kerkleden. Landelijk gezien hebben tussen de 10 en 20 katholieken vanwege de affaire de kerk de rug toegekeerd.

Ik ben er ook aan het denken.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp