Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic. Voor bestsellers, geheimtips, lekker spannend of juist ontspannend, enz.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Gelezen:

[B]Jojo Moyes - Voor jou[/B]
Mooi boek. Voor de mensen die "Intouchables" ook mooi vonden. Boek heeft aardig wat overeenkomsten en ik weet niet of dit nu een pré is of juist niet...
Let op dat euthanasie ook besproken wordt, fijn om te weten als je daar juist wel/juist niet voor open staat om erover te lezen.
[QUOTE]Louisa's wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen - een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin - maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg.

Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?[/QUOTE]

[B]Robert Vuijstje - Beste vriend[/B]
Na het boek "Alleen maar nette mensen" verwachtte ik weer een grappig geschreven boek, maar dit is erg saai en zeker in het begin niet door te komen. Gelukkig wel doorgelezen en na 224 alweer klaar.
[QUOTE]De joodse Amsterdammer Sam Green is beroemd in Nederland, verschijnt vaak op televisie en loopt alle openingen en premieres af. Waar hij precies bekend mee is geworden, wordt echter niet duidelijk. Zijn huwelijk met de Surinaamse Venus loopt niet lekker. Ze gaan uit elkaar als in de bladen verschijnt dat hij vreemd gegaan zou zijn. Niet lang daarna neemt Venus hun zesjarige zoontje Sammie mee naar Suriname. Pas dan beseft Sam hoe leeg zijn bestaan is, hoeveel zijn zoon voor hem betekent en hoezeer hij getekend is door hoe hij door zijn eigen vader behandeld is. Hij neemt een radicale beslissing.[/QUOTE]

[B]Berthold Gunster - Ja maar, wat als alles lukt?[/B]
Onderwerp van het boek is erg goed. Leer om positief te denken en niet in belemmeringen. Ik vond de voorbeelden niet beeldend/sprekend genoeg, maar kan ook aan mij liggen.
[QUOTE]Ja maar, ja maar en nog eens ja maar. We horen het elke dag zo vaak dat we er gefrustreerd van raken. Ja-maar als levenshouding lijkt dan ook niet erg vruchtbaar. Het is voorzichtig, argwanend en defensief. Het maakt mensen tot buitenstaander van hun eigen leven. Nadenken over het leven is tenslotte iets anders als er aan deelnemen. Dit boek gaat in op het hoe en waarom van Ja-maar en vooral over de twee alternatieven: Ja-en en Nee-want.[/QUOTE]
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik neem het boek Voor jou mee op vakantie Simone. De intouchables vond ik echt geweldig. Ik hoop dat ik dit boek ook leuk zal vinden.

Vond jij het leuk?
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

zojuist "the rainmaker" van John Grisham uit.

erg goed boek over de strijd van een jonge advokaat tegen een machtige verzekeringsmaatschappij.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

@ekster: zoals ik als schreef: Mooi boek. Boek heeft aardig wat overeenkomsten en ik weet niet of dit nu een pré is of juist niet...

Veel plezier met lezen en fijne vakantie!
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

zojuist "de Wolf, John" van Jeroen Siebelink uit.

interessant boek voor de (iets oudere) voetballiefhebber
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

zojuist "Glenn Helder, van Arsenal naar de bajes " van Bert Nederlof uit.

erg goed boek die de carriere en de neergang ( door gok verslaving) van een erg goede voetballer, weergeeft .
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Weer twee boeken gelezen.

De eerste moet ik nog een klein stukje, maar het is echt een [B]HEEL SLECHT[/B] boek. Namelijk [B]Sjeumig van Pepijn Lanen.[/B]
Teveel aan de drugs gezeten en alle onzin gewoon opgeschreven?

Het andere boek is 2x zo dik maar heb ik 2x zo snel in bijna 1 ruk uitgelezen. [B]Debet van Saskia Noort[/B].
Beetje jammer dat het een vervolg is op de Eetclub, die had ik nog eens moeten lezen misschien want die was alweer helemaal uit mijn geheugen weggezakt.
Verder [B]ERG GOED[/B], spannend en verrassend.
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

ben gisteren begonnen in "ik ben pelgrim" van Terry Hayes.

Een boek van 796 pagina's. Ben op pagina 400, en vind het geweldig. Ik had wel ruim 100 bladzijdes nodig om er echt in te komen.
Miesx

Bericht door Miesx »

Ik lees momenteel Divergent 1 Inwijding van Veronica Roth. Is ook verfilmd.
PetraH

Bericht door PetraH »

Ik heb weer eens een boek gelezen die ik een aantal jaren geleden ook heb gelezen. Het boek 'Honderd jaar' van Herbjørg Wassmo.

Het boek gaat over het leven van haar overgroot-moeder Sara Susanne, haar grootmoeder Elida en haar moeder Hjørdis. Een verhaal over hun levens, de mannen die ze wilden en de mannen die ze kregen, en over de kinderen die ze baarden.

Het is ook het verhaal van een meisje dat zich altijd moet verstoppen voor hem. Een meisje dat precies honderd jaar na de geboorte van haar sterke overgrootmoeder Sara Susanne ter wereld komt.

Jaren geleden vond ik het een mooi boek en nu weer mooi om te lezen.Gewoon een goede schrijfster.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp