Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic. Voor bestsellers, geheimtips, lekker spannend of juist ontspannend, enz.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
june

Boekentopic. Voor bestsellers, geheimtips, lekker spannend of juist ontspannend, enz.

Bericht door june »

Ik zag dat er nog geen nieuw topic was gemaakt en dat het oude boekentopic gesloten is.

Zullen wij hier verder gaan?

Ik heb een vraag. Is er hier iemand die "het diner" van de schrijver Herman Koch heeft gelezen? Wat vind je van dit boek? Het is namelijk een bestseller. Ik overweeg de aanschaf, ik heb het nieuwe boek van Dan Brown bijna uit, spannend hoor! Maar ik verraad lekker niks. Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk een spannend boek vind.

Helaas is dit boek nergens afgeprijsd, het is wel een dikke pil dus voor 19,95 krijg je wel waar voor jouw geld. (510 blz.)
june

Bericht door june »

Ik heb hem binnen! Herman Koch met "het diner". Ik laat jullie snel weten wat ik er van vind. Herman Koch is wel een van de schrijvers van Jiskefet. Wisten jullie dat?
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik heb net het boek Alleen Eva uit van Svea ersson uit. Echt een heerlijk boek. Spannend, romantisch en natuurlijk Scandinavisch en daar houd ik echt van.

Ben nu begonnen in Kwade Wil van Karin Fossum. Heb al haar boeken (behalve de romans) van haar gelezen. Moet eerlijk zeggen dat ik haar laatste boeken wat minder vindt. Wel erg zwaar op de hand. Hoop dat deze weer wat meer is zoals haar "vroegere" werk. En ja, ook weer Scandinavisch:D .
april

Bericht door april »

Hoi June,
Heb afgelopen september op de Canarische eilanden in 3 dagen dit boek met mijn daisyrecorder uitgelezen. Geweldig!!
's Avonds bij het diner vertellen mijn man en ik elkaar altijd hoe het met onze boeken gaat. Hij heeft het Diner dus niet echt gelezen maar vindt het een fantastisch boek door wat ik erover verteld heb.
Zo knap hoe iemand een boek vol kan schrijven over dat wat er aan tafel gebeurd. Ook vond ik het ook verrassend te merken dat je als lezer kan wisselen van favoriete personage in een boek. Meer vertel ik er niet over:stil:
Joanna

Bericht door Joanna »

[COLOR="Indigo"][B]"Het Diner" vond ik een fantastisch boek!
Spannend als een thriller... en een spannend ethisch dilemma.
Wat doe je als ouders (die BN-er zijn) als je weet dat je kind
een ernstig misdrijf heeft gepleegd...?

Ik heb de afgelopen weken weinig kunnen lezen omdat mij concentratie
vermogen na de operatie werkelijk slecht was.
Ik las alleen maar artikelen uit tijdschriften.

Nu het weer beter gaat ben ik bezig met Tomas Ross: "Het meisje uit Buenos Aires."
Ook thrillerachtig met Máxima als een belangrijk spilfiguur in het verhaal.

In het ziekenhuis heb ik nog "Het spel van de engel" gelezen van Carlos Ruiz Zafon.
Mooi boek. Waarschijnlijk omdat ik zo ziek was heb ik er erg lang
over gedaan waardoor het mij langdradig leek maar dat zal objectief
misschien anders zijn....[/B][/COLOR]
june

Bericht door june »

Over het boek "het spel van de engel" heb ik ook lovende kritieken gelezen Joanna. Vooral stylistisch sterk. Met prachtige volzinnen.

En Mariël, er is nog maar 1 boekentopic hoor dus zoveel heb jij niet gemist. En met de functie "zoeken" is het nog gemakkelijker, voer de titel van het boek in en jij ziet meteen of dit boek al besproken is. Type bijvoorbeeld eens Haar naam was Sarah in bij de optie "zoeken". Dan krijg jij meteen het boekentopic als resultaat, dus dat boek is daar ooit in besproken. Simpel he?

Dus Mariël en Sharon, gewoon even de titel bij "zoeken" intypen en jullie zijn helemaal up-to-date.

Ik kijk al uit naar het volgende boek van Karin Slaughter, door het boekenforum hier heb ik deze schrijfster ontdekt. Het smaakt naar meer. :)
Mariël

Bericht door Mariël »

Ohh okay, zal ik doen de zoekfunctie. Dacht dat er al meerdere keren een topic geopend was hierover.

Karin Slaughter is ook een van mijn favoriete schrijfsters evenals Kathy Reichs, ook geweldig.
Begin eraan en kan het boek niet wegleggen.
storm

Bericht door storm »

heb net het boek "haar naam was sarah" uit, erg goed, werd me ook bewust dat ik eigenlijk niet veel wist van een van de grootste razzia's van de 2e Wereldoorlog in Parijs, heb er ondertussen veel van opgezocht op internet en een boek erover gehaald bij de bieb, wat een boek niet kan losmaken bij je he?

ben door jullie ook nieuwschierig gemaakt voor het boek "het diner" is het een zwaar boek (om te lezen dan he, niet om te tillen;) :D ) of leest het goed weg?

ik ben namelijk een chicklit lezer,lekker oppervlakkig ik geef het toe hoor, ik hou van lichte en vermakelijke kost zoals Jill Mansel, sophie Kinsella enz. maar vind het ook heerlijk om tussendoor wat serieuzere of spannende boeken te lezen, beetje afwisseling hou ik wel van, maar ik hou gewoon niet van al te zware kost of te literaire boeken, dat is voor mij niet ontspannend.

ik lees nogal snel, dus een boek is bij mij zo uit, daar baal ik wel eens van, ik koop veel boeken, maar ben gelukkig ook lid van de bibliotheek zodat er altijd wel leesvoer in huis is;) .

gr,
christa (storm)
Bolke

Bericht door Bolke »

Hoi Christa,

ik hoor dat van veel mensen, dat het zo blijft hangen. Ik had het zelf ook. Ben ook op wikipedia gaan zoeken en dat soort dingen. Helemaal zo verkeerd niet om je wat verder in zo'n nare geschiedenis te verdiepen. Dat mag nooit vergeten worden.

Ben zelf weer eens een thriller van Tess Gerritsen aan het lezen. 'De Chirurg'. Spannend, maar leest wel makkelijk weg. ;)

Gr, lies
Angel@

Bericht door Angel@ »

hoi hoi

ik ben bijna klaar met "het schitterende gebrek" van arthur japin. ga dan door met "speedboot" van tommy ??

ben ook wel benieuwd naar het diner.. misschien wordt dat de volgende?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp