Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Mijn partner heeft ms

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Ik heb er ook 16 jaar over gedaan voordat ik toe was aan lotgenotencontact

Bericht door Fratema »

Ik heb er ook 16 jaar over gedaan voordat ik toe was aan lotgenotencontact

Diagnose: 1992
MS-forum: 2008

Je moet dingen niet forceren maar op het gevoel afgaan. Ik was rijkelijk laat maar heb sindsdien heel veel geleerd, gelachen en gehuild op dit forum. In het begin vond ik het allemaal wel een beetje klef, confronterend ook. Maar ook heel veel herkenning en daardoor een waardevolle toevoeging aan mijn leven.

Geen dag meer zonder forum, inmiddels :goed:
Lisa1988

Bericht door Lisa1988 »

Bedankt voor jullie antwoorden!
Hij wilt juist wel graag in contact komen met mensen met MS maar weet niet zo goed wat hij dan moet zeggen of in welke "kamer" zeg maar.. Maar ik ga hem eens verwijzen naar regulier!

@ Suzan ik bedoel inderdaad in dit forum maar wel in andere gesprekken zeg maar..

Ik weet niet hoe dat heet... sorry hihi
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Misschien gewoon eens beginnen met zich voor te stellen in het voorstel-topic en dan volgt de rest vanzelf wel ;). Als hij maar weet dat we niet bijten, 'm niet opeten en dat hij van harte welkom is.

En dan gewoon eens kijken aan welke informatie hij behoefte heeft, of misschien juist aan gezellig geklets. Kom echt vanzelf wel als de eerste stap eenmaal gezet is.
pokey

Bericht door pokey »

als jullie beiden toch aardig toe zijn aan lotgenoten contact, dan komt bij mij meteen de ms-express bbq omhoog.

nou ja omhoog......... figuurlijk in gedachten, niet letterlijk :ziek: natuurlijk hahaha

leuke voorbereiding om de spanning en voorpret te delen in het ''aanmelden voor lemele of hoogeloon weekend ''topic wat begin van het nieuwe jaar vast wel weer gestart wordt.
gewoon daar mee kletsen en geinen en dan echt kennismaken tijdens de bbq.

En vliegt het je onverhoopt toch benauwend naar de strot, dan zeg je gedag en ga je naar huis(maar kan me het niet voorstellen ;) )

mag je je vriends forum naam vertellen ??
dan weten we wie we moeten hebben als er een nieuwe naam verschijnt en dan weten we dat we de goede voor ons hebben
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Goed idee pokey!
Dat is een mooie manier om in contact te komen met lotgenoten. Of tijdens een lunch in de buurt, die door dit forum georganiseerd wordt.
pokey

Bericht door pokey »

ff uppie
Lisa1988

Bericht door Lisa1988 »

Hallo allemaal!!

De beste wensen voor iedereen :)

Wij zijn de laatste tijd bezig naar het onderzoeken van de verschillende medicatie die er word voorgeschreven.
Mijn partner heeft in 10 jaar tijd nooit medicatie gebruikt... De neuroloog dringt hier nu min of meer toch op aan dus hebben we aanstaande Dinsdag een gesprek bij de ms verpleegkundige en aanstaande Vrijdag de uitslag voor de MRI.

Gebruiken jullie zelf of partners medicijnen?

En hebben jullie nog tips zodat ik 's nachts gewoon slaap ipv alleen maar lig te piekeren :o
Fratema

ik heb zelf 12 jaar Betaferon gespoten

Bericht door Fratema »

ik heb zelf 12 jaar Betaferon gespoten

Het waren sowieso 10 behoorlijk probleemloze jaren. 2009 ben ik gestopt nadat ik steeds meer klachten kreeg na een prik, bv. Koude rillingen.
Overigens is nog maar de vraag in hoeverre de Betaferon heeft meegeholpen aan die milde eerste 10 jaren. Dat kun je nooit zomaar zeggen. Succes met jullie zoektocht en laat nog eens wat van je horen :)
Fia

Bericht door Fia »

Ik heb 4 maanden copaxone gespoten op aandringen van de neuroloog. In die 4 maanden jreeg ik het idee tegen een shub aan te blijven hangen. In plaats van dat het of ff doorzet en je ervan af bent na een tijdje of gewoon wegblijft.

Ben dan ook gestopt en nu inmiddels 1,5 jaar verder voel ik me zonder beter. Ik slik nu alleen vitamine D en krijg vitamine B12 injecties.

Hmm wat ik met bovenstaande wil zeggen.... Maak je eigen keus over medicatie. Het is jouw lijf en het is niet zeker of het werkt. Doe waar jij jezelf goed bij voelt. In jullie geval geldt dit dan voor je partner.

Over het piekeren...probeer met behulp van een simpele meditatie je pieker gedachten los te laten voor het slapen, door je compleet op je ademhaling te focussen en geen gedachten toe te laten, Klinkt simpel, maar ik weet dat dat niet zo is.

Succes!

Liefs,

Fia
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Sorry weer es in het verkeerde topic gepost :o
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp