Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

schrijftopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
mispeltje*

schrijftopic

Bericht door mispeltje* »

een poosje terug was er dacht ik al een schrijftopic maar ik kan het niet vinden.

Ik ben een paar jaar terug begonnen om een kinderverhaaltje te schrijven, maar ik heb het al zeker 2 jaar niet meer bekeken.
Toch vind ik schrijven heel leuk, ik hou van de Nederlandse taal en soms kan ik vrij lang bezig zijn in mijn hoofd met iets taalkundigs (er op uit gaan, erop uit gaan, er opuit gaan, eropuitgaan, etc)

Zijn hier meer mensen die graag schrijven/de Nederlandse taal boeiend vinden?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Schrijven is mijn uitlaatklep op alle fronten!! Ik schrijf van me af, positief of negatief, om dingen te delen, duidelijk te krijgen of gewoon omdat ik het leuk vind.

In afgelopen 3 jaar heb ik 2 autobiografische boeken uitgegeven. Ik ben best wel gefocussed op de Nederlandse taal en houd ook enorm veel van lezen.

Dus ja: volop herkenning hier! :D
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey leeuwtje, gaaf! Twee boeken uitgegeven!
Hoe heten ze? En hoe is dat gegaan? Heb je ze in eigen beheer uitgegeven of bij een uitgever?

[QUOTE=leeuwtje-nl;767778]...Ik ben best wel gefocussed...
Dus ja: volop herkenning hier! :D[/QUOTE]

(het is trouwens gefokust;)[url]http://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php?woord=focussen[/url] en dat is absoluut niet betweterig bedoeld, maar juist in dit topickan ik het niet negeren:cool: )
graafep

Bericht door graafep »

wanneer komt er weer een nieuw groen boekje om alle veranderingen te corrigeren? dan blijven we bezig.gr Ep
Emma54

kinderboekje schrijven en uitgeven

Bericht door Emma54 »

kinderboekje schrijven en uitgeven

[QUOTE=mispeltje*;767776]een poosje terug was er dacht ik al een schrijftopic maar ik kan het niet vinden.

Ik ben een paar jaar terug begonnen om een kinderverhaaltje te schrijven, maar ik heb het al zeker 2 jaar niet meer bekeken.
Toch vind ik schrijven heel leuk, ik hou van de Nederlandse taal en soms kan ik vrij lang bezig zijn in mijn hoofd met iets taalkundigs (er op uit gaan, erop uit gaan, er opuit gaan, eropuitgaan, etc)

Zijn hier meer mensen die graag schrijven/de Nederlandse taal boeiend vinden?[/QUOTE]

Hier hebben we het over schrijven gehad:
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=27684[/url]

Groene boekje is online heel handig, daar vind je wat je zoekt Mispeltje, zoals de regels van los of aan elkaar.

Los, aaneen of met een koppelteken?
Hoofdletters of kleine letters?
Werkwoorden
Zoekgereedschap

Voor b.v. [B]er op uit gaan [/B]zie hier: ( [I]ik zou alle 4 de woorden los gedaan hebben)[/I] maar Onze Taal geeft dit advies:
[I]"We gaan eropuit heeft onze voorkeur, maar voor We gaan erop uit is ook wel iets te zeggen".[/I]
[url]http://www.onzetaal.nl/advies/eropuitgaan.php[/url]

Kinderboekje uitgeven zou ik proberen bij uitgeverij Clavis, succes, ik ben benieuwd...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=mispeltje*;767812]het is trouwens gefokust[/QUOTE]

Haha, toen ik het schreef was ik al erg aan het twijfelen, en dan vooral omdat het in dit topic staat! :o Dank voor de correctie!

Ik heb mijn boeken "Van strijd tot overgave" en "De leeuw is los!" uitgegeven via boekscout.nl. Dit is een online uitgeverij en je verdient echt bijna niets aan je boek. Maar het was gewoon heel erg leuk om te doen!
storm

Bericht door storm »

ik heb een heleboel eigen kinderverhaaltjes geschreven toen Nicky (mijn zoon) klein was, hij was er gek op, en ik vond het heerlijk om hem voor te lezen:lief:

schrijven is mijn hobby, ben nu ook bezig aan een thuisstudie van de NHA ''journalistiek" ik wil niet perse journalist worden want dan moet je meer in huis hebben dan een thuisstudie, maar het is leuk om de in's en out's te weten.


mijn droom is om columniste te worden, dat lijkt me werkelijk heel erg leuk:)

gr,
christa (storm)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=leeuwtje-nl;767822]Haha, toen ik het schreef was ik al erg aan het twijfelen, en dan vooral omdat het in dit topic staat! :o Dank voor de correctie!

Ik heb mijn boeken "Van strijd tot overgave" en "De leeuw is los!" uitgegeven via boekscout.nl. Dit is een online uitgeverij en je verdient echt bijna niets aan je boek. Maar het was gewoon heel erg leuk om te doen![/QUOTE]

:o in jouw quote zie ik staan dat ik focus met een K schreef. Oeps...:haha:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hahaha! En ik maar denken dat ik het echt van alle kanten fout had geschreven! :haha:
Emma54

Bericht door Emma54 »

[QUOTE=storm;767825]ik heb een heleboel eigen kinderverhaaltjes geschreven toen Nicky (mijn zoon) klein was, hij was er gek op, en ik vond het heerlijk om hem voor te lezen:lief:

schrijven is mijn hobby, ben nu ook bezig aan een thuisstudie van de NHA ''journalistiek" ik wil niet perse journalist worden want dan moet je meer in huis hebben dan een thuisstudie, maar het is leuk om de in's en out's te weten.


mijn droom is om columniste te worden, dat lijkt me werkelijk heel erg leuk:)

gr,
christa (storm)[/QUOTE]

Is dit misschien iets voor je Christa?

[url]http://www.schrijverspunt.nl/columns/[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp