Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

eM.Cee.eL.Wee.'s wel en wee

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Is het verplicht om genuanceerd te doen ?
In een oorlog is daar ook geen plaats voor.
Ik hoef niet alles te weten. Ik kies ongezien partij voor de moeder.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Genuanceerd kan in veel gevallen de voorkeur hebben, wordt veelal gewaardeerd, maar kan in sommige gevallen ook volledig onnodig zijn ;).
Sara

Bericht door Sara »

Dat vind ik wel een héél genuanceerde reactie :)
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

:haha:
Mira

Bericht door Mira »

Sterkte!
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Even een update... niet dat er veel te updaten valt...

Inmiddels zijn we dus officieel uit elkaar. Sinds oktober al. Maarja, dat huis he... Nog steeds staat het ook op mijn naam, dus die urgentie krijg ik nog steeds niet.

Onder 1 dak blijven wonen was geen optie, dus woont Amber nu in ons huis en verzorgen wij haar volgens ouderschapsplan. Dit betekent dat Arjan op woensdag om 18u hier is en de zorg overneemt tot donderdag 20u. Ik moet dan elders vertoeven. Vaak ga ik naar mijn ouders, omdat ik donderdag dingen te doen heb in Malden (fysio bijvoorbeeld).

En om het weekend (de even weekenden om precies te zijn) is Arjan er ook, van vrijdag 18u tot zondag 20u. Ook dan vertoef ik elders... maar het liefst niet bij mijn ouders. Ze zijn heel lief hoor, maar... Ik heb al veel vrienden vereerd (of belast?) met mijn bezoek, hihi.

Hoewel het heel gezellig is om iedereen weer eens te zien en te spreken is het best vermoeiend om steeds ergens anders "op visite" te zijn. Natuurlijk is het van tijdelijke aard, maar zonder uitzicht op een woning is het eind dus nog niet in zicht :(
En mijn logeeradresjes raken ook wel een beetje op. Ach, ik kan natuurlijk best ergens twee keer logeren, maar ik wil niet te "belastend" zijn natuurlijk. Nouja.

Amber doet het verder heel goed! Ik merk wel dat ze het moeilijk vind als mama weg gaat en zij nog op is (wat dus altijd het geval is). En als ze nog niet slaap als mama thuis komt (wat meestal het geval is :slecht:) dan wil ze ook niet zomaar gaan slapen. Ik vind het wel fijn hoor, om dan even te knuffelen... maar van haar loskomen is dan drama :nerveus:

Bij mij ligt ze doorgaans in bed tussen 18:30 en 19:00... Maarja, meneer wil op zondag graag bij zijn ouders eten en is dan net voor 20u thuis... Legt Amber snel om 19:50 in bed en zegt vervolgens dat het weer drama is... helaas voor hem hangt er een webcam en zie ik ook wel dat ze er niet eerder in ligt. Ik zit overigens niet fulltime die cam te bekijken, maar werd wel nieuwsgierig omdat het altijd drama is op zondag.

Goed, is ook meteen duidelijk waar ik tegenaan loop... Arjan die zijn eigen "plezier" boven een goede zorg van Amber stelt... Daar moet echt wat veranderen, maar hoe? Hij doet toch wat hij zelf wilt. Neemt van mij niks aan (duh, ik ben zijn ex maar) maar maakt mijn dochter wel ongelukkig :huilen: Issues.

Komende week gaan we alletwee op vakantie... ik naar Polen en hij, MET Amber, naar Oostenrijk. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. En hoe het inpakken van haar spullen zal verlopen. Want dat moet hij ook doen, omdat hij zo precies weet wat hij bij zich heeft en waar. Ik ben wel in de buurt hoor... vrijdag gaan zij (ik zaterdag) dus donderdag op vrijdag is hij ook thuis om nog in te kunnen pakken.

Nou, dan zijn jullie weer op de hoogte!
Groetjes!
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Oh, ik heb helemaal niet meer gereageerd op hoe het nu gaat op MS gebied... Ik dacht dus een schub te hebben in oktober... Opgenomen geweest voor prednisonkuur in het CWZ.

Week later terug voor controle. Tenminste, dat was de bedoeling. Een half uur voor de afspraak (ik stond met mijn jas aan in de hal) werd ik gebeld dat de afspraak niet door kon gaan want de neuroloog was er niet.

Een week later zelfde tijd kon ik wel komen. Ik kwam toen 5 minuten te laat. Of misschien 7. Ik had gewoon een baby om mee te nemen, die natuurlijk net voor vertrek nog even hoog nodig een schone luier nodig heeft. En lopen ging nog niet zo vlot, dus te laat... een klein beetje.

"Sorry mevrouw, maar uw afspraak is voorbij. U kunt eventueel wachten in de hoop dat er aan het einde van het spreekuur nog ruimte is". What the! Ik met Amber anderhalf uur wachten, terwijl ik geen eten voor haar bij me heb enzo? Echt niet.

Ter plekke heb ik de neurologie van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (waar mijn oude neuroloog van MS Centrum Nijmegen zat) gebeld om te vragen of ik over kon. Geen probleem, laat het dossier maar opsturen...

Affin, dat duurde ook weer veel te lang. Een paar telefoontjes naar CWZ verder was het dan eindelijk in Den Bosch.
In november ben ik daar bij Dr. de Jong geweest. Heel fijn consult. Ik heb vanalles gevraagd (bijvoorbeeld of vitD en vitB12 bepaald konden worden) en medicatie is besproken. En ze wilde een nieuwe MRI laten maken.

Inmiddels ben ik wat tijd verder. Op de MRI was weinig verslechtering te zien. Ook niet dat ik een schub had gehad... mijn B12 was erg laag, dus is dat waarschijnlijk de veroorzaker van de klachten... Bedankt CWZ. Mijn klachten zijn nog niet weg, al slik ik iedere dag 1000ug B12. Morgen weer bloed prikken en kijken of er verbetering is.

Met de MRI was ik overigens erg blij! En is de reden dat Dr. de Jong mijn keus om niet te starten met medicatie gemakkelijk accepteerde.

Dr. de Jong gaat overigens per 1 april werken bij het VuMC. Heb ik weer.

Zou, nou zijn jullie echt op de hoogte ;)
Lanah

Bericht door Lanah »

Hi,

Wat een uitgebreide up-to-date !!! Knap van je dat je dit zo schrijft.

Een vriendin van mij ligt ook in scheiding. Hun huis is ook nog niet verkocht.

De kinderen blijven in het huis wonen en zij wisselen dan per week (hun kinderen zijn wel al een heel stuk ouder).

Daarnaast hebben ze een klein appartement gehuurd bij een particulier.

De ene week is ze dus daar en de andere week in het ouderlijk huis. Haar man is dus ook 1 week in het appartement en 1 week in het huis.

Mogelijk is dit voor jullie ook een oplossing, maar ik realiseer me wel dat dit ook financieel haalbaar moet zijn.
Mira

Bericht door Mira »

Sterkte nog steeds! Dus dr de jong komt naar mij...is t wat?
Mira

Bericht door Mira »

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp