Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

eM.Cee.eL.Wee.'s wel en wee

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
steentje

Bericht door steentje »

Heel veel geluk! Dat zal vast wel lukken!!!
eM.Cee.eL.Wee.

Time flies... maar nu in een moeilijk pakket

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Time flies... maar nu in een moeilijk pakket

Wij zijn helemaal gesettled geraakt in ons nieuwe huis. Nog steeds niet alle dozen zijn weg, en nog steeds hangt niet alles aan de muur. Maar we wonen! Op een perfecte plek in het perfecte dorp.

Amber gaat iedere week 1 dag en 2 nachten naar haar vader en om het weekend 2 dagen en 2 nachten. Op zich loopt die regeling prima, maar wat een *piep* is hij soms. Totaal niet geneigd om als hij vakantie heeft wat extra tijd met haar te besteden enzo. Ach ja.
Sinds december gaat ze ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. 1 van die momenten gebruik ik om te zwemmen met een vriendin (nu 4x geweest, hihi). En 2x in de week medische fitness. Nu maar hopen dat dat snel zijn vruchten gaat afwerpen.

Mijn MS situatie is stabiel. De scan van afgelopen december liet weinig verslechtering zien. Ik heb toch maar eens een NPO aangevraagd, waar ik de 15de voor naar het JBZ ga. Spannend.

Ennn... er is een nieuw maatje in mijn leven! Ondanks dat ik heel terughoudend ben en eigenlijk het geloof in de liefde verloren ben is hij er voor mij en help en ondersteunt mij waar hij kan. Fijn.

Zeker nu het UWV mij heeft herkeurd (nav bezoek aan bedrijfsarts oude werkgever welke concludeerde dat IVA beter bij mijn situatie zou passen dan WGA).
En wat denk je? Ik ben voor 67% afgekeurd. What?

Dit komt neer op 5 dagen per week 4 uur werken in een functie waar ik geen opleiding voor heb. Hoe dan?

Ik ben het totaal niet eens met de conclusies die de verzekeringsarts heeft getrokken. Echt waardeloos.
Dus rechtsbijstand is gebeld en ik het een jurist toegewezen gekregen. Het bezwaar is ingediend. Evenals het bezwaar van de werkgever, welke vindt dat FML en verslag niet matchen en ik nav het verslag gewoon minder dan 35% afgekeurd zou moeten worden *slik*...

Ik mis mijn in augustus overleden opa nu extra hard, met zijn juridische netwerk en kennis *zucht* :huilen:

Pittige tijden dus...
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

[IMG]https://lh3.googleusercontent.com/-056W ... 133834.jpg[/IMG]

Ff een fotootje van Amber en mij in de zon... :o:cool:
Flien

Bericht door Flien »

Wat een leuke foto, en wat fijn dat je een maatje hebt gevonden!

Goed om te lezen dat je bent gesetteld en alles weer op rit hebt.

En dat gedoe met het uwv, what?! Hoop dat het snel wordt teruggedraaid! Sterke.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Het UWV leert het ook nooit. Vraag hen, als je de herkeuring krijgt, om een arts die daadwerkelijk op de hoogte is over MS, dat kan een boel schelen.

Mij lijkt het, dat als je voor zoveel bent afgekeurd, een WGA niet meer geldt, maar dat je juist naar de IVA moet met 100%.

Maar goed, ik ben geen arts en ook geen jurist.
Sterkte.


Wel fijn dat er weer vlinders in je buik zitten :joepie:
eM.Cee.eL.Wee.

Time flies

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Time flies

Lange tijd heb ik hier geen update meer gegeven. Geen idee waarom precies. Misschien wat druk met andere zaken. En inmiddels is mij toch echt wel duidelijk dat ik niet graag praat (of schrijf) over dingen die "niet normaal" zijn... maar eigenlijk wel normaal zijn voor mij, weet ik inmiddels...

Ja ja, ik ben een revalidatietraject gestart in de Sint Maartenskliniek in Ubbergen, bij Nijmegen. "Even" leren om mijn kop uit het zand te halen en te houden. Maar wat een dobber. De disciplines waar ik onder behandeling ben zijn: psychologie, maatschappelijk werk, ergotherapie en psychomotorische therapie.

En man-o-man wat heb ik veel geleerd over mezelf en mijn omgeving. En dat alles probeer ik toe te passen in de praktijk.
Hulp vragen (Hoi vriendin, als jij zo toch naar AH gaat, wil je dan melk en brood voor mij meenemen?, Hoi mam, kunnen wij maandag komen eten?),
open communicatie (hoe het gaat? Wisselend. Vandaag heb ik een redelijke dag, maar gisteren stond ik heel moe op. Ik moest even in de overleven-stand.) en
inzien dat wanneer iemand mij niet met mijn (onzichtbare) beperkingen accepteert ik beter mijn energie elders in kan steken. Kei moeilijk allemaal! Zeker omdat mijn manieren zo diep ingeslepen zitten en sommigen ook echt wel van kinds af aan zo gaan ("hulp vragen doe je niet, dat is een teken van zwakte"). Maar ik zet door en hou vol. Want ik doe dit niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn meisje en dierbaren. Maar pittig is het wel. Super stom, want alles lijkt zo logisch en simpel.

Met Amber gaat het goed. Ze is nog steeds een heerlijk meisje. En zeer zelfstandig, als hebben we wel te maken met de welbekende peuterpubertijd. De ene dag heeft ze haar jas al aan als ik de gang in kom en de andere dag moet ik haar echt helpen want dat kan ze niet omdat ze nog klein is. Ahuh. Ze is inmiddels 3 en ontwikkelt zich prima. Ze is nog steeds wat klein (voor de mama's hier, 92cm en 12,8kg) maar praat als een kleuter en gaat netjes zelf naar de wc, waarna een "mama, kom je afvegen?" klinkt. Ik zal een foto plaatsen ;)

Dus, lekker druk, maar vooral niet met werken. UWV heeft mij afgekeurd voor 68%. Ik heb tijdens mijn revalidatie leren inzien wat mijn beperkingen zijn en ondanks dat het traject mij veel leert, toch een flinke achteruitgang gemerkt die bij UWV niet bekend is. Mijn struisvogelpolitiek hebben ze daar niet doorzien, helaas. Fingers crossed voor de toekomst. Maar voor nu, flink aan de bak met het geleerde! :thumbup:

[IMG]https://lh3.googleusercontent.com/hoqhs ... 95-h523-no[/IMG]
Fia

Bericht door Fia »

Hoi,

Fijn weer iets van je te horen.
Goed dat je zo aan jezelf aan het werken ben, wel heel pittig lijkt me.

Fijn dat je meisje heerlijk in de peuterpuberteit zit:ogen:. Nee zonder gekheid fijn dat het goed met haar gaat.

Mbt het UWV, kun je de verslechtering niet doorgeven? Misschien leidt dit tot een hoger afkeuringspercentage en mss tot een (iets) hogere uitkering.

Liefs,

Fia
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Een beetje zoals 'opnieuw geboren' worden met jou nieuwe inzichten en handvaten.

Fijn dat dochterlief lekker gaat, de liefde voor elkaar zal hierin stimulerend werken...
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Goed bezig meis. Inzichten en veranderingen hebben tijd nodig. En beter laat dan nooit zeggen ze wel eens. Nou dat klopt hier wel degelijk. Lekker aan jezelf werken, je rugzak met psychische, fysieke en emotionele bagage goed opgeruimd houden, dan kom je er wel.

En Amber is een schatje. (en die mogen ook best wel eens opstandig zijn :p)....
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Thx dames... :o
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp