Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Griep & MS& ongesteld na prednison?!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Luca76

Bericht door Luca76 »

Het gaat hier iets beter. . De wereld is geen pannekoek en heb vandaag sinds ander halve week een paar x kunnen zitten in de woonkamer en kort tv gekeken...

Sinds 2005 ms dit is mijn eerste griep in combi met MS en paniek, wat een klote combi!
Mira

Bericht door Mira »

Sterkte! Bedankt
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Luca76;996991]
Sinds 2005 ms dit is mijn eerste griep in combi met MS en paniek, wat een klote combi![/QUOTE]

Ik kreeg een forse griep een maand of drie nadat ik de diagnose MS kreeg, nu 17 jaar geleden. Was zó vreselijk ziek dat de huisarts zelf thuis bij me is komen kijken.

Sindsdien krijg ik elk jaar de griepprik en heb gelukkig geen echte griep meer gehad.

Heb jij een griepprik gehad Luca?
Luca76

Bericht door Luca76 »

Nee afgelopen paar jaar niet..durfte niet ivm paniek..
Eerder wel griepprik gehad
Luca76

Bericht door Luca76 »

Ik vind het wel verdrietig dat mijn partner steeds zegt, waarom ben jij niet allang beter?!

Let wel hij is eigenlijk nooit ziek. .en als hij dat al is geweest in de 17jaar dat ik hem ken dan was bij er met 2 dagen vanaf en aan het werk
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien volgend jaar toch proberen de griepprik te halen. Het houdt natuurlijk niet alles tegen maar als je toch een bepaald virus oppikt zijn de gevolgen vaak minder heftig.

Daar heb je nu natuurlijk niks aan :o dus ik wens je voor nu veel sterkte, neem de tijd te herstellen (véél tijd soms) zodat je toch langzaam maar zeker weer kunt opkrabbelen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Laat je partner de verhalen hier eens lezen, misschien snap hij het dan.

Mijn man heeft in de 20 jaar dat ik hem ken slechts één keer griep gehad waar hij maar liefst een hele week zoet mee was :D

Afgelopen zomer een "gewone" longontsteking waarmee ik vier weken aan het worstelen was, bed in-bed uit, zó frustrerend en dst terwijl ik voordat ik MS kreeg eigenlijk vrijwel nooit één ziektedag had gekend.

Gelukkig begrijpt mijn man wel dat het "vele gammel zijn" iets is dat mij ook erg verdrietig en machteloos maakt. Ik zelf vind het héél vervelend dat ik vaak en lang "ziek" ben maar weet ook dst er niets aan te veranderen valt.

:knuffel:
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=Luca76;997026]Ik vind het wel verdrietig dat mijn partner steeds zegt, waarom ben jij niet allang beter?!

Let wel hij is eigenlijk nooit ziek. .en als hij dat al is geweest in de 17jaar dat ik hem ken dan was bij er met 2 dagen vanaf en aan het werk[/QUOTE]

Ik heb niks met een griepprik etc . / heb wel eens griep maar niet ernstig en maar even & ziek dan even uit .

Wat me meer raakt is de reactie : waarom jij nog niet beter bent ?

Zal ook wel onmacht zijn / maar is een lastige vraag bij iemand met MS - - want griep "an sich" stelt normaliter eigenlijk niet zoveel voor .
Luca76

Bericht door Luca76 »

Thanks voor het begrip..
Weet niet met wat ik moet doen dus partner gevraagd bij me te blijven en Hulp gezocht. . Via huisarts opnamen?
Luca76

Bericht door Luca76 »

Geen acute opname nodig, wel extra medicatie. en morgen komen ze bloed afnemen. .
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp