Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Griep & MS& ongesteld na prednison?!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Luca76

Bericht door Luca76 »

gatverdamme voel me alleen maar beroerder!..zo slap/misselijk kan niet meer staan/lopen en hele lijf voelt verdoofd aan:huilen:

zit serieus te denken om het ziekenhuis te bellen, maar twijfel of deze met kerst open zijn?!

iemand advies?
Knillis

Bericht door Knillis »

Als het echt niet goed met je gaat misschien evem contact zoeken met de huisartsenpost?
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Kobus;997035]
Wat me meer raakt is de reactie : waarom jij nog niet beter bent ?

Zal ook wel onmacht zijn / maar is een lastige vraag bij iemand met MS - - want griep "an sich" stelt normaliter eigenlijk niet zoveel voor .[/QUOTE]

Wat ik me afvraag is of het meer en langer ziek zijn bij MS-ers ligt aan de MS of aan het medicijngebruik.
Medicatie verzwakt het afweersysteem, dus logisch dat je dan langer, intenser en vaker ziek bent.
Maar als je als MS-er geen medicatie neemt, is het dan ook logisch dat je meer last hebt van een ziekte dan een niet MS-er?

@ Luca76 : Het ziekenhuis is 24/7 open, dmv huisartsenpost, spoedeisende hulp oid.
Als je echt zoveel last hebt zou ik idd de huisartsenpost bellen en uitleggen waar je last van hebt (en dat je MS hebt), hoe je je voelt en dat je erg graag geholpen wilt worden (in welke vorm dan ook, al is het met tijdelijke pillen die je even door de kerstdagen heen helpen).

Sterkte er mee
Luca76

Bericht door Luca76 »

Toch weer de hap gebeld. .vol Oxazepam auto in (na 3 jaar)
Resultaat kalium infuus en prednison infuus. .

Wordt vervolgd
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Sterkte
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is toch wel even schrikken voor je. Hoop dat je nu snel wat opknapt.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Het is heftig ja, maar ben nu wel blij dat ze me helpen.. en heb er nu wel vertrouwen in dat ze me kunnen helpen. Gelukkig is mijn vriend heel veel bij mij nu.
Sara

Bericht door Sara »

Jeetje Luca, da's niet niks, poe! Veel beterschap...

Hanna,

ontstekingen verergeren MS in héél veel gevallen. Dat kunnen verkoudheden zijn, maar ook een blaasontsteking bijvoorbeeld. Vandaar dat je dus erger en vaak langer beroerd bent van verkoudheden dan mensen zonder MS.

Als je met schub-verschijnselen bij een neuroloog komt, zal die als het goed is ook eerst controleren of die verschijnselen eventueel verklaard kunnen worden door een infectie of andere ontsteking.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor je antwoord Sara,

Dat betekent dus dat dat niet persé met medicatie te maken heeft?
Ik heb een behoorlijke weerstand tegen medicatie (op DIT moment), ook omdat ik het gevoel heb dat ik mezelf er alleen maar zieker mee maak.

Ik vond het zelf wel leuk bedacht dat bij een ontsteking (bijv. verkoudheid) mijn afweersysteem zich richt op die verkoudheid en mijn myeline dan even met rust laat.
Maar dat zal wel wishful thinking zijn...
Sara

Bericht door Sara »

Haha Hanna,

het heeft voor zover ik weet niet eens 'niet persé' met medicatie te maken. Het heeft níet met medicatie te maken, tenminste niet bij de eerstelijns-medicatie prikmedicatie zoals copaxone en de interferonen. Punt :).

Van de andere medicatie weet ik te weinig om er iets over te zeggen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp