Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Griep & MS& ongesteld na prednison?!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik houd het maar op: niet perse met elkaar te maken .

Daar regelmatige bloedcontrole aan te raden is - afgezien van de voordelen- ook kans op minder gunstige effecten op je lichaam :

[url]https://www.farmacotherapeutischkompas. ... 8ta-1a.asp[/url]

In hoeverre dat invloed heeft op griep , weet ik niet / maar ik bedoel het is niet alleen positief .
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Toen ik flink de griep had, heeft de huisarts contact opgenomen met de ms. Deze adviseerde mij om mijn ms remmers niet gebruiken.
Sara

Bericht door Sara »

Kobus, Tamaartje,

jullie hebben een punt, ik was te stellig in m'n tweede bericht :o. Sorry!
Luca76

Bericht door Luca76 »

Toen de griep begon ben ik ook gestopt met de copaxone, kan daar behoorlijk op reageren. .ipir. en vond dat mijn lichaam al genoeg te verduren had.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Jemig gister merkte ik het al..maar weer ongesteld?! was er net vanaf:( kan dit door de prednison komen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik weet eigenlijk alleen dat prednison de weerstand verlaagd dus dat je extra vatbaar bent voor infecties gedurende enige tijd.

Ik zou denken dat het niet direct van invloed is op je menstruatie maar ik ben ook maar een "leek".

Misschien is "alles" een beetje in de war omdat je lichaam het in totaliteit flink te verduren heeft momenteel.

Al met al werkt het één weer door op het ander en zal het tijd vergen weer langzaam te herstellen. Probeer je rust te nemen én te bewaren meer kun je momenteel denk ik niet doen.
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Luca,

eigenlijk is het net andersom.

1 van de bijwerkingen van prednison is dat de menstruatie weg blijft.

Na 3 kuren ben ik nooit meer ongesteld geweest. Ik was toen wel 46. Wel iets ouder dan jij denk ik.

Ademloos
Luca76

Bericht door Luca76 »

Dank je Knillis.

Ademloos..huh.. wat raar dan weet ik het ook niet meer, wacht het even af nog voor nu..
ik ben 38 inderdaad.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het "onbedoeld" uitblijven van de menstruatie is over het algemeen "verontrustender" dan onregelmatig of langer dan normaal menstrueren. Tenminste dat vertelde mijn huisarts mij altijd.

Zolang je niet extreem zwaar vloeit lijkt het niet direct een probleem, buiten dat het voor jou niet prettig is natuurlijk. Even afwachten hoe lang het deze keer duurt en wanneer de daarop volgende menstruatie zich aandient, tenzij je je er zelf niet goed bij voelt.

Sterkte er mee.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Dank je knillis...nou ik was gewoon verbaast omdat het best veel is en ik een week daarvoor ook ongesteld was
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp