Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgverzekeraar weet uitslag medische onderzoeken?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Sara

Bericht door Sara »

Ha dankjewel,

ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat de papieren werkelijkheid de echte werkelijkheid gaat beheersen. Ingewikkeld!
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ja inderdaad :)
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Hier is het tot nu toe met wat ik zie , juist andersom.
Krijg declaratie overzicht dat ik denk ???
Als ik dan bel , krijg ik een vaag antwoord en moet ik er maar van uitgaan dat de arts juist gedeclareerd heeft. Wat er gebeurt na eigen bijdrage , geen idee , dan krijg ik geen bericht meer.

Als ik het gespecificeerd wil hebben , zeggen ze altijd dat zij volgens de wet dit niet mogen weten, dus moet ik maar genoegen nemen met een vaag antwoord.

Riwidi
Arja_64

Bericht door Arja_64 »

[QUOTE=MissGarfield;997315]Nee, ik bedoel dat iemand een diagnose krijgt, terwijl er soms best twijfel mag zijn of zo'n diagnose terecht is. [B]Maar er moet een diagnose zijn voor vergoeding. [/B]
En het gebeurt nog wel eens, dat iemand gaat leven naar zijn diagnose. Dat zeg ik zonder waardeoordeel, want ik denk dat het zelfs heel menselijk is.[/QUOTE]

Waarom denk je dat er een diagnose moet zijn voor een vergoeding?

Hoeveel onderzoeken worden er niet gedaan om iets uit te sluiten?
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Sara en ik hadden het over de geestelijke gezondheidszorg Arja.
Arja_64

Bericht door Arja_64 »

[QUOTE=MissGarfield;997362]Sara en ik hadden het over de geestelijke gezondheidszorg Arja.[/QUOTE]

Oke, sorry dan. Maar ook daar is een diagnose niet belangrijk voor vergoeding. Ze betalen het onderzoek als het door een geregistreerd iemand gedaan is ongeacht de uitkomst.
Sara

Bericht door Sara »

Ha Arja,

wat je schrijft zal in bepaalde gevallen opgaan, maar in heel veel situaties is de diagnose leidend voor de behandeling die een zorgverlener mag declareren:

Kijk bijvoorbeeld es hier: [url]http://www.nvgzp.nl/basis-ggz-in-hoofdlijnen/[/url]
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Arja_64;997365]Oke, sorry dan. Maar ook daar is een diagnose niet belangrijk voor vergoeding. Ze betalen het onderzoek als het door een geregistreerd iemand gedaan is ongeacht de uitkomst.[/QUOTE]

Ik ben het wel met je eens Arja. Voor hetzelfde geld was ik naar de neuroloog gegaan voor onderzoek en was er niks uitgekomen. Maar ook daar zijn wellicht termen voor om bij de diagnose te zetten.

Zo zal het ook zijn in de geestelijke gezondheidszorg. Dan zal de diagnose misschien zijn "psychische klachten", en wordt deze later misschien aangepast, wanneer iemand na meerdere onderzoeken bijvoorbeeld Bordeline heeft ofzo.

Maar een onderzoek gebeurt natuurlijk juist om een diagnose te kunnen stellen, maar dat lukt lang niet altijd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp