Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

De hele wereld komt op me af...

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Nadine

De hele wereld komt op me af...

Bericht door Nadine »

Ik weet niet wat het is; of het is mijn periode van de maand, of het sentiment door het einde van het jaar, of door de top 2000 die hier heel de dag hard staat en manlief die daarop (vals :p) meezingt.
Maar heel mijn hoofd zit vol, alle vervelende dingen die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt komen als een film langs en ik voel de pijn net zo erg als toen ze gebeurden. En ik heb het over dingen van wel 20 jaar geleden hoor. Ik zie nu al grote problemen voor als ik ooit omaatje word van 80 die achter de geraniums moet zitten. Tegen die tijd heb ik een heel scala van vervelende dingen die allemaal langstrekken en tijd genoeg om te piekeren....:(

Maar ik kan soms zo echt overvallen worden door een stemmingswisseling. Dan probeer ik mij nog te vermannen en toch te beginnen aan dat leuke ding wat ik van plan was te doen...maar het lukt niet. Mijn stemming is verpest...ik kan dan wel het raam uit springen van sjaggerijn en zorgen en piekeren.

Is dit nu MS gerelateerd of niet, hebben meer mensen met MS hier ervaring mee, of hoort dit gewoon bij mijn persoonlijkheid en karakter?
Annejolein

Bericht door Annejolein »

Gebruik je ook vit. D?
Ik kan ook behoorlijk last hebben van stemmingswisselingen, maar sinds ik vit.D gebruik, gaat het een stuk beter.
Ook gebruik ik: paroxetine, en ook dat werkt voor mij goed.
Ik denk dat je nog moet proberen om morgen bij de dokter terecht te kunnen, want 'Oud- en Nieuw' kan ook behoorlijk op je stemming werken.

Sterkte en beterschap!
Nadine

Bericht door Nadine »

Bedankt voor je reactie Annejolein,

Ik gebruik elke dag 125 mg vitamine D, dus dat is afgevangen :) Maar paroxetine is niet bekend bij mij. Is dat een kruid of antidepressiva?

En inderdaad ik zou sowieso in januari weer bij de dokter langskomen, dan ga ik dat ook maar eens bespreken. Ik zou wellicht wat begeleiding nodig hebben. Er komt momenteel misschien wel veel op me af. Heb begin dit jaar de diagnose gekregen. En hoewel ik best positief ingesteld ben, hoeft er maar een klein dingetje te gebeuren en ik val ineens in een diepe put voor een dag.

Maar die sombere buien had ik al een paar jaar voordat ik de diagnose kreeg. Daarom vroeg ik mij af of het ook MS-gerelateerd kon zijn.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ik heb dat ook altijd deze laatste dagen maar of dat door de ms komt?...

Ik denk ook terug aan wat er gebeurd is dit jaar. Niet alleen over mezelf, het vliegtuig, vandaag weer een, de islamitische staat die wel erg dichtbij komt.

Ook persoonlijk, angstig voor de toekomst.

natuurlijk Denk ook aan Leuke dingen ben verhuisd sinds een week. Met mijn kind gaat het goed.. noem maar op..

Maar alle ellende heeft wel de overhand. Wordt weer een avondje brullen morgen.

Maar ja dit heb ik al jaren deze laatste dagen.
Nadine

Bericht door Nadine »

Hai Zonnetje,

Ja ik moet toegeven, die laatste dagen van het jaar hakken er ook wel in. Eerst die drukke tijd voor de kerstvakantie, dan de vakantie zelf met alle bijkomende bezigheden, met aan het eind de (anti) climax: oudjaarsavond :p Ik ben idd ook altijd blij als het weer "gewoon" januari is. Maar zeg, een verhuizinig gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Nadi
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=Nadine;997956]Bedankt voor je reactie Annejolein,

Ik gebruik elke dag 125 mg vitamine D, dus dat is afgevangen :) Maar paroxetine is niet bekend bij mij. Is dat een kruid of antidepressiva?
[/QUOTE]

paroxetine is antidepressiva; voor mij voelt het als een lichaamseigen stof
joge

Bericht door joge »

En het helpt bij MS mogelijk nieuwe leasies tegengaan!! Prof. dr. De Keijser (superneuroloog UvBrussel) doet onderzoek, betaald door MSAnders.

citaat:

[I]Een deel van de mensen met MS heeft een secundair of primair progressieve vorm van Multiple Sclerose (MS). Deze progressieve vorm wordt veroorzaakt door een geleidelijk afsterven van de zenuwbanen. Er bestaat momenteel geen behandeling voor deze progressieve vormen van MS. De beschikbare immunomodulerende middelen, die de frequentie van de schubs (exacerbaties) verminderen, zijn niet in staat deze progressieve fase af te remmen.

Uit voorgaande studies is gebleken dat Fluoxetine mogelijk een positief effect zou hebben door het verminderen van schade aan de zenuwcellen, veroorzaakt door Multiple Sclerose. Dit zou betekenen dat het de progressie van MS mogelijks kan vertragen. Om dit aan te tonen is een klinische studie nodig. Deze studie met fluoxetine tabletten wordt momenteel in Nederland uitgevoerd. Op deze website staat informatie over hoe deze studie verloopt en hoe men aan de studie kan deelnemen.[/I]

[url]http://www.ms-anders.nl/?q=FluoxetineBijMS[/url]
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

[QUOTE=Nadine;997942]
Is dit nu MS gerelateerd of niet, hebben meer mensen met MS hier ervaring mee, of hoort dit gewoon bij mijn persoonlijkheid en karakter?[/QUOTE]

het kan aan van alles liggen, en zéker ook aan alles bij elkaar ;)

wat mij betreft zijn dit de zwaarste weken van het jaar. Voor 'normale' mensen is het meestal al gekkenhuis en chaos, maar het hakt er bij mij echt in; moe moe moe en kan nog minder hebben dan anders. Dus ik kan me goed voorstellen dat zoiets bij jou ook mee kan spelen hoor.
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve Nadine

Alles is wel gezegd........dus ik kom je een hele dikke knuffel brengen.....[IMG]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/kus ... nuffel.gif[/IMG]:knuffel:

liefs vlindie
Nadine

Bericht door Nadine »

Bedankt voor de lieve reacties mensen :) Ook zal ik zeer zeker Fluoxetine in mijn achterhoofd houden voor als ik het echt nodig heb. Klinkt interessant.

Maar inderdaad; de drukke dagen zijn achter de rug, kerstversiering is opgeruimd en mijn hoofd is ook gelijk een stuk opgeruimder! ;) Maar fijn dat ik het hier toch even kwijt kon.

Nadi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp