Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Labradoodle

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Mobile

Labradoodle

Bericht door Mobile »

Hiep hoi, wij krijgen in de 2e helft van 2015 een Labradoodle pup.

Zijn er hier mensen met een Labradoodle? Vergt hij bv veel werk icm MS?
Ik was/ben heel blij dat we een hond krijgen, niet meer de hele dag alleen thuis, aanspraak,beweging! Een maatje!❤

Maar dan zijn er weer mensen die zo negatief doen! Hebben ze gelijk of is het te doen? Ik kan best nog een stuk lopen.

Mijn MS verpleegkundige was heel enthousiast. Ze heeft een vriendin met MS én en deze fungeert als hulphond.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Billy

Bericht door Billy »

Ik ken de Labrodoodle alleen bij anderen omdat ze niet verharen. Maar volgens mij is het nog steeds een labrodor, een jachthond. Houdt dus van lekkere wandelingen en zal ook echt zijn energie kwijt moeten kunnen...

Of dat bij jou past weet ik niet. Ik heb speciaal voor een Mops gekozen, leuk karakter maar geen energieoverschot.

Is er een reden waarom je voor dit ras kiest? Google anders de rasspecificaties, het is wel heel belangrijk dat het een goede match is.

Zo vonden anderen voor mij een Jack Russel wel wat, vanwege zijn kleine formaat :huh:.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

ohh, ik ben jaloers. Wat leuk!

Veel plezier ermee en laat de negatieve mensen maar kletsen. Je gaat veel lol beleven met een hond. Het enige advies wat ik je kan geven, ga ermee op cursus: puppycursus, gehoorzaamheid.

Wees (zeer) consequent, iedereen in het gezin met de neus dezelfde kant op, zeker in de eerste maanden en je plukt er straks de vruchten van, dus ook minder stress. Je krijgt dan een goed luisterende hond, die niet aan de riem trekt en waar je veel plezier van beleefd.

Vriend wil geen hond, anders was er ook hier een gekomen.
Snowym

Bericht door Snowym »

Labradoodle heeft het karakter van een labrador en het voordeel dat ie niet verhaart. Het is hier in 't Gooi momenteel een populaire hond.

Ze schijnen erg goed te luisteren en dus heel lief te zijn, en ze zijn mooi!!:D
Hoe het met de behoefte aan bewegen zit weet ik eigenlijk niet, ik vind ze vrij rustig.

Leuk hoor!
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Mobile;999002]Hiep hoi, wij krijgen in de 2e helft van 2015 een Labradoodle pup.

Zijn er hier mensen met een Labradoodle? Vergt hij bv veel werk icm MS?
Ik was/ben heel blij dat we een hond krijgen, niet meer de hele dag alleen thuis, aanspraak,beweging! Een maatje!❤

Maar dan zijn er weer mensen die zo negatief doen! Hebben ze gelijk of is het te doen? Ik kan best nog een stuk lopen.

Mijn MS verpleegkundige was heel enthousiast. Ze heeft een vriendin met MS én en deze fungeert als hulphond.

Ben benieuwd naar jullie reacties![/QUOTE]
Op het Forum is er vrouwtje (zij heeft ook MS) die o.a. een Labradoodle opleidt tot hulphond, alleen heb ik haar al een tijd niet meer gezien op het Forum.
Weet iemand nog haar forum naam en of ze hier nog komt?
Mobile

Bericht door Mobile »

Hoi, de Labradoodle moet zijn energie idd wel kwijt, het blijft een hond, hè? Hij verhaart niet maar moet wel veel geborsteld worden. Daar was ik wel benieuwd naar, hoe dat gaat.

Gelukkig heb ik een grote tuin waar de hond lekker kan uitrazen. Maar dat is niet de bedoeling want lichaamsbeweging is voor mij ook erg van belang.

De Labradoodle is zeker geen jachthond. Er zit ook een groot bestanddeel van een poedel in.....En nog een ras, maar dat wordt geheim gehouden. Tommie van Yvon Jaspers is ook een Labradooodle.

Maar verder niemand hier die een Doodle heeft? Bedankt voor jullie reacties tot dusver! xxx
Dawn

Bericht door Dawn »

Poedel was vroeger ook een jachthond hoor....;)
pokey

Bericht door pokey »

dit topic misschien de juiste ?
ivm vrouwtje hier op forum die honden opleidt?
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28694[/url]
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=pokey;999178]dit topic misschien de juiste ?
ivm vrouwtje hier op forum die honden opleidt?
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28694[/url][/QUOTE]
Ja Pokey 👍 Jeanique is het, wist haar naam niet meer :ogen:
Mobile

Bericht door Mobile »

Dank jullie!!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp