Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Einde relatie door gebrek aan communicatie

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
kroegtijger

Bericht door kroegtijger »

[QUOTE=Tientje;999470]Hoi,

Zou je een paar witregels aan kunnen brengen in je tekst? Ik (en met mij vele anderen) hebben oogproblemen, waardoor het lastig te lezen is..
[/QUOTE]
Excuses, ik zal er proberen rekening mee te houden
[quote]
Je geeft steeds aan dat het niet om jou gaat, maar wat ik lees gaat alleen maar om jou.. Als je aangeeft dat JOUW drugsprobleem gerelateerd is aan de MS en PTSS van je vriendin denk ik dat je nog een lange weg te gaan hebt met het op orde krijgen van je eigen zaakjes.

En verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik het met Nette eens ben.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe[/quote]
Mijn probleem is natuurlijk niet 1 op 1 gerelateerd eraan; dat stel ik ook zeer zeker niet. Immers, ik was degene die dat deed en had daar niemand voor nodig.

Wat ik wel stel, is dat de reden daarvoor spanningen waren, en die spanningen kwamen (o.a.) daar uit vandaan en met de manier hoe zowel zij als ik daar mee omgingen.

Dan is een logische conclusie om dan op zoek te gaan naar hoe je wel met dergelijke spanningen om zou moeten gaan lijkt me om niet in herhalingen te vallen.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]MS/PTSS is niet de oorzaak van die verslaving, jij hebt die keuze gemaakt om het te gebruiken en daar ben je dan ook zélf verantwoordelijk voor is mijn mening.....

Ik denk dat je eerst aan jezelf moet werken vóór je een ander kunt helpen.....
Je kunt dat wel willen maar je bent er zoals je zelf al aan geeft niet toe in staat.

MS en toekomst zijn geen maatjes, je kunt nóg zoveel plannen hebben.......met MS leef je bij de dag, soms bij het moment.....
Dus wát je ook bedenkt het is maar de vraag wat er van terecht komt mede omdat niemand kan zeggen hoe de MS verloopt.

En hoe je het ook went of keert jullie hebben geen relatie en je weet ook niet óf die er wel weer komt......dus waar héb je het over?
[/COLOR][/B]
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Wat heeft de opmerking dat hij nu geen relatie heeft of misschien zal krijgen met dit topic te maken?

Hij stelt een vraag en stelt zich open en kwetsbaar op.
Kan het even wat minder 'dames'??
Tientje

Bericht door Tientje »

Als je hier een vraag stelt moet je er vanuit gaan dat je verschillende antwoorden krijgt en die zullen niet altijd naar je zin zijn, maar geven misschien wel stof tot nadenken.

Of niet.. en dat is ook prima.

Ik reageerde misschien redelijk fel, maar naar mijn idee niet kwetsend of respectloos.

En daar wil ik het graag bij laten.

Ik wens je opnieuw en oprecht veel succes en wijsheid toe!
Nette

Bericht door Nette »

[QUOTE=Sander Almere;999476]Wat heeft de opmerking dat hij nu geen relatie heeft of misschien zal krijgen met dit topic te maken?

Hij stelt een vraag en stelt zich open en kwetsbaar op.
Kan het even wat minder 'dames'??[/QUOTE]

[B][COLOR=DarkOrange]Alles.[/COLOR][/B]

[B][COLOR=DarkOrange]Misschien moet je even helemaal terug lezen dan begrijp je mijn antwoord.




[/COLOR][/B]
kroegtijger

Bericht door kroegtijger »

[QUOTE=Nette;999475][B][COLOR=DarkOrange]MS/PTSS is niet de oorzaak van die verslaving, jij hebt die keuze gemaakt om het te gebruiken en daar ben je dan ook zélf verantwoordelijk voor is mijn mening.....
[/COLOR][/B][/QUOTE]
Lees even mijn vorige antwoord; daar staat dat ook. Ik heb dat gedaan ja, en daar ben ik me maar al te goed van bewust. Net zo goed als dat ik ervoor heb gekozen om daarmee te stoppen. Wat ik zeg is dat de oorzaak van overmatig gebruik zit in spanningen, en die komen voort uit de situatie die er lag. Kennelijk kon ik niet goed met die spanningen omgaan, dus zoek ik nu hoe dat wel moet.
[B][COLOR=DarkOrange][quote]
Ik denk dat je eerst aan jezelf moet werken vóór je een ander kunt helpen.....
[/COLOR][/B][/quote]
Dat ben ik nu dus ook aan het doen, anders had ik die vraag hier uberhaupt nooit gesteld natuurlijk.
[B][COLOR=DarkOrange][quote]
Je kunt dat wel willen maar je bent er zoals je zelf al aan geeft niet toe in staat.
[/COLOR][/B][/quote]
Geen idee, want ik weet nog steeds niet wat dan wel de manier is om ermee om te gaan. Nogmaals, helpen in concrete zin is geen enkel probleem. Ik heb jarenlang de poten onder m'n reet vandaan gerend voor d'r en zou dat zo weer doen. Maar helpen in emotionele zin is een ander verhaal.
[B][COLOR=DarkOrange][quote]
MS en toekomst zijn geen maatjes, je kunt nóg zoveel plannen hebben.......met MS leef je bij de dag, soms bij het moment.....
Dus wát je ook bedenkt het is maar de vraag wat er van terecht komt mede omdat niemand kan zeggen hoe de MS verloopt.
[/COLOR][/B][/quote]
Kijk, dát is iets waar ik wat aan heb. Dat is natuurlijk vrij essentiele informatie natuurlijk. Maar over dat soort dingen spraken we nooit, en dus waren we alletwee een heel andere kant op aan het werken. Vandaar ook de titel van het onderwerp.
[B][COLOR=DarkOrange][quote]
En hoe je het ook went of keert jullie hebben geen relatie en je weet ook niet óf die er wel weer komt......dus waar héb je het over?
[/COLOR][/B][/quote]
En dat vind ik dan weer vrij naief als ik eerlijk ben. Of die er weer komt weet niemand, en doet ook niet veel ter zaken nu, maar als je dan niet eens leert van de fouten die je gemaakt hebt, dan ben je denk ik niet heel handig bezig. Dat komt neer op je auto total-loss rijden, het blijkt dat het kwam omdat je niet gekeken hebt, maar je gaat er niet achteraan om te weten hoe het wel moet, want je hebt toch geen auto meer... Koop je een jaar later een nieuwe auto, dan is de kans groot dat je 'm weer total-loss rijdt wel groot als je dan nog steeds niet weet dat je goed moet kijken. Oftewel, fouten maken kan, maar niet leren van je fouten is ronduit dom
kroegtijger

Bericht door kroegtijger »

[QUOTE=Tientje;999479]Als je hier een vraag stelt moet je er vanuit gaan dat je verschillende antwoorden krijgt en die zullen niet altijd naar je zin zijn, maar geven misschien wel stof tot nadenken.

Of niet.. en dat is ook prima.

Ik reageerde misschien redelijk fel, maar naar mijn idee niet kwetsend of respectloos.

En daar wil ik het graag bij laten.

Ik wens je opnieuw en oprecht veel succes en wijsheid toe![/QUOTE]
Ik heb dan ook geen enkel probleem met totaal verschillende antwoorden, en ben daar ook alleen maar blij mee. Sommige antwoorden zijn nuttig, andere minder nuttig, maar alles waar ik zelf nog niet op een bepaalde manier naar heb gekeken kan helpen.

Antwoorden van mensen die alleen maar 100% het met me eens zijn, zijn juist waardeloos voor me, want dat had ik zelf ook al allemaal bedacht. Ik heb veel meer aan dingen waar ik zelf nog niet aan heb gedacht natuurlijk :)
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Voor alle duidelijkheid dat je weet waar de fout zit is al heel wat....

En dat je er wat mee wilt valt alleen maar te prijzen...

Maar......:ogen:, je kunt niet alles tegelijk

Begin bij jezelf en probeer stap voor stap de boel voor jezelf in balans te brengen......blijf niet door denderen

Pas als jij in balans bent sta je stevig in je schoenen en ben je in staat iets voor anderen te betekenen.....wie dan ook.

Wel om je nog een paar dingen aan te reiken(eigen ervaring)

* Vaak wordt je al doodmoe wakker en dan moet je dag nog beginnen.
* Alles kost veel méér energie dan bij een gezond mens.
* Overgevoelig voor geluid, bv niet kunnen telefoneren als er mensen in dezelfde ruimte zitten te kletsen of als er een radio/TV aan staat.
* Dagelijks gevecht tegen vermoeidheid, pijn of andere beperkingen
* cognitieve beperkingen, korte termijn geheugen wat niet meer werkt, concentratie problemen, geen overzicht meer hebben, niet op woorden kunnen komen, geen gesprekken meer kunnen voeren, associaties missen, niet meer onder woorden kunnen brengen wat je bedoelt, enz
* Het telkens weer met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je telkens wéér een stap terug moet doen omdat dingen niet meer lukken of steeds mis gaan.
* Overgevoeligheid voor licht
* Niet meer tegen warmte(22 graden of meer) kunnen
* Niet meer tegen de kou
* Muren van onbegrip waar je tegen aan loopt en het onbegrip van je naaste komt het hardst aan.

En zó zijn er een heleboel zaken die voor jou héél normaal zijn maar voor MS'ers een probleem/belemmering vormen.
En die kosten ons heel veel energie, die we vaak niet eens hebben.

En zo kunnen er zo véél dingen zijn, zoveel MS'ers zoveel verschillende combinaties van klachten....
Er zijn er die nog kunnen werken maar er zijn er ook die continu op bed liggen en alle gradaties ertussen.....

Als je dit forum eens doorspit kun je dat allemaal lezen


[/COLOR][/B]
kroegtijger

Bericht door kroegtijger »

[QUOTE=Nette;999511][B][COLOR=DarkOrange]Voor alle duidelijkheid dat je weet waar de fout zit is al heel wat....

En dat je er wat mee wilt valt alleen maar te prijzen...

Maar......:ogen:, je kunt niet alles tegelijk

Begin bij jezelf en probeer stap voor stap de boel voor jezelf in balans te brengen......blijf niet door denderen

Pas als jij in balans bent sta je stevig in je schoenen en ben je in staat iets voor anderen te betekenen.....wie dan ook.

Wel om je nog een paar dingen aan te reiken(eigen ervaring)

* Vaak wordt je al doodmoe wakker en dan moet je dag nog beginnen.
* Alles kost veel méér energie dan bij een gezond mens.
* Overgevoelig voor geluid, bv niet kunnen telefoneren als er mensen in dezelfde ruimte zitten te kletsen of als er een radio/TV aan staat.
* Dagelijks gevecht tegen vermoeidheid, pijn of andere beperkingen
* cognitieve beperkingen, korte termijn geheugen wat niet meer werkt, concentratie problemen, geen overzicht meer hebben, niet op woorden kunnen komen, geen gesprekken meer kunnen voeren, associaties missen, niet meer onder woorden kunnen brengen wat je bedoelt, enz
* Het telkens weer met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je telkens wéér een stap terug moet doen omdat dingen niet meer lukken of steeds mis gaan.
* Overgevoeligheid voor licht
* Niet meer tegen warmte(22 graden of meer) kunnen
* Niet meer tegen de kou
* Muren van onbegrip waar je tegen aan loopt en het onbegrip van je naaste komt het hardst aan.

En zó zijn er een heleboel zaken die voor jou héél normaal zijn maar voor MS'ers een probleem/belemmering vormen.
En die kosten ons heel veel energie, die we vaak niet eens hebben.

En zo kunnen er zo véél dingen zijn, zoveel MS'ers zoveel verschillende combinaties van klachten....
Er zijn er die nog kunnen werken maar er zijn er ook die continu op bed liggen en alle gradaties ertussen.....

Als je dit forum eens doorspit kun je dat allemaal lezen


[/COLOR][/B][/QUOTE]
uit je lijstje haal ik zo al een stuk of 4 punten die ik wel sterk herken bij haar, en dan met name de volgende punten:
- concentratie problemen
- geen overzicht meer hebben
- associaties missen
- niet meer onder woorden kunnen brengen wat je bedoelt

Daarvan heb ik nooit de link gelegd met MS eigenlijk.

Zeker de laatste anderhalf jaar was ze echt een enorm warrig persoon, waarvan ik af en toe het idee had dat ze totaal niet meer wist waar ze nou mee bezig was. Ik had het idee dat het misschien wel met haar PTSS van doen had, maar het zou ook heel goed haar MS kunnen zijn geweest dus. Een deel is ook wel in haar karakter, maar nooit zo erg als de laatste tijd.

Een gesprek daarover met haar proberen te voeren was een kansloze missie. Het was altijd maar onzin, en dan dacht ik op den duur ook dat het dan wel aan mij zou liggen en dat ik misschien wel aan het zeuren was...

Was misschien wel handig geweest als ik dat soort dingen dus iets eerder geweten had.
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Je hebt nu achteraf algemene informatie (voorbeelden) gelezen wat MS met iemand kan doen.

Blijkbaar had je dit dus nog niet zelf bedacht, tijdens je relatie en nu na je relatie. Dit is gemakkelijk op te zoeken dus ik begrijp niet waarom je dit hier vraagt.

Wat is nu de toegevoegde waarde? Je bent bekend dat MS duizend gezichten heeft? Jouw ex heeft waarschijnlijk andere klachten van de MS dan anderen.

Ik zou eerst inventariseren welke klachten zij exact heeft.
Bijvoorbeeld niet iedereen heeft cognitieve problemen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp