Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik ben het spuugzat om zwaar te zijn!!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Zonnetje79

Ik ben het spuugzat om zwaar te zijn!!

Bericht door Zonnetje79 »

Al jaaaren elke keer dieeten, gezond eten. Consulentes aan de lopende band.

Het lukt me gewoon niet om af te vallen. Ik "vreet" maar door terwijl ik zo ongelukkig wordt.

Mijn vel gaat ook al los zitten met mijn 35 jaar omdat Ik nog maar weinig beweeg . Nu ga ik toch echt op een omaatje lijken.

Ppppf iemand nog tips
Ekster

Bericht door Ekster »

Tja, jezelf een schop onder je kont geven, is het eerste wat in me opkomt, maar zoals ik lees heb je dat al meerdere keren gedaan zonder resultaat? Weet je ook waardoor dat komt? Dat lijkt me niet een onbelangrijk iets.

Ik vrees dat niemand hier een pasklaar antwoord voor heeft eerlijk gezegd, maar het begint in mijn ogen in ieder geval met minder en/of met mate eten en een heel stuk doorzettingsvermogen.

Ik kom momenteel nogal aan doordat ik Lyrica ben gaan gebruiken en ben dus echt radicaal gestopt met snoepen en zit 's avonds bij de thee aan een worteltje. Tja, je moet toch wat. Het vliegt er niet vanzelf af;).

Succes ermee.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

O zo herkenbaar. Niet meer sporten, stoppen met roken en "plop" 25 kg erbij.

Sinds december (m.u.v. de feestdagen) zijn manlief en ik koolhydraat arm en grotendeels suikervrij gaan eten. Geen verdere beperkingen, maar gewoon gezond eten.

Het gaat niet hard maar de 1e kilo is er af.

Om een idee te geven: ik eet geen pasta, rijst, aardappel, brood e.d. meer. Geen koekjes met suiker.
Gisteren boerenkool gegeten met knolselderij. Verder gewoon een stamppotje ervan gemaakt. Geen jus, maar heerlijk. Met een stukje vlees erbij.

Vanavond: nasi van quinoa i.p.v. rijst.
Verder: pasta van courgette, zoete aardappel, pastinaak, pompoen. Je komt een heel eind.
Tussen de middag een salade met een eiwit (kip/ei/vis/garnalen). Fruit.

Misschien ook iets voor jou? google maar eens, er is genoeg te vinden, o.a. bij paleo en suiker/glutenvrij.
En als je er niet uit komt, hoor ik het wel.

Het geeft in ieder geval geen gevoel van dieten, maar een vol, volwaardig gerecht. Manlief hoor ik ook niet klagen.:D
Suzan

Bericht door Suzan »

Na oud en nieuw ben ik ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Had het idee dat ik behoorlijk aangekomen was, de laatste maanden.
En ja hoor: 74 kilo. :grrr:

Dus ik heb mezelf een flink uitgefoeterd, ook omdat ik pertinent geen zin heb om wéér een totaal nieuwe garderobe aan te moeten schaffen. :moe:

Dus ik heb toen met mezelf afgesproken om niet meer (of te proberen, iig) te snaaien.
Ook was m'n vriend voor de kerst met een blender aan komen zetten. Ik vond het een nutteloos apparaat wat nog weer ruimte op het aanrecht in zou nemen. :ogen:

Maar toen bedacht ik me dat ik beter fruit kon eten dan gefrustreerd en hongerig rond te lopen, wanhopig zoekend naar iets te snaaien.
En heb de blender maar ingewijd. En doe dat nog steeds. :cool:

Ik maak mezelf één of twee keer per dag een grote fruit-smoothie. Dus iets van zeker vier stukken fruit, alle combinaties zijn mogelijk.
En nog een scheut sinaasappelsap of magere yoghurt er doorheen om het wat smeuiiger te maken.

Verder eet ik gewoon m'n brinta 's morgens, m'n brood 's middags en 's avonds m'n warme hap.
Dus het enige wat veranderd is, is dat ik met tegenwoordig ongans eet in gepulpt fruit en niet (of nauwelijks) snoep...

En wat schetste mijn verbazing nadat ik dat een ruime week had gedaan? Ik was drie kilo afgevallen! :huh:
Vraag me niet hoe en waarom, maar het is echt zo. (en nee, ik was niet aan de diarree geweest :p)
Heb me wel vier keer opnieuw gewogen, puur omdat ik het niet kon geloven.

Hoe m'n gewicht nu is weet ik niet, ik wil me niet te vaak wegen, daar maak je jezelf gek mee. Maar ik heb iig niet het idee dat m'n kleding strakker zit, en daar ben ik al heel blij mee.

Het niet snoepen is prima vol te houden door het te vervangen door fruit. Vergis je niet hoe zo'n smoothie vult.
Ik slobber per keer rustig twee-en-een-half grote glazen (groter dan een longdrinkglas) leeg, en dan zit ik écht wel vol....

En natuurlijk zit er ook suiker in fruit, maar het is altijd stúkken gezonder dan drop of koekjes. :cool:
Dus ik hoop dit voorlopig nog consequent vol te houden en er zo zonder al te veel moeite nog wat kilo's af te krijgen.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Dat werkt inderdaad ook goed. Alleen ik moet voorzichtig zijn met fruit, en groentensmoothies vind ik echt zo :eek: niet lekker.
Suzan

Bericht door Suzan »

Groentsmoothies doe ik ook niet hoor.
Kan er niks aan doen, maar ik vind het "raar" om groente te pureren. Ben geen baby.
Krijg dan Olvarit-associaties. :bah:

Het is alleen fruit, en ik knal er van alles door wat toevallig op de fruitschaal/in de koelkast ligt.
Het is nu alleen zaak om te zorgen dat die constant goed gevuld is. ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Toch niet 74 kg aangekomen? :D

Sorry, gemeen grapje Suzan :o

Maar ik blijf ook moeite houden in ieder geval niet aan te komen.

68 á 70 kg zou ik heel tevreden mee zijn, hoewel het 64 zou moeten zn met mijn lengte maar het loopt toch steeds weer op naar 72, 74 en verder wil ik even niet denken.

Het is en blijft moeilijk niet te zwaar te worden. De leeftijd speelt bij mij natuurlijk mee (58) en het heel weinig (kunnen) bewegen door de enorme vermoeidheid.

Maar het feit dat lekker eten maken en ook opeten, of een enkele keer uit eten in het restaurant waar mijn dochter werkt, eigenlijk nog één van de weinige dingen is waar ik nog zó van kan genieten is het erg moeilijk om gewicht te blijven.

Mijn huisarts vond het laatst nog erg netjes dat ik "slechts" 72 kg woog met mijn (langdurige) beperkingen.

Het gaat mij niet zo zeer om dat ik er wat gezet uit zie maar de kilo's gaan bij rond de buikstreek zitten en dat is toch behoorlijk lastig als je je toch al niet zo soepeltjes beweegt!

Om een lang verhaal kort af te ronden "ook bij mij moeten er weer wat kilo's af". Dus dat wordt toch weer wat afzien want het het gaat niet om vele kilo's maar het gaat bij mij slechts met onsjes of halve onsjes naar beneden.

Sterkte Zonnetje, geef de moed niet op, iedere kilo minder is er eentje toch?
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Zonnetje,

ik weet niet in hoeverre je beperkt bent maar heb je niemand om samen iets mee te gaan doen?


ik heb een zwemmaatje, halfuurtje op de week. En euhhh ja minder snoepen, opletten wat je eet, dat helpt wel.

ademloos
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Zonnetje79;999853]Al jaaaren elke keer dieeten, gezond eten. Consulentes aan de lopende band.

Het lukt me gewoon niet om af te vallen. Ik "vreet" maar door terwijl ik zo ongelukkig wordt.

Mijn vel gaat ook al los zitten met mijn 35 jaar omdat Ik nog maar weinig beweeg . Nu ga ik toch echt op een omaatje lijken.

Ppppf iemand nog tips[/QUOTE]

Ik ben 27 kilo afgevallen in 2 jaar tijd en zie er nu oud uit met mijn flabber tricept ;) en smalle bekkie.
Ik was behoorlijk aangekomen omdat niet meer staat ben om te lopen en daarom in een rolstoel zit.
Ook van de meds was ik aangekomen.

Hoe het komt dat ik ben afgevallen weet ik niet.
ik weet wel dat ik niet veel honger meer heb, zit snel vol..
Ik drink geen cola en alcohol meer, maar veel water.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ik was echt goed op weg.. ik deed niet echt aan de lijn maar gewoon gezond eten. Met behulp van de boeken van pascalle naessens. Veel uit de oven, geen suiker en past as enzo.. heerlijk eten. En kilo's eraf..
Maar toen ging ik net voor feestdagen verhuizen naar een gelijk vloers appartement..NOG ZONDER OVEN

Die komt wel hoor.. van de woningbouw..maar ja dan geef ik mezelf weer een soort van vrij brief.. "ja ik heb geen oven duzzzz.. kan ik die recepten niet maken"

Mijn doorzettingsvermogen is echt nul.. helemaal niks... ja even.. en daar gewoon weer door kanen..
Maar goed ik moet het echt weer oppakken. Met of zonder oven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp