Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik ben het spuugzat om zwaar te zijn!!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Roely

Bericht door Roely »

maar is de oorzaak dan wel goed aangepakt ?

zo te lezen niet want je krijgt weer terugvallen :(
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben een verveel-eter. Geen probleem toen ik nog volop aan het werk was (deed ook nog eens zwaar fysiek werk). Die ene avond dat ik dan eens rustig op de bank zat, mocht er best wel wat naar binnen gaan.

Nu zit ik veel thuis, heb al 3 jaar geen werk meer en op het moment ook nog een schub. Ik hang maar wat rond, verveel me, en ga dus eten. Ik wéét dat het niet goed is, dat het er ook allemaal weer af moet en dat er eigenlijk al zeker 10 kilo af moest voordat ik me weer ging vervelen. Maar inderdaad: doe het maar eens.....

Ik kan best met een psycholoog gaan praten over mijn verveling, maar zolang ik thuis zit met een schub, gaat er weinig verandering komen. Dus ja, hele herkenbare problematiek!!
Billy

Bericht door Billy »

.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Suiker is de allergrootste en meest onderkende verslaving in de westerse wereld.

De enige manier om hier van af te komen is radicaal stoppen met alles wat (geraffineerde) suikers heeft. Maar dat weet je natuurlijk al lang.

Het is de knop omzetten, maar oh wat is dat moeilijk!

Sterkte met het vinden van de juiste weg om toch af te vallen.
Billy

Bericht door Billy »

Het is me dus gelukt 2 maanden. Toen ik na die 2 maanden weer iets mocht van mezelf ging het dus ook meteen mis...
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik vul bijna elke dag de eetmeter van het voedingscentrum in. [URL="http://mijn.voedingscentrum.nl/"]http://mijn.voedingscentrum.nl/[/URL]
Dan zie je wat je binnenkrijgt en waar je teveel van binnen krijgt. Langzamerhand leer je ook hoeveel calorieën jouw lijf nodig heeft.

Ik ben er nu alweer 2 jaar geleden mee begonnen en ben toen in 4 maanden 12,5 kg afgevallen. Geen dieet, maar bewuster eten. En het is er nog steeds af. Af en toe weer een paar kg erbij, maar dan ook weer snel er af.

Het geeft je inzicht in je eetpatroon en leert je eerlijk te zijn over wat je eet.
Misschien iets voor jou?
Billy

Bericht door Billy »

.
Artemis-

Zet hem op Dames...

Bericht door Artemis- »

Zet hem op Dames...

Ik ben eveneens zo'n 12 kg kwijt geraakt het afgelopen half jaar.
Van 86 naar 74, precies binnen een gezond BMI.
Vond het broodnodig iets aan mijn overgewicht te doen, met een beperkt lijf is een normaal BMI weer een kleine winst...

Heb afgelopen zomer een opzetje van een diëtiste gehad, die samen met mij mijn voeding- en beweeg patroon heeft bekeken.
Ondanks dat ik het 'niet raar' deed, waren er toch mogelijkheden.

Bewustwording van je eet gedrag is belangrijk, voordat je iets kan gaan veranderen.
Ik heb geen echt dieet gevolgd, maar ben wel gezonder en evenwichtiger gaan eten en wil dit graag behouden hoe moeilijk soms ook.
Wanneer ik me rot voel, snak ik naar een chocolade reep :o, dus laat ik me óók wel eens gaan hoor.

In principe eet ik alles nog, maar ben gestopt met alle suiker in thee/koffie, minder fruit en vruchtensap (was gek daarop) i.p.v. daarvan een rauwe wortel of stuk komkommer, extra boterham of volkoren ontbijtkoek, en we eten ietsje minder vet.
Voor de rest neem ik kleinere portie's, zeker wanneer ik eens nootjes of ander snack neem.

Alcoholgebruik is bijna nul, een paar keer per jaar een enkel wijntje voor de gezelligheid...

Helaas is extra bewegen bijna niet haalbaar, omdat ik in elro zit.
Het afvallen is inmiddels gestopt, wellicht door inactiviteit, maar ik zou best meer kilo's kwijt willen.
Maar goed, ben al trots op mijn (tot nu toe) blijvende gewichtsverlies...:ja:

Zet hem op Dames, er zijn vaak wel (kleine) mogelijkheden als je je eet- en leefgedrag eens kritisch onder de loep neemt...
Succes !

Oh ja, ik heb altijd een longdrinkglas water staan, wanneer de maag kriebelt of ik krijg snoepdrang...drink ik water.
vlindie

Bericht door vlindie »

Deze topic triggert wel....super........:ja:
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Nog een tip van flip :D

Ga niet elke dag op die weegschaal staan. 1x per week is genoeg.

1 1/2 kg nu kwijt sinds de start. Ik ben er tevreden mee, als dit op dit tempo doorgaat.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp