Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nette's wel en wee......

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Nette

Bericht door Nette »

[QUOTE=shandy49;999517]Goh Nette,

Ik vond het niet zo gek bij jou met de koelkast in de kamer;)
Mooi makkelijk , flesje shandy op rijkafstand.:D

Heb onlangs een nieuwe koeler gekocht met mooie gekleurde ledlampjes.
Alvast half gefel........ met de nieuwe aanwinst.

Piet[/QUOTE]

[B][COLOR=DarkOrange]Volgende keer zet ik ze onder handbereik....[/COLOR][/B]
Nette

update

Bericht door Nette »

update

[B][COLOR=DarkOrange]Wel om maar met de deur in huis te vallen......heb een 2e diagnose.....Hartfalen.[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Zat al vanaf half december in de lappenmand, met Kerst ziek in bed gelegen......vervolgens steeds benauwder, kortademig, enz[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Tot ik amper nog lucht had om te lopen(naar de auto of terug).[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]De Huisarts laten komen, durfde niet meer te gaan slapen of te eten of te drinken.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Zat op zeker moment in de rolstoel aan tafel met een kussen onder mijn hoofd in de hoop dat ik een beetje zou slapen, had het gevoel al wéken niet geslapen te hebben.[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Komt mijn "oude" huisarts die me eerder niet serieus nam en zg niks kon vinden....het was inmiddels mei.[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Omdat dit de zoveelste keer was in korte tijd vertrouwde hij het blijk baar niet en had uit voorzorg 2 plastabletten meegenomen, de rest zou later thuis bezorgt worden......ineens wist hij het blijkbaar.[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Ik nam die plastabletten in en vervolgens liep ik leeg.....daarna heb ik hem nooit meer gezien(hij is gestopt).[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]De dag erna voelde ik me zó goed......zo had ik me al in geen jaren gevoeld.[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Na nóg wat onderzoek in de dokterspraktijk, hartfilmpje en longfunctietest en bloeddruk + zo'n apparaatje op de vinger kreeg ik een verwijzing naar de cardioloog om voor alle zekerheid nog even te laten kijken.[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Dus naar ZH, hartfilmpje, echo, bloeddruk en in gesprek.....en ineens zegt hij..."ik heb een diagnose":huh:[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Ik voelde me prima dus had hier totaal niet op gerekend, dus [/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]ik: zeg het dan maar[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]hij: hartfalen[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]ik: wat moet ik me daarbij voorstellen?[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Hij: dat het stopt[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]ik: loop ik risico?[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Hij: ja[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Dit kwam als een donderslag bij heldere hemel....ik voelde me zó goed.(en nog)[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Vervolgens moet ik naar de hartfalenpoli.....wist niet eens dat die bestond.[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Ben 2 dagen min of meer in shock geweest...[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]2 pillen erbij......en adem blijven halen[/COLOR][/B][B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Voel me nog steeds prima, en ga gewoon door met wat ik al deed.
[/COLOR][/B]
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

[QUOTE=Nette;1109245][B][COLOR=DarkOrange]Voel me nog steeds prima, en ga gewoon door met wat ik al deed.
[/COLOR][/B][/QUOTE]


:bloem:
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Nette,

Dat zal wel even koud op je dak gekomen zijn. :hmmm:
Maar ik hoop dat je je nu na/met die plaspillen een stuk beter voelt? Of was dat alleen eenmalig?

Maarreh... Vooral gewoon doorgaan met wat je al deed. ;)
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Hartfalen is een heel wijd begrip.
Daar hoort vaak een specifieke , noem het diagnose bij.

Ik heb zelf hartritmestoornissen , die zouden kunnen horen bij MS, getriggerd door de vloeistof bij de pet scan die gemaakt werd voor de sarcoïdose , voorafgegaan door een speciaal dagdieet.

Manlief heeft een beschadiging op het hart en de hartklep werkt dus minder. Daarnaast zijn er CVA''s en een hartinfarct geweest.

Wij hebben beide medicatie , die soms op elkaar lijken ( antistollingsmedicatie ) , maar ook weer niet , Ik moet INR waarde meten , hij niet. Ik heb plaspillen en andere medicatie. Hij meer gericht op zijn vorm van hartfalen.

Wat dus erg belangrijk is , is wel te weten wat er nu precies fout is.
De term , je hart kan er mee stoppen , is denk ik , nuchter berekend , voor iedereen van toepassing.

Houd ik veel vocht vast , moet ik b.v. eerst de bloeddruk laten meten , is deze te laag , heb ik pech , want dan is de druk op de vasten te laag en kan ik andere klachten krijgen.

Duidelijkheid is echt belangrijk , over of het hele leven omver gegooid moet worden of niet.

Heel veel sterkte !

Riwidi
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]moet nog naar de hartfalenpoli....neem aan dat ik daar preciezere info krijg[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Mijn hulp geeft er de brui aan....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Ze wil maar niet begrijpen dat ik met die hitte niet wil dat ze de wasmachine/droger aan zet omdat dan de temp in mijn slaapkamer te hoog wordt.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Zij wil een goed gevoel hebben als ze naar huis gaat.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Dat het hier dan mis gaat kan d'r niet bommen.....
[/COLOR][/B]
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Vandaag mijn jongste jarig, ga ik weer eens kijken op haar afgeschermde FB.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Heeft ze inmiddels een 2e kind......net als de eerste niets van gehoord....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]:stil::stil::stil:
[/COLOR][/B]
Merce

Bericht door Merce »

Dat lijkt mij heel moeilijk Nette. :huilen:
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Nette,

Lijkt me erg pijnlijk... Soms zijn dingen nou eenmaal zoals ze zijn en moet je het maar nemen zoals het komt.
:aai:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp