Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Met naald en draad voor u paraat; 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Of helpt het misschien om de naalden anders vast te houden?

Ik ben geen ver-gevorderd breister en heb snel beginnerskramp in mijn handen en vingers. Mijn collega leerde me om de stokken [I]op[/I] mijn armen te leggen en als ik op en onder afwissel, hou ik het langer vol. :)
Blom

Bericht door Blom »

Bedankt voor jullie tips.

Ik ben inderdaad nu wel steeds bezig, steeds kortere stukken te breien en in verschillende houdingen. Scheelt wel iets hoor.

De bijen was zou ik eens kunnen proberen als ik weer met hout brei.
Stijl

Bericht door Stijl »

@ woltrol; Leuke blog heb je. Vind de breinaalden erg mooi. Ga je volgen!
Leuk dat er zoveel creatieve mensen zijn.

Groet Stijl
elli † 22-04-2016

weer een stukje verder

Bericht door elli † 22-04-2016 »

weer een stukje verder

[COLOR="Blue"]De 'vriendinnenblokken' (4 pp) heb ik aanelkaar gezet en alle vier ook weer tot een geheel genaaid.
Dit wordt het middengedeelte van mijn nieuwe rolstoeldekentje, het wordt ongeveer 120x180.
Boven- onder- en aan de zijkanten worden nog banen/randen toegevoegd.

[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7054_n.jpg[/img]

[img]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2741_n.jpg[/img]


ps het is nog niet gestreken ;) [/COLOR]
WolTroll

Bericht door WolTroll »

[QUOTE=Stijl;874946]@ woltrol; Leuke blog heb je. Vind de breinaalden erg mooi. Ga je volgen!
Leuk dat er zoveel creatieve mensen zijn.

Groet Stijl[/QUOTE]
Dank je wel, Stijl :o . Ik ga straks eens op jouw site kijken.

Groetsels
WolTroll

Bericht door WolTroll »

Hohoi Elli,

Wat is ie al mooi! En het formaat is ook precies goed.
Volgens mij heb jij precies dezelfde vloer als ik...
Zeer geschikte ondergrond/achtergrond voor het maken van foto's van werkstukken :D.

Succes met de quilt!

Groetsels
WolTroll

Kiekeboe...

Bericht door WolTroll »

Kiekeboe...

Hoihoi handwerksters,

Wordt er niet meer gehandwerkt?? Het handwerktopic stond heel diep beneden in de lijst :???: Was wel ff zoeken...
Heeft niemand meer iets moois gemaakt om te laten zien?

Elli, hoe staat het met je vriendinnenquilt? Hij was al een heel eind klaar. Te druk met revalideren?

Ik ben zelf bezig met het breien van een scrap dekentje. Helaas heb ik er nog geen foto's van. Het is wel erg leuk om te doen. Ik heb zelfs een klein raampje in het dekentje gebreid. Binnenkort hoop ik wat meer te kunnen laten zien.

Afgelopen maandag heb ik EINDELIJK foto's van K'neeltje gemaakt. de grootmoeder van WolTroll. Heb meteen de [URL="http://woltroll.blogspot.nl"]weblog[/URL] een beetje opgekalefaterd.
Helaas kunnen de foto's van het [URL="http://www.wolprikken.nl/WolTroll/Kneeltje.html"]fotoalbum[/URL] niet op het forum gezet worden.
Als ik morgen weer achter de grote pjoeter zit, zal ik wat foto's hier plaatsen. Ik zit nu vast in de rolstoel met Lappie. De wielen moeten nodig opgeladen worden :D

Groetsels
Knillis

Bericht door Knillis »

Goed dat je dit topic weer omhoog hebt gehaald WolTroll. Zelf heb ik niet veel te melden op dat gebied maar ik miste toch de prachtige bijdragen van alle handwerksters hier.

Zag wel dat er een haaktopic loopt in de kamer het verzet-je maar dat is maar één onderdeel van het handwerken.

Ben benieuwd of er nog mooie dingen zijn gemaakt deze winter en natuurlijk naar de foto's van K'neeltje.
WolTroll

Bericht door WolTroll »

Omhoog halen was ook de bedoeling.
Het is een gezellig topic en ik miste het een beetje...

Ik hoop morgen wat foto's van je naamgenoot te plaatsen :D.
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[QUOTE=WolTroll;893251]Elli, hoe staat het met je vriendinnenquilt? Hij was al een heel eind klaar. Te druk met revalideren?[/QUOTE]
[COLOR="Blue"]Inderdaad, te druk met revalideren. Vooral in het hoofd...:o er moet zoveel veranderd worden. Vooral geminderd worden, want in feite leef ik al jaren 'boven mijn stand'. Mijn lijf en hoofd kunnen dat niet langer aan. Dus moet ik zelf de rem aantrekken:D

Uiteindelijk zal het erop neerkomen dat ik qua hobby's alleen schrijven overhoud; quilten en schilderen vallen af. AUAU

Wel ligt het in de bedoeling wát er aan quiltwerk nog ligt ook afgemaakt wordt. Maar dat is mss pas ná de revaperiode. Weer AUAU, maar toch beter.Nou word ik gewoon een kei in schrijven :haha:

Jouw scrapdeken vind ik een mooi idee, wacht idd op foto's!
en je blog volg ik op de voet als er iets te volgen valt. Dus ik ga straks K'neeltje bewonderen. Succes![/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp