Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Met naald en draad voor u paraat; 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
elli † 22-04-2016

Met naald en draad voor u paraat; 3

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[COLOR="Blue"]OP verzoek van Merel, die volgens mij het hele forum heeft doorgewandeld met dezelfde boodschap

:goed: :bravo: :bloem: :zon:

dankjewel Merel en alle andere moderatoren en technische ondersteuners.
Wat zouden we zonder jullie moeten beginnen![/COLOR]
Knillis

brei-advies gevraagd

Bericht door Knillis »

brei-advies gevraagd

Nou dan zal ik dit nieuwe topic eens starten met misschien wel een héél domme vraag maar mijn rekenknobbel is niet zo heel goed ontwikkeld. :o

Komtie:

Ik heb een leuk patroon van een vest gevonden met veel verschillende steken, waaronder kabels.

Het patroon is geschreven om te breien met dikke wol waarvoor je naalden nr 7 gebruikt.

Nu brei ik liever met wat dunnere wol omdat ik het eindresultaat dan vaak mooier vind.

Maak ik een denkfout als ik er van uit ga dat ik als ik met naalden 3,5 ga breien (en daarbij passende wol) ik alles in het beschreven patroon simpel kan verdubbelen om tot een zelfde resultaat te komen qua patroon?

Wie weet raad???? :???:

Nelleke
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[COLOR="Blue"]Nelleke wat een gewetensvraag...:o Geen idee, lijkt best logisch. Best kun je een proeflapje breien in de aantallen die worden aangegeven en dan kijken op welke maat je uitkomt. Is dat te doen?[/COLOR]
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik zou er ook niet zomaar vanuitgaan dat dat klopt.
Je hebt niet alleen met de breedte van de steken te maken maar ook met de hoogte.

Je zou inderdaad een proeflapje kunnen maken, maar kijk dan ook goed naar de hoogte. Ik denk dat het moeilijk wordt.

Succes.
Knillis

Bericht door Knillis »

Tja dat is wel te doen maar er zitten nogal wat verschillende steken in en ik dacht het scheelt als ik niet van al die steken eerst een proeflapje moet breien.

Het lijkt in eerste instantie een heel logische oplossing alles verdubbelen maar ergens lijkt dat me toch te simpel.

Er zal waarschijnlijk niets anders op zittten dan gewoon zoals het hoort netjes proeflapjes te breien.

Ben helemaal niet lui of zo hoor :o :haha:
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[QUOTE=Knillis;810754]Ben helemaal niet lui of zo hoor :o :haha:[/QUOTE]
[COLOR="Blue"]Hééél klein ietsepietsie....:o eh :o gemakzuchtig? :haha:

sterkte en succes![/COLOR]
WolTroll

Kerst in 't Lantaarntje

Bericht door WolTroll »

Kerst in 't Lantaarntje

Hoihoi allemaal,

Eindelijk is het klaar! Nou ja, zo goed als :D...
't Lantaarntje is omgetoverd tot KerstLantaarntje. Precies op tijd voor de feestdagen.
Snoertjes met rode minilampjes, een houtkacheltje dat kan "branden" en als klap op de vuurpijl een heuse mini kerstboom met wortelkluit en aarde!! :-)
Het was erg leuk om te doen.

Als je het leuk vindt, kun je [URL="http://www.wolprikken.nl/ElfenDeurtje/K ... rntje.html"]hier het fotoalbum[/URL] bekijken.


[IMG]http://3.bp.blogspot.com/--focxTTxgyE/T ... _0008c.png[/IMG]

Heel fijne feestdagen en een zo gezond mogelijk 2012!!
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[COLOR="Blue"]Het is beeldschoon geworden. Hoe groot is je tuinlantaarntje?[/COLOR]
WolTroll

Bericht door WolTroll »

Het kersttafereeltje is gemaakt op poppenhuisschaal, dat wil zeggen dat alles 12 keer zo klein is als in werkelijkheid. In een "gewoon" houten lantaarntje van ongeveer 20 x 20 cm en 35 cm hoog. Je ziet dat soort lantaarntjes heel veel in tuincentra enzo.

[IMG]http://4.bp.blogspot.com/-pbfoEqiNJag/T ... G_0038.jpg[/IMG]

Het lantaarntje staat op een ondergrond van 40 x 40 cm, beplakt met minigrint, het "tuintje".
Om het tuintje zit een hekwerk gemaakt van resten vuurpijlstokken die afgelopen nieuwjaarsdag gevonden zijn op straat :-).
De pergola van het lantaarntje is ook gemaakt van afgestoken vuurpijlstokken.

Boven de ingang hangt een bol maretak (mistletoe) aan lint. Daaronder mag je elkaar kussen. Een oud kerstgebruik, wat natuurlijk ook niet in een kerst mini huis mag ontbreken... ;)

Vooral 's avonds als het donker wordt ziet het er heel knus en gezellig uit: de kerstlampjes gaan aan, de houtkachel wordt opgestookt.
Misschien nog wat sneeuw rondom...
Catharineke

Bericht door Catharineke »

Hallo Woltroll,

Wat een creativiteit! ERG MOOI!


groetjes,
Ineke.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp