Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Knillis

Bericht door Knillis »

Dit hoort eigenlijk niet in het boekentopic maar wil het toch even "kwijt".

Voor degene die "Haar naam was Sarah" gelezen hebben.
Ik heb net de gisterenavond uitgezonden verfilming van dit boek.

Nou is het al weer even geleden dat ik het boek gelezen heb dus was inmiddels al weer het een en ander vergeten.

Maar wat vond ik het een prachtige, indrukwekkende en ontroerende film. Ik heb er van genoten op deze regenachtige zondagmiddag, het boek ging leven.
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Ja Knillis, heb ook van de film genoten. Het is een aangrijpend verhaal!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[B]James Redfield - De Celestijnse Belofte[/B]
Een spiritueel leerzaam boek in een mooi roman verhaal gegoten. Op zich zijn de inzichten die de hoofdrolspeler ontdekt niet vreemd, het is een goede manier om eens opnieuw naar het leven te kijken om je heen. Ik houd wel van een kijkje vanuit een andere hoek.
Later gaat het me wel iets te ver, met een flinke korrel zout genomen. Ben ik niet spiritueel genoeg voor.

[B]Veronica Roth - Samensmelting (deel 3 van trilogie)[/B]
Daarmee vergeleken is deel 2 toch niet zo spannend. Wat gebeurt er ineens veel in deel 3 (en laatste deel)! Bijna in 1 ruk uitgelezen, (werd steeds nachtwerk) ik bleef klaarwakker en kon niet slapen. Moest echt mijn best doen...

[B]Christine Kliphuis - Kortsluiting[/B]
Kinderboek over een meisje in groep 8. Haar moeder heeft MS. Boek raad ik aan voor groep 7 of 8, daarna misschien alweer te kinderachtig? Leest dus erg makkelijk.
Meisje is de 'ik' figuur, MS door de ogen van het kind. Ook al zou ik de 'moeder' dus zijn, erg herkenbaar.
"Mama heeft de hele middag lang geslapen om 's avonds met vriendinnen gezellig te gaan eten. Ze heeft zich zelf mooi aangekleed en zelfs opgemaakt.... ... de volgende dag ligt mama de hele dag moe op bed. Dat zien die vriendinnen niet... maar wij dus wel."
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[B]George Orwell - Boerderij der dieren[/B]
Net als [B]1984[/B] echt een aanrader. Je moet even door het idee heen dat er sprekende dieren op een boerderij rondlopen, het is net een sprookje, maar jemig wat lijkt dit op de echte wereld met mensen die macht willen, het gaat over dictatorschap, echt heel eng om onze eigen mensheid hierin terug te zien.

[B]Esther Verhoef - Tegenlicht[/B]
Meeslepende roman over de verstrekkende gevolgen van een ontregelde jeugd. Als volwassene heeft Vera nog altijd een beschadigd zelfbeeld.
Ik vind persoonlijk spannende verhalen beter als een roman, maar dit verhaal is zeker niet slecht geschreven.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[B]De Cirkel - Dave Eggers[/B]
Boek speelt zich af in de nabije toekomst. Alles moet openbaar en transparant zijn. Wat doe jij zoal de hele dag? Leef je wel gezond? Ben je wel betrokken bij de maatschappij? Wat als ook de overheidsinstanties gekoppeld gaan worden aan Facebook en messenger en alle camera s op straat? Alles bij elkaar? Geen geheimen meer?
Beangstigend. Wel misschien de toekomst als we onze privacy niet gaan beschermen.

[B]De kinderen van Hurin- JRR Tolkien[/B]
Een must voor de Tolkien liefhebbers. Leest moeilijk weg, oude verhalen uit de eerste era. Maar als je alle andere boeken hebt gelezen ploeg je jezelf hier ook wel doorheen.
Als je intereese het in Tolkien maar geen ervaring moet je beginnen met De Hobbit.
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb net "Pogingen iets van het leven te maken" gelezen van Hendrik Groen. Hendrik houdt een jaar lang een dagboek bij over zijn leven. Makkelijk te lezen roman met humor :D

Nu ben ik bezig in "Aangetast" van Loes den Hollander. Ik zit nu ongeveer op de helft van het boek Wederom een echte Loes den Hollander. Meeslepend, spannend verhaal, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb net "dwaalspoor" uit van Loes den Hollander, ook weer zo'n heerlijk boek!! :cool:

Nu bezig in "Millennium 4", het vervolg van de trilogie van Stieg Larsson. Ouderwets leesplezier! :D
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik wist helemaal niet dat er een vierde deel is van Stieg Larsson. Leuk, die wil ik zeker gaan lezen!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik hoop je niet teleur te stellen Sharon maar het vierde deel is niet door Stieg Larsson geschreven.

Misschien is het boek er niet minder spannend om maar ik heb hierover al wel wat punten van kritiek gelezen hier en daar.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Stieg Larsson is niet meer, maar zijn familie heeft een bekende thrillerschrijver (ik had er nog nooit van gehoord...) gevraagd om het werk van Larsson voort te zetten. Het boek is zo uit mijn hoofd sinds 27 augustus uit, dus vrij recent.

Ik vind het een heerlijk boek. Er staan wel passages in over samenzweringen en computertechnologie waar ik wat minder mee heb, maar ik kan me herinneren dat ik dat bij Larsson ook had. Ik vind het een spannend boek met steeds onverwachte wendingen. Ik heb nu 1/4 gelezen denk ik, maar vind het zeker niet tegenvallen! :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp