Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Knillis;1037856]Lijkt me een mooi boek om te lezen. En omdat ik juist geen (niet voldoende) Engrls kan lezen ben ik op de site van de aangepast lezen bibliotheek gaan kijken op de naam van de schrijfster.

Het boek is er dus ook in de Nederlandse vertaling. Ik heb de luister cd maar meteen besteld.

Bedankt voor deze tip.[/QUOTE]

Graag gedaan! :)

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt....ik vind het een inspirerend en hartverwarmend boek met humor.
Sharon

Bericht door Sharon »

Na het lezen van "Het meisje op de weg ", ben ik helemaal fan van Michael Berg!

Inmiddels heb ik ook "Een echte vrouw", waarin je Chantal Zwart leert kennen, en "Een nacht in in Parijs " waarin Chantal verder gaat met haar werk als Journaliste uit.

Mooie thrillers en wat mij betreft zeker een aanrader :)
Effi

Bericht door Effi »

Sinds afgelopen herfst heb ik het lezen weer her-ontdekt :) Leuk dus om wat ideeen in dit topic op te doen! En dan zal ik zelf ook eens wat boeken omschrijven...

Nadat ik de film [B]Extremely loud and incredibly close[/B] (met o.a. Tom Hanks en Sandra Bullock) had gezien, werd ik nieuwsgierig naar het boek (van [B]Jonathan Safran Foer[/B]).

Het gaat over een 9-jarige jongen die zijn vader verloren is bij de aanslagen op 11 september in New York. Tussen de spullen van zijn vader vindt hij een mysterieuze sleutel. Hij start een zoektocht om uit te vinden waar de sleutel voor is (wat tegelijk dient als een soort verwerkingsproces).

Heb hem in het Engels gelezen (NL titel: [B]Extreem luid en ongelofelijk dichtbij[/B]). Het boek is erg mooi en ook origineel met allerlei plaatjes en aantekeningen erin, maar toch vond ik de film eigenlijk beter dan het boek (en dat heb ik toch bijna nooit!). Dat komt vooral omdat er in het boek nog een 2e verhaallijn over de grootouders van de jongen doorheen loopt en die vond ik persoonlijk minder boeiend.
Effi

Bericht door Effi »

En dan gelijk nog eentje:

[B]Een weeffout in onze sterren (Fault in our stars) van John Green[/B]

Heel erg mooi boek over een meisje dat kanker heeft, en wiens leven nog gerekt wordt door een nieuw medicijn. Ze wordt verliefd op een jongen die kanker overleefd heeft, maar ze wil geen relatie omdat ze bang is zijn hart te breken als ze overlijdt. Als goede vrienden gaan ze naar Amsterdam om haar grootste wens te vervullen: De schrijver van haar lievelingsboek vragen hoe het boek verder gaat na het open einde.

Het boek is ook verfilmd!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Leuk dat je weer bent gaan lezen Effi.

Ik lees heel veel maar ik zie dat ik jullie niet meer op de hoogte heb gehouden. :o
Misschien binnenkort weer een paar goede tips plaatsen...
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb onlangs twee heel mooi geschreven boeken gelezen of beter gezegd geluisterd.

Geen opgewekt onderwerp maar voor mij wel iets waar ik graag veel over weet.

Een boek van Annegreet van Bergen met als titel "Mijn moeder wilde dood". Een goed geschreven boek met veel informatie over het ondeerp levensbeëindiging en alle mogelijkheden en onmogelijkheden. (eigenlijk zou ik onmogelijkheden en mogelijkheden moeten schrijven, want het blijft vaak een moeizaam proces)

Het tweede boek werd geschreven door Katja Meertens met als titel
"De meeste mensen gaan hier dood". De schrijfster beschrijft het dagelijks leven in een hospice en volgt gedurende een jaar de "gasten" in het hospice.

Iemand die geïnteresseerd is in het wel en wee binnen een hospice krijgt een goed beeld hiervan.

@Elli
Het boek dat je noemt "Een weeffout in onze sterren" lijkt mij ook een mooi boek. Ik heb het besteld bij de aangepast lezen bibliotheek. Bedankt voor het delen van deze titel.
Sharon

Bericht door Sharon »

Hier heb ik net de debuut thriller "Mea culpa van Clare Mackintosh " uitgelezen. Leest lekker vlot weg, ondanks dat het verhaal door 2 en later 3 personages word verteld.

Naar mijn idee is het een beetje een combinatie tussen een roman en een thriller. Het is zeker een spannend verhaal! Waarbij ik in deel 1, absoluut op het verkeerde been ben gezet. In deel 2, vallen de puzzelstukjes in elkaar!
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb even geen idee, wat nu te lezen.
Iemand nog aanraders/tips? Alles is prima, ik ben alleen niet zo'n fan van oorlogsverhalen!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben nu de nieuwste van Joël Dicker aan het lezen. Ik weet niet meer of je "De zaak van Harry Quebert" hebt gelezen? Dit is een boek in diezelfde stijl, ik vind het wel een aardig boek tot nu toe.
Sharon

Bericht door Sharon »

Nee, nog niet gelezen. Overigens zou ik ook nooit aan deze auteur gedacht hebben. Bedankt voor de tip 😊
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp