Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik ben momenteel bezig in het derde boek van Lucy Clarke "Onderstroom" bezig. Het is een roman met een spannend randje. Heg leest vlot weg en ik ben nieuwsgierig naar het einde. Al haar boeken vind ik leuk.
Sharon

Bericht door Sharon »

Dank Ekster, voor de tip. Ook van haar heb ik nog nooit wat gelezen.
Je omschrijving klinkt erg goed, deze gaat ook op mijn lijstje :)
Effi

Bericht door Effi »

[B]100 gelukkige dagen, van Fausto Brizzi[/B]! Over een man die door zijn vrouw het huis uit wordt gezet, omdat hij vreemd is gegaan. Een dag later krijgt hij te horen dat hij kanker heeft, en nog maar om en nabij de 100 dagen te leven heeft. Hij bedenkt wat hij in zijn laatste 100 dagen nog wil bereiken: zijn kinderen gelukkig maken en zijn vrouw terugwinnen.

Dit klinkt misschien als een zwaar en depri verhaal, maar het boek is juist heel leuk, grappig en luchtig geschreven. Bijzonder, want je voelt de emotie toch ook.
Sanne73

feel-good boekentips

Bericht door Sanne73 »

feel-good boekentips

Ik ga heerlijk een midweek met de kinderen naar een huisje, het weer voorspelt niet veel goeds. Kans dus voor mij om weer eens een boek te lezen, maar het moet niet te ingewikkeld zijn, mijn concentratie is echt nog maar heel laag.
Hebben jullie tips voor feel-good boeken?
Alvast bedankt:zon::zon:
Effi

Bericht door Effi »

In de aanloop naar bevrijdingsdag moest ik denken aan 3 boeken die ik het afgelopen half jaar gelezen heb (Sorry Sharon… allemaal oorlogsboeken natuurlijk…;))

[B]De man die naar Auschwitz wilde van Denis Avey & Rob Broomby[/B]. Dit zou een waargebeurd verhaal zijn van de Britse soldaat Denis Avey, maar door de pers werd dit ernstig in twijfel getrokken. Als Britse soldaat kwam hij als krijgsgevangene in een werkkamp bij Auschwitz terecht. Hij wil met eigen ogen zien wat er met de Joden in Auschwitz gebeurt, en wisselt daarvoor met een Nederlandse Jood van plaats (door van kleding te wisselen). Boek komt helaas heel traag op gang. De eerste 100 pagina’s gaan over de strijd in Noord-Afrika waar hij als soldaat vocht, daarna komt het eigenlijke verhaal pas aan de beurt.

[B]De jongen in het Achterhuis van Sharon Dogar[/B]. Het verhaal over de onderduikers in het Achterhuis, verteld vanuit het oogpunt van 16-jarige Peter van Pels. Het is natuurlijk fictie, maar is verteld vanuit historische feiten. Het verhaal gaat ook verder na het Achterhuis. Je volgt Peter ook naar Auschwitz en Mauthausen. Mooi geschreven.

En de beste van de 3: [B]De poppenspeler van Warschau van Eva Weaver[/B]. Zou ik zelf nooit uitkiezen, maar kreeg ik als tip van een vriendin en bleek echt een aanrader te zijn! De 14-jarige Mika woont in het getto in Warschau en erft een jas met handpoppen van zijn opa, die op straat door Duitsers wordt doodgeschoten. Hij vermaakt kinderen in een weeshuis, maar wordt later gedwongen om voor de Duitsers op te treden. Moeilijk om te omschrijven waarom het zo een goed verhaal is; gewoon zelf lezen! :)
Effi

Bericht door Effi »

Oh, de oorlogsboeken waren geen reactie op de vraag van Sanne73 natuurlijk ;):haha:

Sanne, misschien is [B]Het Rosie project van Graeme Simsion[/B] iets? Over een wat autistische professor, die een strategische zoektocht naar een vrouw opzet. Tegelijkertijd probeert hij een vriendin, Rosie, te helpen om naar haar biologische vader te zoeken.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Sanne73;1043235]Ik ga heerlijk een midweek met de kinderen naar een huisje, het weer voorspelt niet veel goeds. Kans dus voor mij om weer eens een boek te lezen, maar het moet niet te ingewikkeld zijn, mijn concentratie is echt nog maar heel laag.
Hebben jullie tips voor feel-good boeken?
Alvast bedankt:zon::zon:[/QUOTE]

[B]Dave Eggers - De Cirkel[/B]
Misschien geen feel-good verhaal maar zeer pakkend verhaal waar je zeker je aandacht wel bij gaat houden!

[B]Hendrik Groen - Pogingen iets van het leven te maken[/B]
Verhaal wat een oude man beleeft in zijn verzorgingshuis. zeer vermakelijk boek, leest lekker weg en ik heb hardop zitten lachen!

Alle boeken van Suzanne Vermeer, Esther Verhoef, Saskia Noort en Simone van der Vlugt?
Lekker spannend, houd je je aandacht gemakkelijk bij.
Forumi

Bericht door Forumi »

Ja Hendrik Groen is grappig

Ga nu De verwarde cavia, lezen van Pauline Cornelisse

Als je van psychiatrie houdt, vond ik de boeken van Myrhe van der Meer goed , Paaz en Up.

Fijne vakantie.
Sharon

Bericht door Sharon »

Hendrik Groen, is makkelijk weg te lezen en ook nog grappig.
Dat is zeker een aanrader Sanne73.

Mocht je meer van thrillers houden zou ik iets van Suzanne Vermeer gaan lezen. Ook die boeken lezen makkelijk weg!

Ik wens je alvast een fijn weekend toe!
Forumi

Bericht door Forumi »

Heeft iemand nog leuke boeken gelezen/ tips/ aanraders?

Na een periode met wat slechter zicht ben ik nu gestart in Rosies project, begint goed.
Daarna het nieuwe boek lezen van Joel Dicker. Wat ik me herinner is deze ook hierboven voorbijgekomen.
Nog tips voor de vakantie?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp