Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
june

Bericht door june »

Wederom een thriller. Hans Koppel - Ze komt nooit meer terug.

Van de achterflap: Mike Zetterberg woont met zijn vrouw Ylva en hun dochtertje in een huis net buiten Helsingborg. Op een dag komt Ylva niet thuis uit haar werk.

Mike gaat er aanvankelijk van uit dat ze iets is gaan drinken met wat collega’s, maar als ze de volgende ochtend nog niet thuis is, vreest hij het ergste.

De politie beschouwt hem als hoofdverdachte. Mike vecht om zijn onschuld te bewijzen én probeert zo goed en zo kwaad als het kan zijn verdriet de baas te zijn om hun dochtertje te beschermen.

Hij is onwetend van het feit dat Ylva nog leeft en zich op een steenworp afstand van hun huis bevindt. Haar ontvoerder speelt een wraakzuchtig, sadistisch spel dat teruggaat naar een tragedie in hun beider verleden. Zal Ylva ooit kunnen terugkeren naar huis?

Dit is een bestseller (geweest) in Zweden. Dus ik had hoge verwachtingen. Men vergelijkt de schrijver al met Jussi Adler-Olsen die het meesterwerk De vrouw in de kooi heeft geschreven.

Nou, nou, een beetje minder mag ook wel hoor. Hans Koppel schrijft leuk, hij is oorspronkelijk een kinderboekenschrijver die met Ze komt nooit meer terug zijn debuut maakte als thriller-auteur.

Ik vind zijn schrijfstijl een beetje kinderlijk. Vaak korte zinnen. De karakters zijn niet echt uitgediept. Ik heb mij wel vermaakt met dit boek maar nagelbijtend spannend vond ik het niet.

Gewoon een boek dat lekker weg leest. Wel kleine letters!
Annemieke

Bericht door Annemieke »

De komende weken kan ik mijn e-reader wel wegleggen, want ga 6 boeken lezen voor de NS publieksprijs en daar ook nog een zinnig woord over zeggen.

De boeken die ik ga lezen zijn :

– Annagreet van Bergen met Gouden jaren;

– Adriaan van Dis met Ik kom terug;

– Joris Luyendijk met Dit kan niet waar zijn;

– Alexander Münninghoff met De stamhouder. Een familiekroniek;

– Griet Op De Beeck met Kom hier dat ik u kus;

– Esther Verhoef met Lieve mama.

:joepie:
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik ben net begonnen in Lieve mama van Esther Verhoef.

Hiervoor het ik gelezen:
[B]4 plus 1 - Jojo Moyes[/B]
Boek begint wat saai en verwarrend maar de hoofdrolspelers komen bij elkaar en dan wordt het 1 goed verhaal, wat toch heel lekker wegleest.
Sara

Bericht door Sara »

Met deze tip van Knillis [url]http://www.msweb.nl/forum/showpost.php? ... ostcount=7[/url] heb ik me aangemeld bij [url]www.passendlezen.nl[/url] .

Ik heb een 'voorlopig account' gekregen. Later krijg ik een telefoontje om te controleren of ik wel echt een leeshandicap heb :D.

In ieder geval... ik heb de app op m'n tablet, met allerlei lees-functies, en ben aan 'de stamhouder' van Alexander Münninghoff begonnen.

Ik vind 't wel érg wennen, dat luisteren naar een boek, maar wie weet....
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik kan tot nu toe ook beter overweg met cd'tjes die ik iluister met de daisyspeler.

Het navigeren tussen bladzijden, hoofdstukken etc gaat met de daisyspeler makkelijker (vind ik dan).

Die controle was in de tijd dat ik me heb aangemeld (zo'n 5 jaar geleden) nog niet maar wellicht inmiddels ook noodzakelijk omdat er toch ook hier misbruik wordt gemaakt :???:

Even doorzetten en misschien ben je dan straks net zo "verslaafd" aan deze vorm van lezen als ik :D

Ik heb lange tijd niet meer kunnen lezen omdat het niet ontspannend maar dodelijk vermoeiend was geworden. Er is weer een wereld voor me open gegaan!

Succes!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb me zo'n 1,5 jaar geleden aangemeld en had toen geen idee dat het een soort "proefacceptatie" was. Had een week later 's avonds ineens iemand aan de telefoon ter controle! :haha: Maar ik mocht lid blijven en heb al aardig wat boeken geluisterd.

Mijn nadeel is dat ik erg visueel ben ingesteld, en ik ben dus al snel de draad kwijt of ik verwar personen. Als ik een boek "'echt" wil kennen, moet ik het lezen, maar luisteren is leuk voor boeken die gewoon leuk zijn om te luisteren.

Overigens kreeg ik wel bericht dat vanaf 2016 het lidmaatschap € 28,- per jaar gaat kosten (zo uit mijn hoofd).
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik heb weer wat boeken geluisterd.

Rob van Essen - Hier wonen ook mensen
Een bundel met korte verhalen waar ik nooit echt weet wat ik ermee moet. De verhalen op zich zijn stuk voor stuk wel bijzonder, maar steeds jammer dat het maar zo kort is.

Herman Heinsbroek - Riskant spel
Dat is toch die geflipte politicus? Nou, een goed boek schrijven kan hij wel! Zeer spannend boek, erg 'actueel' op het moment. Heeft pas afgelopen jaar plaats gevonden deze (fictieve) gebeurtenissen en zeer goed boek dus. Kon hem niet wegleggen.

Wim Hof - Koud Kunstje
Als je geïnterreseerd bent hoe het werkt, de Win Hof Methode, en je wil aan je lichaam, conditie en gestel werken, een aanrader! Heeft mij goede tips gegeven waar ik zeker wat mee ga doen. Al veel besproken op dit forum, veel weet je waarschijnlijk al.

Herman Pleij - Hollands Welbehagen
Grapppig boek over Hollandse tradities, gebruiken en manieren. Houd jezelf eens een spiegel voor, waarom is onze cultuur zoals die is? Oorsprong wordt ook uitgelegd. Eigenlijk zijn wij best wel raar.

Jammer dat Passend Lezen 28 euro per jaar gaat kosten inderdaad, maar ik ben eens bij de plaatselijke bibliotheek langs geweest. Een basisabonnement kost 38 euro per jaar, en ze hebben maar een zeer beperkte voorraad luisterboeken. Er kan wel gereserveerd worden uit andere bibliotheken maar dat kost extra geld, dan kan je beter het uitgebreide abo van 48 euro nemen en dan ben je er nog niet.
Passend Lezen heeft wel een zeer uitgebreide collectie en een mooie aan huis service, dus daar blijf ik bij.
PetraH

Papegaai vloog over de ijssel

Bericht door PetraH »

Papegaai vloog over de ijssel

Op dit moment lees ik het boek van Kader Abdolah, papegaai vloog over de IJssel.

Een mooi beschreven boek. Gaat over het wel en wee van vluchtelingen in ons land. Maar dan een aantal jaren geleden. In de tijd van telefooncellen. Vluchtelingen die wonen in dorpjes, zoals Zalk. Voor degene die haar nog kennen, Klazien uit Zalk ( kruidenvrouwtje) komt er nog in voor.

Wat mij betreft een aanrader!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Momenteel lees ik geen boek.
Het liefst lees ik boeken in het (origineel) Engels, de taal heeft me altijd meer aangesproken dan Nederlands.

Laatste boek wat ik heb gelezen: [B]Dying to be me- Anita Moorjani[/B]

Het waargebeurde verhaal over een bijna-dood-ervaring van een vrouw die (toen) kanker had. Klinkt niet als een lichtvoetig onderwerp,maar ze beschrijft haar hele ervaring zo mooi en met humor.
Ik vond het zeker niet 'angstaanjagend' m.b.t. het onderwerp van de dood.

Hier is een video waar ze spreekt over haar ervaring (is wel in het Engels)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=vvmABrII35c[/url]
Knillis

Bericht door Knillis »

Lijkt me een mooi boek om te lezen. En omdat ik juist geen (niet voldoende) Engrls kan lezen ben ik op de site van de aangepast lezen bibliotheek gaan kijken op de naam van de schrijfster.

Het boek is er dus ook in de Nederlandse vertaling. Ik heb de luister cd maar meteen besteld.

Bedankt voor deze tip.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp