Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Juich, jippie en hoeratopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
D-Cheryl

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb nu niet het mandje van Van Raam, maar een mand van Basil. Er zaten wat kleine metalen steuntjes onder, maar daarvan zei de jonge fietsenmaker "even met de slijptol erlangs, geen probleem". :haha:
En inderdaad ook vastgezet met tyrips.
Billy

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door Billy »

Ja idd zo'n goedkoop matje, 2 postelastieken erom. Gaat ong een maand mee. Maar kost bijna niets gelukkig.

Ik heb 2 veren onder de stoel, ook ivm gewicht. Maar ik kwam er achter dat mijn stoel constant los gaat, en dat wiebelt ook extra. Die moest ik echt paar keer per dag aandraaien. Nu heeft de monteur die hendels vervangen voor bouten. Probleem opgelost.

Bij een 3wieler voel je ieder hobbel extra door de 2 wielen.
Knillis

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door Knillis »

Mijn stoeltje gaat ook iedere keer los zitten, heel vervelend. Mijn man draait het dan wel weer aan maar misschien is het vastzetten met bouten ook wel iets voor mijn fiets.

Mijn fiets is een oude, die ik zelf 2e hands heb gekocht dus moet of mijn man kijken of hij dat kan of onze fietsenmaker. Voor deze fiets heb ik 12 jaar scootmobiel gereden (ook op eigen kosten omdat ik een elektrische rolstoel via de WMO heb en dus daarnaast geen scoot krijg).

Maar wat ben ik vreselijk blij met deze fiets. Eindelijk weer wat beweging krijgen en in de omgeving overal kunnen komen. Momenteel helaas een poos niet fietsen maar hoop dat het weer terug gaat komen. Op de een of andere manier krijg ik energie door dat fietsen.

Geniet van je fiets!
annette54

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door annette54 »

Sirene

de sirene.
elke maand, de eerste maandag
was mijn "oudelullendag"
een gratis vrije dag
vaak een "zee" dag.

met een traan en een lach
is nu élke dag een vrije dag
want vanaf nu is elke dag
een "pensionada" dag.

vallende bladeren,
een poes op schoot en
voor het eerst
een cosmea in de tuin.

kan het blijer dan blij?
kan het vrijer dan vrij?
Laatst gewijzigd door annette54 op 02 nov 2020, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing titel
Marina

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door Marina »

D-Cheryl schreef: 01 nov 2020, 22:50 Ik heb nu niet het mandje van Van Raam, maar een mand van Basil.
Aha dat had ik even verkeerd begrepen. Ziet er goed uit!

Hier ook een stoeltje dat om de zoveel tijd los kwam te zitten. Is verholpen door een technisch medewerker van de leverancier door het strak aan te draaien, in ieder geval zo strak dat ik er alweer maanden geen last meer van heb gehad :thumbup:.
miszzwen

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door miszzwen »

:joepie: yes ik heb geen corona!! :joepie:
Sara

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door Sara »

miszzwen schreef: 03 nov 2020, 13:11 :joepie: yes ik heb geen corona!! :joepie:
Gelukkig maar!
D-Cheryl

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door D-Cheryl »

Ik ben toch maar even langs de fietsenmaker gegaan: er zaten inderdaad 2 bouten aan mijn stuur los, en er mist zelfs een schroef in de stuurkop? Geen idee hoe die eruit is verdwenen, ik heb hem dus pas anderhalve week! Mijn beste gok is dat dat met het afstellen tijdens de aflevering is gebeurd... Volgende week komt Kerstens even langs op mijn vrijwilligerswerk om het te maken. :p
Marina

Re: Juich, jippie en hoeratopic

Bericht door Marina »

D-Cheryl, bouten aan je stuur los en een missende schroef in de stuurkop :huh: ?

Nu - en na de verhalen van de anderen over loszittende stoeltjes - begrijp ik waarom er in de gebruiksaanwijzing van de Easy rider staat: "Controleer voor elke rit: de remmen (met inbegrip van de parkeerrem) de bandenspanning de verlichting(indien aanwezig)dat alle onderdelen goed vastzitten (https://www.vanraam.com/getmedia/c20f63 ... _19659.pdf) :ogen: .
Marina

Verhuizing naar rolstoelgeschikte (huur)woning) is rond!

Bericht door Marina »

2 1/2 jaar nadat ik de indicatie voor een rolstoelgeschikte woning kreeg van de gemeente is het nu dan eindelijk gelukt. Ik ga verhuizen naar een goede en ruime rolstoelgeschikte woning die niet al te ver van mijn activiteiten, fysio, ziekenhuis/neurologe ligt.
Nog even een stressvolle periode doorkomen, maar daarna kan ik weer zelfstandig mijn woning in/uit :joepie: .

Iedereen die met mij heeft meegedacht en adviezen heeft gegeven nogmaals bedankt!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp