Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tuin Balkon en Terras topic deel 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Door MetYumi, 10-11-2011, 12.59 uur:

Bericht door Suzan »

Door MetYumi, 10-11-2011, 12.59 uur:

Blom, als ik niet zo ver van je zou wonen, had ik graag op je terras koffie komen drinken. :)
kunnen we misschien ook nog knikkeren? :D

[IMG]http://i53.tinypic.com/2wpm0qp.jpg[/IMG]
Suzan

Door Anna1975, 10-11-2011, 13.36 uur:

Bericht door Suzan »

Door Anna1975, 10-11-2011, 13.36 uur:

@Suzan, ik weet niet welke versie je van windows hebt, maar in elk geval bij windows 7 en misschien ook wel bij eerdere versies, zit standaard windows moviemaker volgens mij en dat is een redelijk eenvoudig programmaatje om uit te puzzelen.

[IMG]http://i48.tinypic.com/23h3vur.jpg[/IMG] Wie niet durft te dromen, slaapt alleen maar…
Suzan

Door mispeltje*, 10-11-2011, 17.34 uur:

Bericht door Suzan »

Door mispeltje*, 10-11-2011, 17.34 uur:

Hey Blom, wat heerlijk onderhoudsvrij! Maar hebnne jullie wel losse planten op je terras? Op de foto zie ik dat er nog plannen waren:) Hoe is het nu?

liefs, Mispeltje



álles went!
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi L.L.

Nou de boel is overgezet hoor.

Succes met klussen!
Blom

Bericht door Blom »

Tjong weer een poos gezocht naar foto's van onze achtertuin/terras.
Ik heb ze met werkmannen erop of met sneeuw.


Maar zoveel is er niet veranderd als ik naar de foto kijk.

De tuinset en een parasol en wat potten...... Het hoekje schutting is nu dicht en de bult tegels is weg. Onze vorige tuin kwam ik nog tegen, heel erg groen, veel gras, schommelrek en drie keer zoveel ruimte.

Toch voldoet ons dit onderhoudsvriendelijke heel erg goed. Het huis ook gelukkig.

Nu nog even via MSN gezocht en ik heb dus toch nog een foto gevonden.[IMG]http://sn104w.snt104.mail.live.com/att/ ... 0&size=Att[/IMG]
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi L.L.

Ben je nog aan het klussen geweest?



Ik had nog een filmpje van een [URL="http://www.youtube.com/watch?v=EnnyrPyNGI8"]Eekhoorntje in de boom[/URL]... :lief:
gollem

Bericht door gollem »

hier gisteren de dahlia's uit de tuin vandaan gehaald pfff, de potten naar binnen gesleept.
de geraniums maar binnen gezet boven op een kamer waar de kachel niet echt brand want in het schuurtje ben ik toch bang dat ze bevriezen en ik er niets meer van overhoud
heleendr

Bericht door heleendr »

bij ons staat alles nog buiten helaas nog geen kracht en tijd gehad om de fucsia's in de buiten berging ( de schuur dus) te zetten

wel tulpen bollen in het perkje langs ons huis gezet..ik ben benieuwd of ze opkomen volgend jaar want de bollen die ik vorig jaar er in gezet heb zijn spoorloos ik vond 3 hyacinten bollen en verder niets:(

bij de voetbal, die aan de deur narsissen bollen verkocht 2 zakjes gekocht en die moeten ook nog een plekje krijgen
ik denk dat ik die in een oude wasketel zet:)

in een wasketel had ik er vorig jaar wat tulpen bollen gezet en die staan al 10 cm boven de grond, dat heb je met dat zachte najaar
kan alles lekker bevriezen als het wat kouder wordt:(
Suzan

Bericht door Suzan »

Zo ben ik afgelopen dinsdag in de tuin aan het beulen geweest...

Eerst maar eens de begoniaknollen uit de potten gehaald en in doosjes met zaagsel gedaan om ze te laten overwinteren.
Daarna met (kleine) potten met winterviooltjes heen en weer gewandeld van het terras naar de voordeur, de kalebassen etc. verplaatst en de aangetasten weggegooid e.d. De boel dus weer een beetje gezellig gemaakt.

En daarna tekeer gegaan met de bladblazer. Wat een klus. Maar, het zag er zowaar weer (even) aan kant uit. :D

Nou zal dit nooit een keurig nette tuin zijn, dat wil ik ook niet. Probeer het toch een zo natuurlijke mogelijke uitstraling te laten hebben.

Zo heb ik op veel plaatsen zulk mooi sterremos in de tuin, en dat heeft toch wat daglicht nodig om te overleven. Dus daar moet het blad dan wel vanaf.
Verder was het een kwestie van onder de bomen en struiken blazen. De egels etc moe(s)ten toch hun nesten kunnen maken.

We hebben ook iets wat op een gazon moet lijken, maar dat is hopeloos. Omdat er de voorgaande jaren niets aan gedaan is, is de grond helemaal dichtgeslagen. Het gras wat ik in het voorjaar ingezaaid heb, wortelt nauwelijks, Ik blies het er gewoon met de bladblazer vanaf! :huh:
(en dan stond 'ie maar op halve kracht)

Eigenlijk moet dat gazon eens geverticuteerd worden zodat het weer helemaal opnieuw ingezaaid kan worden. Maar dat soort klussen moet vriendlief doen (dat is fysiek niet haalbaar voor mij), en die heeft daar echt geen tijd voor.
Bovendien heb ik al een flinke zooi bloembolletjes in het gazon verstopt die me in januari/februari op mogen vrolijken. ;)
Suzan

Jippie!

Bericht door Suzan »

Jippie!

Vanmorgen zag ik eindelijk weer een eekhoorntje. :joepie:

Had al twee weken geeneen gezien... :hmmm:

De laatste keer dat ik er 1 zag, was een jonge van dit jaar. Zo heerlijk zorgeloos aan het smikkelen van de pindakaas. Ik kreeg als toegift nog een wandelingetje over het terras en hij zat zich van geen gevaar bewust te zijn toen hij midden op de terrastafel zat te koekeloeren en de viooltjes te bekijken. :lief:

Ik daarentegen was ongerust om z'n zorgeloosheid. Zat al te kijken of Joop hem niet toevallig aan het besluipen was... :bang:

Dit was niet die jaarling, maar een wat oudere. Maar het was i.i.g. weer een eekhoorn. :ja:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp