Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tuin Balkon en Terras topic deel 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Azijn is natuurlijk ook niet geweldig voor het grondwater/natuur, maar i.i.g. altijd [I]stukken minder [/I] desastreus dan gif.
Zelf gebruikte ik het ook hoor. Want je moet toch wat. :ogen:

Tegenwoordig gebruik ik heel simpel kokend water. Werkt ook als een tierelier, je moet alleen vaak met het keteltje heen en weer sjouwen.
En met een kleine tuin en niet al te veel tegels (alleen een padje naar de schuur en klein terrasje) is het prima te doen. ;)

Een dag of twee nadat ik het onkruid tussen de tegels met kokend water begoten heb, is het morsdood en kan ik het simpelweg er uit pakken/vegen.
En dit is toch wel de meest milieuvriendelijke manier die ik kon bedenken om het gras tussen de tegels uit te krijgen.
Billy

Bericht door Billy »

Azijn mag ook officieel niet ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik lees het! (effe opgezocht).
[QUOTE]De Rijksoverheid verbiedt het gebruik van azijn en chloor in de tuin zelfs.[/QUOTE]

Kijk, chloor dat snap ik, maar azijn wist ik ook niet.

Ik vermoed dat dit verbod het meest overtreden wordt van alle verboden in Nederland... Want een hoop mensen zijn hier dus echt niet van op de hoogte.

Straks in het voorjaar begint te komen, meurt hier de hele buurt weer naar schoonmaakazijn op een zonnige zaterdag.
Dat is een gegeven waar ik zeker van ben. :haha:

Alle bejaarden hier gaan dan hun stoepje en terrasje weer [I]keurig [/I]netjes maken.
En al die brave mensen zijn zich er oprecht niet van bewust dat ze de wet overtreden. :giegel:
Knillis

Bericht door Knillis »

Echt nooit geweten dat azijn niet mag. Heet water was geen optie, daar was de tuin te groot voor. We zullen het niet meer doen maar het hoeft ook niet meer want we wonen nu in een appartement, dus geen last meer van onkruid. :D
Klick

Bericht door Klick »

zit ik me net af te vragen hoe het werkt groen terras met azijn te lijf gaan.. verdunnen /niet verdunnen, eerst tegels nat maken/of niet, kan iedere tegel ertegen?, hoe lang inwerken?, afspoelen daarna?

sinds kort een terras en het ziet groen.. :eek:
Billy

Bericht door Billy »

Ik vergeet ook altijd dat het niet mag :D.

En volgens mij doet 3 kwart van Nederland zijn stoep met schoonmaakazijn...

Klick je kiest het liefst een zonnige dag en voorlopig geen regen. Je kunt het op de tegels spuiten, met de bezem uitvegen... Laatste x heb ik gaatjes in de dop gemaakt en zoals gieter gebruikt. Geen idee op welke tegels het niet zou kunnen, ik heb gewoon klinkers.

O en raak niets, want ook je plantjes gaan morsdood :D.
Knillis

Bericht door Knillis »

Wij deden het met een groot soort plantenspuit die je onder druk kunt oppompen. Je verneveld dan als het ware de azijn. Het zijn dus ook geen grote hoeveelheden azijn. Maar ook dit zou dan niet goed zijn.

Jammer want het was een super makkelijke manier en wij dachten echt dat het milieuvriendelijk was. Grote vergissing dus:o
Klick

Bericht door Klick »

ok, dat klinkt een stuk makkenlijker als met de hoge druk spuit.
Een stuk beter qua energiemanagement ;)
ik ga het ook vergeten :tralala:

wij hebben ook zo een vernevel-ding goeie tip👍

doen jullie het daarna naspoelen met water?
ik hoorde dat het niet goed is voor dieren-pootjes..
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Klick;1119963]
doen jullie het daarna naspoelen met water?
ik hoorde dat het niet goed is voor dieren-pootjes..[/QUOTE]

Dat is juist met die chemische gif-troep. Ik heb het nooit gebruikt. "Geen gif in mijn tuin".
Maar omdat azijn niet bepaald lekker is (ze trekken echt de neus er voor op), hebben mijn honden en katten eigenlijk nooit hun pootjes gelikt.
Ik gebruikte het juist omdat het niet ernstig gevaarlijk is voor m'n dieren.

En het is trouwens ook de bedoeling dat die azijn een dag of wat intrekt zodat het groen dood gaat. Vandaar dat je het 't best kunt doen met droog, zonnig weer... ;)
Klick

Bericht door Klick »

thnx, weer wat geleerd.
;)

moet het eerst maar eens droog worden.. wat een weer :o
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp