Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tuin Balkon en Terras topic deel 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

En de GFT-container zit wederom vol. Heb me daarnet weer op de vlinderstruik gestort en nu echt bruut.
Dus ik heb hem nu vermoord óf hij knapt nog weer op en kan weer gezond bloeien.

Er zat ontzettend veel dood hout aan en vooral veel van die takken van ruim een meter die helemaal kaal zijn en dan aan het topje nog een groen blaadje.
Vreselijk. Dat ding is jarenlang niet gesnoeid en dan krijg je dat. Zo jammer.

Maar ik ga nu ontdekken of ik nog wat goeds voor die plant heb kunnen uitrichten, en anders kan ik hem volgend jaar uit (laten) graven om er een andere struik in te (laten) zetten... :bidden:
Suzan

Bericht door Suzan »

Beginnen de groene vingers al te kriebelen? Bij mij wel ernstig! :D

Ben al een tijdje bezig om de moestuinpotten voor te bereiden en aan het kijken hoe ik ze nu in ga delen (wisselbeplanting).
Maar ik moet eerst nog m'n laatste pastinaken oogsten en op eten en de yacon rooien.
Dan pas kan ik definitief beslissen wat waar komt en moet ik nog even geduld hebben met zaaien. Want ik zaai in de volle grond, doe niet aan voorkiemen en weet ik wat. Gewoon gelijk in de pot en dat gaat ieder jaar weer super.

Heb nu ook zaad gekocht voor kleine courgetteplanten, dus ben wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
En natuurlijk gaan er weer tomaten, komkommer, veldsla, rucola, palmkool, paksoi, lollo bionda, pastinaken gezaaid worden.

Of ik de yacon (aard-appel) nog zal herplanten, weet ik nog niet. Ik ben dat toen gaan kweken voor m'n ex (diabetes), maar aangezien de ex héél erg ex is en dat ook fijn zo moet blijven, zie ik het nut er niet meer van in. :puh:

Ik zie wel wat ik met de moederplant (als ze nog goed is) ga doen.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Ja bij mij ook!

Als het goed is wordt zaterdag een deel van de bestrating uit mijn tuin gehaald zodat ik dat om kan toveren tot moestuin :D.
Heb afgelopen vrijdag al een deel van mijn tuin onkruidvrij gemaakt. Moet nog steeds een keer foto’s plaatsen hier, maar het los uploaden houdt me steeds tegen. Nu toch maar even gedaan.

Er zit best een hoogteverschil tussen mijn tuin en die van een deel van mijn buren. Dus door die hogere borders valt dat niet zo op. Van 1 van die borders heb ik een kruidentuintje gemaakt. Die heb ik afgelopen week weer even gefatsoeneerd.

En verder heb ik een aantal potten staan met bollen erin. Die beginnen nu heel leuk op te komen.

[IMG]https://2.bp.blogspot.com/-CldvqfE7FOg/ ... .06.46.jpg[/IMG]

[IMG]https://1.bp.blogspot.com/-i25zSkbnIwc/ ... .06.33.jpg[/IMG]
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik wil al twee dagen in de tuin werken, maar kan me er niet toe zetten. Niet omdat ik geen zin heb, maar ik vind het te koud.
Het idee om op de knieën in de vochtige grond te liggen graven houdt me tegen. M'n handen verkrampen spontaan als ik er aan denk en de kippenvel rolt over m'n rug... Brrr.

Heb een zooi vaste planten (maagdenpalm in wit en lila, herfstanemoon, herfstaster, lavendel) klaar staan die in de voor- en achtertuin gezet moeten worden om wat variatie aan te brengen (had alleen maar voorjaars- en zomerbloeiers). Ook wil ik wat lelijke skimmia's weghalen en die plekken moeten opgevuld worden.

Er moet ook nog zaad gestrooid moet worden (zalmkleurige klaproos en stokroos).
Maar eerst die planten in de grond, anders weet ik het wel. :ogen:

En dan nog een paar treetjes perkplanten die ik in de decoratieve manden wil zetten voor de zomer.
Dus genoeg te doen, alleen een een graadje of wat aangenamer graag... :tralala:

Ik heb afgelopen zondag al wel de moestuinzaadjes voor m'n groentes gezaaid, dus daar is het wachten op ontkiemen. :bidden:
Altijd weer spannend. Net op het moment dat je denkt dat ze niet opkomen, zie je ineens een ieniemienie miniscuul groen puntje boven de aarde uit piepen... :joepie:
Knillis

Bericht door Knillis »

Het schijnt morgen en overmorgen mooi weer te worden dus als je dan tijd hebt kun je misschien vol overgave aan het werk in je tuintje.

Wij hebben inmiddels alleen nog een balkon maar hopen een soort tuintje te kunnen gaan aanleggen bij onze caravan in Oostenrijk. Of dat deze zomer zal kunnen gebeuren is nog even afwachten.

De gezondheid van mijn man heeft even wat roet in het eten gegooid, dus dan maar wat bloembakken op het balkon al duurt het nog even voordat de zomerplantjes er in kunnen.

Succes met de tuin Suzan.
Suzan

Bericht door Suzan »

Van mooi gevulde balkonbakken kun je ook heel erg blij worden. Ik mag er graag naar kijken als ik ergens langs kom en ik zie dat er werk van gemaakt is. :)
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoe gaat het met jullie tuinen? Hier zijn m'n tuintjes werkelijk ontploft: een zee van bloeiende struiken en bodembedekkers.... een genot voor het oog. :wauw:

Helaas gaat het wat minder in m'n moestuinpotten. De jonge spruiten worden al voordat ze fatsoenlijk blad kunnen krijgen (en dus sterk worden) opgevreten door de slakken.
Er schijnt dit jaar een explosie aan slakken te zijn in m'n achtertuin... allemachtig. :(

Dit is het eerste jaar dat het niet bepaald wil vlotten met m'n groenteplanten moet ik zeggen. :hmmm:
Heb al een keer de boel opnieuw ingezaaid omdat de kiempjes al weggevreten waren.
Maar ik ploeter nog dapper door. Ik laat me niet door tientallen slakken belemmeren. :girlpower:
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb ook steeds veel last van slakken gehad in het vorige huis met moestuintje. Een regenbui en dan raapte ik zo maar 60 slakken uit mijn tuin.

En de slakken die ik dan over het hoofd zag eten alle jonge groentenplantjes op.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Hier was mijn tuin pas dit weekend zover dat ik er wat mee kan. Heb lang moeten wachten tot de aarde er was.
Geloof dat ik eerst eens het onkruid te lijf moet gaan in de rest van de tuin en dan lui bij het tuincentrum een paar plantjes haal die al wat gegroeid zijn, maar ga ook wel zelf wat zaaien.

Mijn kampernula’s staan wel ontzettend mooi in bloei.
Suzan

Bericht door Suzan »

Mensen, denken we er de komende dagen met die gruweltemperaturen aan om [B]schaaltjes vers water[/B] voor de vogels/egels neer te zetten?

De dieren hebben het echt nodig. Ze gaan anders kapot met die hitte.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp