Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tuin Balkon en Terras topic deel 3

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

ik heb bloeiende narcissen in mijn tuin !! had in potten verschillende bollen gezet en deze zijn dus al in bloei

ga als er iemand langskomt vragen om foto te maken .
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Shanay,

Hoe is het met de narcissen? Ik zag gisteren bloeiende klaprozen langs de weg staan... Het is 30 november! :huh:
De natuur is écht van de leg...

Ik moet vanmiddag nog even gebruik maken van het goede weer: Had nog wat bloembollen binnengekregen. Waren vorige week serieus afgeprijsd bij Vivara, kon ze niet laten liggen. :o
Heb nu voor nog geen €30,- 150 bolletjes om in de grond te verstoppen. Zijn allemaal plantjes die op de rode lijst (zeldzaam) staan, dus ik draag m'n steentje weer bij aan de diversiteit van de Hollandse natuur. :cool:

(vraag me alleen af of Teun ook zo vriendelijk wil zijn om de bollen in de grond te laten, hij houdt nl van graven en het zou me niets verbazen als hij me wil "helpen". :haha: )

Ik weet, ze worden eigenlijk iets te laat in de grond gezet voor de komende lente maar dat maakt niet zoveel uit. Het zijn bollen voor verwildering (bosanemoon, kievitsbloem en bostulpjes) dus die komen anders de daaropvolgende lente wel in vol ornaat uit de grond zetten. :cool:

Een tuin heeft tijd nodig en dat heb ik bij deze voorlopig nog wel. ;)
Toen ik hier kwam wonen was ik eigenlijk ook nét te laat voor het planten van de zomerbloeiers. Die zijn afgelopen zomer ook niet zo mooi op gekomen, maar ze hebben nu een jaar de tijd gehad om zich te ontwikkelen dus komend voorjaar/zomer zullen ze wel volledig tot bloei komen. :)
gollem

Bericht door gollem »

ikwil voor bij mijn mams voor van het voorjaar een mand maken met bollen, is het de bedoeling dat ik die nu ook al in de mand zet en dan buiten of in de schuur zet zodat ik van het voorjaar een mooi gevulde bloemenmand heb
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Gollem,

Dat is wel de bedoeling, ja. :ja:

Dan kan de bol zich al ondergronds gaan ontwikkelen en groeien, en dan komt het groen in het voorjaar al mooi omhoog piepen. Heeft je moeder iets om naar uit te kijken en kan ze raden welke bloemen er uit gaan komen. :)
Hier komen de bolletjes die ik in de hanging baskets heb voor de voorjaarsbloei en de (ehm... kan nu met geen mogelijkheid op de naam komen, ze ruiken zo heerlijk in het voorjaar) in potten al zo hier en daar bovenkijken)

Als je de mand in een vorstvrije schuur zet, komen de bollen sneller op (vergeet niet zo nu en dan wat water te geven).
Zet je ze buiten, is het helemaal aan de natuur hoe snel ze groeien. Ligt dus aan hoeveel vorst er komt, etc.

Houd er wel rekening mee dat sommige bollen niet tegen vorst kunnen als ze in potten staan. Die moeten dan beschermd worden als het echt gaat vriezen (droog blad, stro, een hoes, jutezak, o.i.d.)

Weet je al welke bollen je gaat planten?

Aanvulling: Aha! Het schoot ineens in m'n hoofd: Hyacinten! :D
gollem

Bericht door gollem »

ik heb bij de lidl zo\n mixbox op kleur gekocht geen idee eigenlijk wat er precies in zit ik zal daar van de week eens naar gaan kijken dan moet ik toch nog maar op snor naar een mand waar ze in kunnen
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hopenlijk weet iemand dit:
Wij hebben een paar hoge naaldbomen, ze steken boven de vierde verdieping uit.
Nu warenb alle bomen vanaf de helft voorzien van zware takken. Van één van de middelste bomen is nu een groot deel van de takken verwijderd, zou de boom dat overleven? Wie weet dat of wie weet hoe ik daarachter kom?
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

niemand?
Billy

Bericht door Billy »

Kan me wel een aflevering van de Rijdende Rechter hierover herinneren :ogen:. Daar kan het geen kwaad, zag er alleen niet uit :cool:.

[URL="http://www.eerstehulpbijrecht.nl/uitzen ... 25-10-2011"]Een verminkte conifeer[/URL]
Billy

Bericht door Billy »

Iets anders :). Hebben de vogeltjes dit jaar bij jullie ook zo'n honger :eek: ?

Heb hier met Dierendag, zoals ieder jaar, de tuin volgehangen. Normaal is dit aan het einde van de winter nog niet op. Maar nu al wel. En had bij de Kruidvat van die hele leuke vogelvoeder dingen gekocht in de aanbieding 2 weken geleden, nu al op :wauw:.

Vind het niet erg, juist leuk om al die vogeltjes te zien :ja:. Viel me dit jaar dus op, was benieuwd of dat bij jullie ook zo is?
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

hier word wel ander voer gegeten dan vorig jaar.

vetbollen gaan heel snel maar pinda blijft hangen .

los voer gaat ook snel maar ik heb duiven :eek: en die (vr)eten al het los voer op .


maar net als jij geniet ik vol op . en mijn evie ook :D die wil ze vangen door het raam
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp