Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Tot voor kort kon ik altijd na de halfjaarlijkse controle meteen een nieuwe afspraak inplannen voor 6 maanden later. Dat systeem hebben ze een jaartje geleden ongeveer afgeschaft, omdat alle afspraken steeds vol zaten. Mij werd gezegd dat het nog maar 6-8 weken van te voren mocht. Maar toen ik dat dus gisteren probeerde, kreeg ik te horen dat het nu vanaf 4 maanden van te voren al mag!

Iedereen die zich dus braaf aan de ontvangen voorschriften houdt, vist dus nu naast het net. Ik heb geen haast met de controle, maar had toch wel behoefte aan een gesprek ivm mijn gordelroos en medicatie, wilde toch even sparren. Ik heb nu dus maar contact gelegd met de verpleegkundige en kan vermoedelijk binnenkort alvast bij haar terecht. De neuroloog zie ik dan in november wel.
Billy

Bericht door Billy »

Wat een manier van werken :slecht:.

Ik word automatisch om het halfjaar ingepland, dat gaat goed.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Service! Ik moet er echt zelf aan denken, krijg ook geen herinnering dat het weer tijd is ofzo. Ik ben altijd wel blij met het halfjaarlijkse contact, dus zorg zelf wel dat ik afspraken maak. Volgende keer maar wat eerder dus!

Het kon voorheen ook altijd online, maar tegenwoordig moet de behandelend arts dan eerst in jouw profiel hebben gezet dat je terug mag komen, pas dan kun je een afspraak inplannen. En dat was tot nu toe ook niet gedaan, dus ik kon online ook niets...
Job

Bericht door Job »

Ik heb tot nu toe nooit problemen met het inplannen van mijn afspraken met mijn neuroloog. Ik houd het zelf goed bij en met mijn MS verpleegkundige heb ik een prima contact. Daarbij staat de uitslag van mijn MRI meestal vlak voor mijn afspraak bij de neuroloog al in mijn dossier. Op die manier ben ik al voorbereid op wat er komen gaat en heb ik mijn vragen al klaar.
Job

Bericht door Job »

@ Suzan: Is het geen idee om met je hond naar een puppy cursus te gaan? Dan leer je om haar beter onder appèl te krijgen.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=Job;1111095]@ Suzan: Is het geen idee om met je hond naar een puppy cursus te gaan? Dan leer je om haar beter onder appèl te krijgen.[/QUOTE]

Geloof me Job , ik geef zelf al bijna 25 jaar les en heb sinds een paar weken voor het eerst ook weer een grote hond , buiten de mini's om die er al zijn , maar wat ze omschrijft steeds , zijn gewoon puppen streken , die een heel eind makkelijker gemaakt zouden kunnen worden om jezelf te sparen als mensen eens leren nadenken en dus niet doen wat ze aangeeft.

Ik heb totaal niet de indruk dat Suzan haar hond en de honden die ze heeft gehad niet onder appel heeft , en ik denk dat ze slim genoeg is om op tijd in te grijpen als het haar boven het hoofd groeit....

Een voordeel heeft zo'n grotere hond wel ( al wordt de mijne niet de maat die zij heeft , maar het verschil met de mini's die ik gewend ben , is wel vergelijkbaar ) , dat je niet meer zo veel naar de sportschool hoeft , je krijgt vanzelf wel spierballen....:haha:


Riwidi
Job

Bericht door Job »

Ik kweek toch liever spierballen in de sportschool en houd van honden die zich gedragen aan de lijn. Ik houd ook van hondenbazen die hun honden aan lijnen waar dat hoort. In mijn buurt vinden mensen het volkomen normaal om hun honden onbegeleid de straat op te sturen.

Is poep eten ook normaal puppy gedrag? Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar ik heb ook maar twee maal in mijn leven een pup gehad, dus ik ben geen puppy expert. Ik haal bij voorkeur een hond uit het asiel, maar deze discussie kan misschien beter worden voortgezet op het dieren forum.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik zou zeggen , als je het nog niet hebt gedaan , kopieer en plak.

En persoonlijk kweek ik mijn spierballen liever zo.....De link die wordt gelegd met dat het dan honden zijn die niet onder appel staan , blijf ik vreemd vinden.....

Mogen de honden a.u.b. even wennen aan een nieuw leven met een baas die in mijn geval kleine hondjes is gewend , en nu een doodgewone pup heeft met zijn spelen en grillen , alleen wat groter .... Maar misschien moet ik even bij me zelf op les .... ( dat is het makkelijke van zelf trainer zijn ).....

Maar misschien als tip , zou voorlopig even niet aan een hond beginnen , want je bent nu eenmaal geen hondenmens......


Riwidi
Job

Bericht door Job »

Daar weet jij niks van. Je kent me niet eens en je zit er bovendien helemaal naast. Ik houd juist van honden. Vooral van honden die goed luisteren. Je legt trouwens zelf de link. Je zegt immers dat je van een grote hond vanzelf spierballen krijgt. Dan stel ik me een hond voor die trekt aan de lijn. Een hond die goed luistert loopt netjes mee. Dan hoef je niet aan de lijn te hangen. Geen spierballen nodig dus.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Job , we praten hier over een pup van 12 weken !!!! En die van Suzan is nog jong..... Jij wilt zoals je nu praat , gewoon een Blokkerhondje , zoals wij dat noemen in het trainerswereldje , als het lastig word , de batterij eruit..... Je zal best houden van honden , maar ik vind de opvattingen nogal vreemd.

Ik ga morgen verder met spierballen kweken , en genieten van de pup en zijn streken...

Riwidi
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp