Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Suzan

Bericht door Suzan »

Een fysio kan echt wel een ietwat de regeltjes uitrekken, maar dan moet zo'n fysio dat wel willen natuurlijk.
Je hebt van die rigide strepentrekkers waar je geen kant mee op kunt. :moe:

Zo heb ik vorig jaar dus gewoon een serie shockwave behandelingen gehad voor mijn tennisarm. En nee, dat werd waarschijnlijk niet door ms veroorzaakt.

Maar het gaf me wel veel pijn en beperkte me behoorlijk.
En dat is en was voor mij en de fysio doorslaggevend. Niet of ik wel aan de regeltjes voldeed...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Je valt vanwege MS-problemen. Tsja, is je klacht dan MS-gerelateerd of niet? ;) Ik zou het vooral overleggen met je fysio!

Ik loop momenteel ook bij de fysio voor andere klachten, hij weet dat ik ook MS heb. Ik zie nu online bij mijn verzekering wel dat er geen behandelingen zijn afgeschreven van de 12 die ik dit jaar nog open had.... Misschien zijn ze nog niet verwerkt, misschien vindt hij dat mijn klacht wel MS-gerelateerd is en vallen de behandelingen onder mijn chronische indicatie?

Het is een grijs gebied!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Billy;1126639]Mijn fysio zegt dan, wie zegt dat het niet door de MS komt ;)[/QUOTE]
Dat vind ik wel een heel mooi uitgangspunt Billy!

Ik zal het nog eens met de eigenaar van de praktijk overleggen, misschien ziet hij het anders.
Suzan

Bericht door Suzan »

... Je zegt dat je bovenrug vast zit. Dan denk ik: houdingsprobleem.
Je "corset" (rompspieren) worden te zwak om je recht te houden en moeten getraind worden. :tralala:
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Je kunt het ook aankaarten bij fysio dat het nodig is om je in goede conditie te houden. Als je door je rug nu minder doet heb je daar ook niets aan. Dus ook al valt een val niet onder MS, de MS is waarschijnlijk wel de oorzaak en heeft ook invloed mogelijk op de MS na de val. Lijken mij genoeg redenen om wel gebruik te maken van de fysio.
Maar mocht de fysio daar heel stug in zijn, kun je ook overwegen andere te zoeken.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Pfffff, weer even een situatie om te mopperen.
Was maandag in het revalidatiecentrum in Tilburg. Bij de eerste therapie voelde ik wat koorts opkomen; mijn zicht gaat dan al snel achteruit. Dat werd snel erger; even in de rustruimte gaan liggen, en daar aan het rillen van de kou. Toen me maar afgemeld voor de volgende therapieën, maar door het slechte zicht en spasmen in mijn benen kon ik niet meer rijden. Toen heb ik iemand laten bellen (ik kon het scherm op mijn telefoon niet lezen) om me op te halen. Ik ben weer naar de rustruimte gegaan, waar het alleen maar erger werd. 39 graden koorts, nauwelijks zicht, misselijk, enorm hoge hartslag, flinke spasmen in mijn benen, te weinig zuurstof.

Er kwam een arts bij, die een ambulance heeft gebeld. Ik ben naar het ziekenhuis in Breda gebracht. De oorzaak bleek (alweer) een UWI. Na twee nachten ziekenhuis ben ik net weer thuis, en krijg ik de antibiotica nu via tabletten. Even hopen dat ik maandag weer fit ben; dan ga ik voor het eerst in ruim twee jaar een weekje op vakantie.
tracy

Bericht door tracy »

Jrs77 ik hoop dat je snel weer opknapt en geniet van je vakantie.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Heftig Jrs!
Ik hoop ook dat de antibiotica je weer op de been helpt!
Billy

Bericht door Billy »

Hopelijk ben je op tijd opgeknapt!
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Moet ook even wat kwijt. Nu anderhalf jaar diagnose. Vooral last van moeheid. Revalidatietraject gehad. Langzaam re-integreren op werk. Ging vooralsnog langzaam, maar ging wel. Nu lijkt de stap van 12 naar 16 uur te groot te zijn. 2 weken terug 16 uur gewerkt, wat door extra reistijd en een vergadering wat meer werd (18 uur). Week erop (vorige week) alleen 1 dag symposium, rest van de tijd voor pampus in bed of op de bank.
Vandaag was het plan 4 uur werk, en na 2 uur naar huis gegaan.

Baal vooral. Vrees dat 12 uur max haalbare is. En dan komt een IVA ineens toch een stuk dichterbij.... (mei 2018 kwam ik in ziektewet)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp