Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Nette

Bericht door Nette »

[QUOTE=shandy49;n473309]Lang verhaal Klick ,
3 weken geleden gingen mijn voeten sneller dan gepland.
Resultaat : Piet op zijn platte b..... en een gebroken heup.

Nog in de ambu krijg ik te horen dat mijn bloedsuiker op 30 zit.
voor mij was dat nieuw .
Op de eerste hulp : Meneer U heeft behoorlijke hartritmestoornis.
En uw bloeddruk is veel te hoog.
Binnen 2 uur had ik dus naast mijn vriendje MS 4 aandoeningen erbij.

Dus insuline spuiten en de medicatie komt met kiloknallers het huis binnen.
Ik dus niet blij.

Piet
[/QUOTE]

Hey Piet,
Dit is niet zulk fijn nieuws, doe je nu wel rustig aan met al die "nieuwe" klachten.
Sterkte ermee, hoop dat het snel beter zal gaan.
Groetjes
Annejolein

Bericht door Annejolein »

Shandy, hoe gaat het nu met je?

Groet Annejolein
Sara

Bericht door Sara »

Ik heb best geluk met de vorm van mijn MS, maar vandaag baal ik toch effe behoorlijk.

M'n hele lijf voelt sinds gistermiddag als een grote schaafwond. Door de pijn ook nog veel moeier, en de piep in m'n oren die ik meestal aardig kan negeren, dringt zich ook enorm op. Bij iedere beweging schuren m'n kleren. Boehoe!

Het komt vaker voor, en gaat tot nu toe altijd weer over, maar de heftigheid en frequentie neemt toe, helaas. Nog geen meds, misschien maar es overleggen.
Marina

Bericht door Marina »

Bah, wat vervelend Sara :(. Hopelijk trekt het snel weer weg. Pijn en ook zo'n piep in je oren kunnen ook erg vermoeiend zijn he?!

Wat betreft pijn moet ik denken aan wat een verpleegkundige eens tegen me zei: dat het volgens haar beter was om iets tegen pijn te doen dan je groot te houden en er maar 'doorheen te bijten' aangezien pijn ook herstel kan belemmeren. Sterkte ermee!
Klick

Bericht door Klick »

dat is balen zeg!
jeetje wat een gedoe.. heb je geen blaasontsteking of verkoudheid?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Marina;n474852]
Wat betreft pijn moet ik denken aan wat een verpleegkundige eens tegen me zei: dat het volgens haar beter was om iets tegen pijn te doen dan je groot te houden en er maar 'doorheen te bijten' aangezien pijn ook herstel kan belemmeren. [/QUOTE]

Het klinkt als en gevoelsstoornis (schub), en helaas is er dan weinig tegen de pijn te doen. Behalve eventueel een pred-kuur, maar die werkt vaak niet bij gevoelsstoornissen.

Sterkte, Sara!
Sara

Bericht door Sara »

Ha, dankjulliewel :). Een paar dingen tegen pijn heb ik al tevergeefs geprobeerd. THC en nortryptiline (een tryptizol-achtig medicijn). Volgende stap is lyrica of gabapentine ofzo. En daar zie ik nogal tegenop: ikmver wacht er gewoon niet zoveel van.

Met een beetje mazzel is het morgen of overmorgen weer een stuk beter en dan vergeet ik het lekker weer even.
san70

Bericht door san70 »

Wat naar Sara. Ik gebruik tegen de pijnen Amitriptyline en Gabapentine. Niet alles werkt op elke (zenuw)pijn gek genoeg. Ik gebruik daarom ook CBD cannabidiol 20mg van Lucovitaal. Dat helpt om de dosis Gabapentine te verminderen.
Sterkte !

San
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoe is het nu, Sara? Al minder last?
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=leeuwtje-nl;n474899]Hoe is het nu, Sara? Al minder last?[/QUOTE]

Ja, het gaat iets beter, gelukkig. Dankjewel voor het vragen!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp