Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Bericht door Fratema »

We zouden in de zomer 3 weken naar Levico, Italië gaan. Met onze nieuwe rolstoelauto. Komt ook niks van terecht lijkt me, Maar dit:

[QUOTE=Knillis;n476053]Eerst maar eens hopen dat we Corona buiten de deur kunnen houden en verder gezond kunnen blijven. Eens zal het toch wel lukken weer van vakantie te kunnen genieten? [/QUOTE]

Dat is natuurlijk veel belangrijker! Ik hoop het voor ons allen. Sterkte gewenst, lieve mensen!
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hier ook dikke vette [B]JAMMER.[/B]
Dit weekend zouden we eigenlijk ergens langs de zee zitten :huilen:
Andere keer maar weer (gaan we weer voorpret opbouwen :cool:;)
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Nu elke donderdagavond, 20.00, komt vrijwel iedereen hun/zijn/haar huis uit, en applaudiseert voor 'the National Health Service' (te lang weggeweest…, wat is de Nederlandse 'equivalent'?), nimmer eerder gezien in de UK. Eigenlijk….., nee..... niet 'eigenlijk', HEEL ontroerend om de steunbetuigingen van die normaliter vrij 'private' Engelsen te zien 'in the street'!

'Wij' (lees mijn echtgenote en zoon...) hebben intussen iets bij de naam van 'Face Time' opgezet, zodat wij deze ochtend 'visueel kontakt' met onze geestelijk gehandikapte dochter konden hebben…..(mijn dochter...'Dad, are you coming to pick me up?...…'). Tijdens mijn laatste bezoek afgelopen week struikelde ik 'and fell on my face'......…, dus 'lieg ik een klein beetje' en vertel haar dat ik nog niet ben 'hersteld'…. (vreemd woord eigenlijk voor een 'ras-echte' MSer...). Overigens, 'Thank God' dat mijn echtgenote/zoon op de hoogte blijven van de laatste technische ontwikkelingen!

De huidige berichtgeving is uiteraard schokkend (niet te vergeten sommige uitspraken van 'de leider van de vrije wereld' enkele dagen geleden…). Ik wens jullie allemaal alle mogelijke sterkte toe, en laten we hopen dat deze :???::weetniet::duivel::ziek::ster: sneller dan voorspeld 'voorbij' zal zijn, al zijn de vooruitzichten op dit moment niet al te rooskleurig, maar dat wisten jullie al...

Voor ALLE hulpverleners…….:bedankt::thumbup::bloem::klap:, voor alle egoisten…….:boos: :thumbdown::grrr: :slecht:, groetjes Jos...…. :D:knuffel::D
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=Marina;n476046]Fijn voor je dat je/jullie nu visueel contact kunt hebben via Face time met je dochter, Jos :vriendjes::thumbup:![/QUOTE]

Dank je Marina, het zijn spontane reakties als bijvoorbeeld die van jou die mij steeds weer doen terug komen. In deze 'onwerkelijke tijden' was het een doeltreffend lichtpuntje.
Marina

Bericht door Marina »

Je bent zeker niet de enige [USER="20537"]Fratema[/USER], helaas, zoals je ziet. Wilden begin maart gebruik maken van een heel goede reisaanbieding, naar de Azoren, nu ik nog een beetje kan wandelen en het financieel kan. Zou waarschijnlijk de laatste reis worden naar een dergelijk prachtig wandelgebied voor mij.

De reis uiteindelijk, na alle nieuwsberichten over corona en het steeds minder frequente vliegverkeer, uit voorzorg toch maar niet geboekt. Bang dat we het geld niet terug zouden kunnen krijgen. Ben uiteindelijk blij niet geboekt te hebben.
Marina

Bericht door Marina »

[QUOTE=josfromglos;n476067]
Dank je Marina, het zijn spontane reakties als bijvoorbeeld die van jou die mij steeds weer doen terug komen. In deze 'onwerkelijke tijden' was het een doeltreffend lichtpuntje.[/QUOTE]

Dat het een lichtpuntje is in deze tijden kan ik me voorstellen Jos. Het zal ook niet makkelijk zijn dat je dochter het niet kan begrijpen (zo begrijp ik althans uit jouw bericht) dat haar vader niet kan komen "to pick her up" . Fijn dat jullie nu in ieder geval beter contact kunnen hebben door middel van videobellen.

Dank je nog voor de sterktewensen en natuurlijk voor jou (en je gezin) ook alle sterkte en goeds gewenst!
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=Marina;n476072]

Het zal ook niet makkelijk zijn dat je dochter het niet kan begrijpen (zo begrijp ik althans uit jouw bericht) dat haar vader niet kan komen "to pick her up" .

[/QUOTE]

Nee, ze kan het inderdaad niet begrijpen, hetgeen onder de omstandigheden 'goed' zou kunnen zijn….., echter, niet kunnen 'huggen' en 2 meter afstand houden, is een 'no no' voor mijn dochter…..

Overigens, ik weet dat Nederland een heel dicht bevolkt land is, maar...…….. 'anderhalve meter' afstand houden ipv 2 meter...? Hier wordt namelijk 'twee meter' aangeraden, ook al zal dit in het land der 'inches' etc (waar ik nimmer aan zal wennen!) ook de nodige problemen opleveren…. Overigens, ik neem aan dat ook in Nederland de nodige 'conspiracy theories' opduiken (verspreiding via zendmasten??), net als destijds tijdens '9/11'...
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=josfromglos;n476074]

Nee, ze kan het inderdaad niet begrijpen, hetgeen onder de omstandigheden 'goed' zou kunnen zijn….., echter, niet kunnen 'huggen' en 2 meter afstand houden, is een 'no no' voor mijn dochter…..

Overigens, ik weet dat Nederland een heel dicht bevolkt land is, maar...…….. 'anderhalve meter' afstand houden ipv 2 meter...? Hier wordt namelijk 'twee meter' aangeraden, ook al zal dit in het land der 'inches' etc (waar ik nimmer aan zal wennen!) ook de nodige problemen opleveren…. Overigens, ik neem aan dat ook in Nederland de nodige 'conspiracy theories' opduiken (verspreiding via zendmasten??), net als destijds tijdens '9/11'...
[/QUOTE]

Hallo josfromglos, ik neem aan dat de situatie in de UK ongeveer hetzelfde is als hier. Ik voel mee met de mensen die helaas geen tuin hebben, en min of meer opgesloten zijn zonder schuldig te zijn! Vooral die MSers, die naast hun eigen zorgen, ook nog eens de zorg voor een geestelijk gehandikapte dochter hebben, zoals jullie, wens ik extra sterkte toe (zelfs als die 'zorg' op afstand is!). 'Take care'!
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Thank you for your message from the Netherlands, josfromglos. Het is op dit moment heerlijk zonnig 'lente-weer' hier in de UK, maar alles voelt heel onwerkelijk, hoogstwaarschijnlijk 'aangestuurd' door een soort van ijzige stilte buiten, en dit op een doordeweekse (zonnige) dag! Eea doet mij herinneren aan de begrafenis van Princess Diana destijds op een zaterdagochtend, begin september 1997, toen het net zo stil en net zo zonnig buiten was, maar hetgeen TOEN echter van korte duur was….

Deze ochtend nog (visueel) kontakt gehad met onze dochter, wiens carer zo nu en dan kontakt maakt via 'What's App' (of zoiets..). Ik zou het liefst simpelweg op bezoek willen gaan, maar dit is onder de immer verslechterende omstandigheden niet toegestaan. (ook al is mijn zoon deze middag wel naar de TESCO supermarkt vertrokken om te gaan werken!! - HIJ kan overigens dmv zijn werkkleding kenbaar maken dat hij 'legaal' is.....). Ik heb hem nog toegezegd om vooral afstand te houden, aangezien men hier op de radio spreekt van misselijkmakende idioten, die bijvoorbeeld politie-agenten 'bedreigen' met 'spugen' als deze waarschuwingen/ boetes uitdelen, of erger!

Men spreekt hier in de pers over niets anders dan een absoluut 'dieptepunt' dat hier een dezer dagen 'hopelijk' wordt bereikt, waarna eea blijkbaar er ietwat beter uit zal gaan zien(?). Ik neem aan dat sommigen van jullie in Nederland ook CNN volgen (ook mijn echtgenote geeft mij overigens 'een standje' voor het vergaren van een overdosis aan 'slecht nieuws'.....), waarop die blasé Trump een steeds diepere kuil lijkt te graven!...….., wat een geruststelling dat die idioot 'een vinger op de knop' heeft he...... (wederom…., HIJ -en wellicht zijn naaste familie- is/zijn de ENIGE amerikanen die ik op dit moment niet kan uitstaan…..).

Ik kan niet ontkennen dat er op dit moment simpelweg niet aan slecht nieuws is te ontkomen! Hartverscheurende verhalen op BBC24 hier…..
Vanavond om 20.00 zal een ieder weer zijn/haar steunbetuiging tonen aan de NHS alhier (National Health Service), want de dokters, verplegers, verzorgers zijn DE helden van dit moment. Weten jullie wat..., KON ik maar IETS doen!!! Heel veel sterkte ook in Nederland, want die vreselijke realiteits-cijfers lieger er niet om.….. STAY SAFE!!!








D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hoi Jos,

Moeilijk allemaal, en vooral voor degenen die zich eenzaam voelen en misschien zelfs alleen moeten sterven. :(
Hou je sterk Jos!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp