Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door leeuwtje-nl »

Kun je geen medische urgentie krijgen in dit geval?
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Zou verhuizen een oplossing zijn [mention]Marina[/mention] ? Ik snap dat je dan je rolstoel weer kwijtraakt, maar op de lange termijn, oa wat woonruimte betreft, is dat misschien wel een betere optie... :(
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ook zelf even mopperen hoor, op mezelf, en de MS.

Afgelopen donderdag had ik een gezellige koffiemeet met [mention]Sara[/mention] in Den Haag.
In de lockdown heb ik eigenlijk niet heel veel mensen gesproken over mezelf, behalve familie en mensen die ik al langer ken. En shit zeg, wat vond ik het donderdag lastig om sommige dingen uit te spreken, en te volgen - zowel mijn eigen gedachten als het gesprek.

Ik ben altijd zo een vlotte denker geweest, kon uitspreken terwijl ik nadacht, en tegelijkertijd ook nog mijn rode lijn houden. Maar Sara wees me in het gesprek een aantal malen op dat mijn logica niet klopte. Vervelend daarin was, dat ik mijn eigen redenatie dan ook niet meer terug kon halen.... Ik word er steeds meer in bevestigd dat het cognitief echt niet lekker gaat. :(

Ik voel me dan enorm narcistisch, alsof ik alleen maar over mezelf zit te ratelen, en zo een slechte gesprekspartner! Sorry Sara, ik hoop dat je in ieder geval genoten hebt van de fietsrit en dat de soep donderdagavond lekker was. :ogen:
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
Klick

Bericht door Klick »

Ik ben altijd zo een vlotte denker geweest, kon uitspreken terwijl ik nadacht, en tegelijkertijd ook nog mijn rode lijn houden. Maar Sara wees me in het gesprek een aantal malen op dat mijn logica niet klopte. Vervelend daarin was, dat ik mijn eigen redenatie dan ook niet meer terug kon halen.... Ik word er steeds meer in bevestigd dat het cognitief echt niet lekker gaat. :(
herkenbaar, herkenbaar... :nerveus:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dank je Klick.
Sara
Contacteer:

Bericht door Sara »

Hey [mention]D-Cheryl[/mention], wat lees ik nu, na een paar dagen niet op het forum...

Ik herinner me 't gesprek heel anders! Ik heb interessante nieuwe dingen gehoord, en ook over mezelf verteld. Ja, je vergiste je een of twee keer in een afkorting, geloof ik. Fouten in de logica kan ik me in ieder geval niet herinneren. En begin niet over mijn cognitieve vermogens... pas op :D.

Ik vond het een superleuke lunch, en ik ben zelf meer van 't vragen en reageren dan van het vertellen van verhalen, dus wat mij betreft paste het prima!

Als je 't gevoel hebt dat je cognitief achteruit gaat, is dat natuurlijk superk*t, maar ik hoop in ieder geval niet dat je dat idee opgedaan hebt door onze klets. En de situatie was ook wel behoorlijk particulier, na een hele tijd niemand gesproken te hebben en een drukke dag.

Als we weer es een keer allebei aan dezelfde kant van het land zijn, doe ik 'm graag in de herhaling!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Heel fijn om dat toch even te horen Sara!

Vanavond ging ik met mijn broer uit eten - ook op afstand - en hem heb ik alleen met de Pasen even aan de deur gesproken, dus al zeker sinds februari niet meer echt gezien. Hij merkte vanavond als eerste van de mensen om mij heen mijn nystagmus op (die ik zeker al sinds 2015 heb), dat is wel heel frappant. Alleen de orthoptist in het ziekenhuis kon deze zien, zelfs de msvp zag hem niet, maar hem viel vanavond letterlijk de vertraging in de oogbeweging op, en het heen en weer gaan van het oog. En ik kon weer niet op verschillende woorden komen, en net ook met typen van een mail heb ik zinnen gebouwd die niet lopen.

Wel blij dat je het een fijne lunch vond, ik vond het verder zeker ook gezellig. Doen we nog een keer dan!
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb ook nystagmus. Geen idee dat anderen dat ook konden zien!
Afbeelding
Marina

Bericht door Marina »

leeuwtje-nl schreef: 24 jul 2020, 18:15 Kun je geen medische urgentie krijgen in dit geval?
D-Cheryl schreef: 25 jul 2020, 19:21 Zou verhuizen een oplossing zijn @Marina ? Ik snap dat je dan je rolstoel weer kwijtraakt, maar op de lange termijn, oa wat woonruimte betreft, is dat misschien wel een betere optie... :(
Sorry voor de late reactie, ik ben er even een weekje tussenuit geweest.

Bij thuiskomst heb ik de trappen op m'n billen omhoog "beklommen" (deze keer m.b.v. mijn vriend die 1 hand aan de leuning en met z'n andere mijn been tegen hield zodat ik moeilijker met mijn voeten van de smalle traptredes af zou kunnen glijden).
Wel lastig opstaan eenmaal bovenaan een trap, maar het is gelukt en was minder eng op deze manier.

Ik zou misschien wel een medische urgentie kunnen krijgen, hoewel dat in Amsterdam alleen bij hoge uitzondering wordt gegeven. Het vervelende is alleen dat je dan geen woning mag weigeren, dus de eerste de beste woning moet accepteren.

In A'dam zijn de woningen qua toegankelijkheid tegenwoordig opgedeeld in de categorieen: rolstoelgeschikte woning, rollator geschikte woning(=gelijkvloerse woning, zonder drempels bij de toegang) en woning zonder bijzondere toegankelijkheid.
Om voor een verhuiskostenvergoeding van de Gemeente in aanmerking te komen moet ik, met mijn WMO-indicatie voor een rolstoelgeschikte woning, verplicht verhuizen naar een woning die valt onder de categorie rolstoelgeschikte woning (bij Woningnet). Ik heb geen geld om zelf een volledig verzorgde verhuizing + inrichting van een nieuwe woning te bekostigen.
Zou ik naar bijv. een benedenwoning verhuizen die wel rollator- maar niet rolstoelgeschikt is dan kan ik de verhuizing + inrichting niet vergoed krijgen.

Ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt met mijn fysio, zodat zij het trappenlopen kan beoordelen en thuis met mij oefenen. Eventueel kan mijn ergotherapeute (in samenspraak met de fysio) dan aanpassingen aanvragen zoals handgrepen, een tweede leuning of een verlengde leuning (die dan hopelijk wel door de woningbouwvereniging worden goedgekeurd).
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Wat een energie zal dit allemaal vreten... :(

Blij dat je nu wel een ingang hebt gevonden die je in ieder geval hopelijk tijdelijk weer vooruit gaat helpen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp