Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

Pfff, wat een gedoe; je had je vast al op een eerste tochtje verheugd. Maar terecht; zo'n fiets is duur genoeg, dan verwacht je ook dat ze doen wat is afgesproken.
Heb je al een nieuwe afleverdatum?
annette54

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door annette54 »

en zo begon het: (een lang verhaal)
26 juli heb ik de laatste dakpan geplakt op het vogelhuisje
(ik kocht een kerststalletje als vogelhuisje voor de winter, het dak was niet waterdicht en daarvoor knipte ik uit aluminium bakjes dakpannen die ik op de grond moest leggen (vanuit zittende stand) om te pletten=60 x neerleggen en oprapen, deed ik de hele middag over)
héél relaxed maar de volgende dag bleken mijn spieren het er toch niet mee eens te zijn:
spierpijn dus die elke dag erger werd

tot ik mijn zelfmedicatie (paracetamol, arnicazalf en druppels) opgaf en na 2 weken zelf proberen op te lossen een recept voor een pijnstiller vroeg aan mijn (vervangend) huisarts.
als de pijn dan dragelijk zou zijn, of verdwenen zou ik naar de huisarts gaan.
recepten gekregen voor:

naproxen deed niks dus gestopt
tramadol deed niks dus gestopt
codeïne deed niks dus gestopt

ik moest langskomen voor onderzoek en de conclusie was: neuropathie = zenuwpijn na overbelasting spieren en advies amitriptyline en fysiotherapie

ik wilde het zelf oplossen en besloot tot een alternatieve behandeling met CBD olie
maar ook naar de fysio.

inmiddels neem ik om de 4 uur (dan komt de pijn ongenadig opzetten) 5 dr. CBD van 7 1/2%
fysiotherapie (inmiddels mee gestopt, het lijkt alles te verergeren)
en héél veel pijn! ( ik kan bijna niet zitten, bukken, sokken enz aantrekken, niet fietsen, hometrainer enz......gelukkig gaat een klein stukje lopen goed en kan ik staan maar dat is allemaal veel te vermoeiend...)
ik ben nu zo aan het twijfelen:
ben ik te eigen-wijs om het zelf te willen oplossen?
wat zou ik nog meer kunnen proberen? of toch het advies van de arts opvolgen?
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Jrs77 schreef: 20 okt 2020, 07:37 Pfff, wat een gedoe; je had je vast al op een eerste tochtje verheugd. Maar terecht; zo'n fiets is duur genoeg, dan verwacht je ook dat ze doen wat is afgesproken.
Je begrijpt het beter dan de medewerker van de gemeente die ik hier vanochtend over sprak, die was er niet blij mee... Blijkbaar had ik zelf moeten betalen voor de kleur zwart, maar dat was ze waarschijnlijk vergeten te vertellen tijdens de telefonisch intake vanwege Covid, en alles is anders, etc.

Tja.

Ze gaat nu bellen met Van Raam, maar dit kan inderdaad betekenen dat ik opnieuw 7 weken moet wachten.

Ze legde trouwens alles lekker bij mij neer, terwijl de hulpmiddelenleverancier zelf zei dat zij wel een zwarte hadden besteld en dat de fout bij Van Raam lag.
Ik weet het niet, ben benieuwd welke antwoorden zij nu krijgt....
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

@annette54 wat zegt je fysio ervan, wat voelt hij/zij als ze je behandelt?

Ik zat ook aan de pijnstillers, en die deden niks, maar mijn fysio voelde wel degelijk de spierspanning in de rug, en kon triggerpoints behandelen.
Als je fysio een teveel aan spierspanning voelt, zou de huisarts er nog wel eens naast kunnen zitten.

Er zijn nog andere medicijnen, zwaardere pijnstillers. En dat betekent niet dat je die levenslang moet slikken, maar voor de behandeling door de fysio is het vaak fijner als de pijn weg is, omdat de behandeling dan effectiever is.
annette54

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door annette54 »

@D=Cheryl
dank voor je reactie!
er was heel veel spierspanning, daar heb ik ook massages en oefeningen voor gekregen, maar de pijn wordt alleen maar erger. het is net of mijn lichaam weigert te genezen omdat het mij iets te vertellen heeft.
ik hou van een holistische aanpak, daarom probeerde ik er zelf zolang voor te zorgen.
het lijkt er op dat alles wat ik of de fysio doet de pijn alleen maar verergert.

nu ben ik aan het vertragen: alles wat ik doe, heel langzaam en bewust.
mijn fysio, die ook aan holistische benadering werkt, gaf dat ook aan: ik wil te snel!
wat al zoveel weken, maanden heeft opgebouwd, kan ik niet verwachten na een paar oefeningen en massages te genezen.
maar zelfs de voorgeschreven amitriptyline heeft een inwerktijd nodig, dus een pijnstiller die acuut werkt is er niet. zelfs de aan morfine verwante medicijnen deden niks voor de pijn.
zenuwpijn vereist blijkbaar toch speciale medicijnen.
Sara

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Sara »

Annette,

soms is 't heel moeilijk om er achter te komen of de spierspanning door de pijn komt, of andersom, en vaak houden ze elkaar in stand, helaas.

Als pijnmedicatie niet helpt, en je vooral beperkt bent in bewegen, zou je het aan de kant van de spierontspanning kunnen proberen. Mijn eigen ervaring met zenuwpijn is tenminste níet dat het me zo ernstig beperkt bij bewegen.

Is het een idee om als experiment es een korte periode pakweg clonazepam of iets in die geest te gebruiken, in ieder geval voor de nacht? Mijn ervaring met CBD-olie is dat 't een piepklein beetje doet aan spier-ontspanning, clonazepam werkt top. Ik gebruik het al jaren, maar incidenteel. Alleen bij acute rugpijn wat vaker. Misschien kan dat je uit een vicieuze cirkel halen.

En... als 't allemaal zo anders is dan anders, denk dan misschien ook búiten MS. Aan welke dingen zou je huisarts denken bij deze klachten als je géén MS had?
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

De medewerker belde vanmiddag nog terug: al met al krijg ik nu volgende week gewoon de groene fiets alsnog geleverd.

De gemeente is akkoord, maar de leverancier wil niet dat mensen zelf hun kleuren kiezen. Zelfs niet als ik, zoals de gemeentemedewerker voorstelde, zelf voor de extra kleur zou betalen. Enerzijds willen ze niet allerlei verschillende kleuren in het depot hebben staan, anderzijds geen precedent scheppen.

Tja. Stom.

De medewerker zei nu dat ze waarschijnlijk hetzelfde had gereageerd, had ze in mijn schoenen gestaan, en ze bood haar excuses aan dat ze dit in juli niet al helder heeft communiceren toen ze mijn aanvraag (nogmaals: mèt offerte voor een zwarte!) goedkeurde. :hmmm:
Billy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Billy »

Ik heb ook nog nooit een kleur mogen kiezen, denk dat ik nu fiets nummer 5 heb... Ik snap dat ook wel, maar dat is wat anders.

Maar mij is dat meteen verteld! Wat moet je nu verdrietig en boos zijn! Helemaal verheugd en dan dit...
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Ja, ik had het wel even moeilijk, en inderdaad was het anders geweest als ze het drie maand geleden gewoon hadden gemeld.

Maar goed, ik kom er inderdaad wel overheen hoor. Straks weer lekker fietsen. :)
Dango

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Dango »

afgelopen maanden regelmatig een allergische reaktie gehad , het was weer een tijdje rustig maar vannacht wakker en een hele rode jeukende nek.

Zelfs het lopen wat nog prima gaat gaat nu lastiger , vandaag een crematie dus word een pittig dagje

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp