Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

Pffff, heb weer wat te mopperen.

Mijn blaas was al zo'n 1,5 maand aan het rommelen (soms leek het een UWI, veel meer spasmen, enkele keer bloedrode urine, op sommige dagen erg snel aandrang), en daarom had ik een jaarlijkse afspraak met de uroloog naar voren laten halen. De echo voorafgaand aan die afspraak was al gemaakt, en daar werden nierstenen zichtbaar.

Na enkele dagen waarop ik me wat zwak voelde (en geen stoelgang had), werd ik erg vroeg in de ochtend van 9-2 wakker met flinke pijnen/krampen in mijn buik. Even later was ik aan het rillen van de koorts, kortademig en mijn benen in een vol strekspasme waardoor ik mijn bed niet uit kon. In lichte paniek 112 gebeld, en meegenomen door de ambulance. (Mooie test; het deurslot dat ik met een app op mijn telefoon kan openen vanuit mijn slaapkamer boven, bleek te werken. Ik had het voor dit soort situaties laten installeren)

De niersteen bleek de urineweg beschadigd te hebben, en een urineweginfectie te hebben veroorzaakt. De bacterie was ook in het bloed gekomen, en dus een bloedvergiftiging. Dat triggerde weer de MS, waardoor obstipatie was ontstaan. Enkele dagen op Interne Geneeskunde, enkele dagen Urologie en toen naar MLD. Door de niersteen en toen al 8 dagen zonder stoelgang vreselijke pijnen gehad.

Toen ik eindelijk ook van de obstipatie was verlost, voelde ik me best prima. Door de ziekte en het inmiddels al een week plat liggen waren mijn benen enorm achteruit gegaan. Ik kon 's ochtend niet meer vanuit het bed in de rolstoel komen, en niet vanuit de rolstoel op het toilet. Laat staan daar de noodzakelijke handelingen verrichten (darmspoelen, afvegen etc.). Ik zou mezelf thuis niet kunnen redden :(

Omdat er nog een wachtlijst was in het revalidatiecentrum, hebben ze besloten om met tot de operatie om de niersteen weg te halen in het ziekenhuis te houden. Hier probeer ik vooral zelf mijn benen op te trainen, zodat ik de dag na de operatie wel naar huis kan. Dat is komende woensdag. Dus al twee zeken ziekenhuis, even naar huis, en dan een paar weken (3 of 4? nog meer?) revalidatie.
Gedoe :(
Steenbokje76

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Steenbokje76 »

Jeetje wat heftig Joris :shock: ... ik kan je alleen heel erg veel sterkte wensen!!
Ps en is zeker geen mopperen dit.
Billy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Billy »

Jeetje wat heftig! Dat is niet mopperen maar vertellen hoe het gaat... Vind het heel erg voor je, sterkte.

En wat geweldig met dat slot!
Tevy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Tevy »

Jemig wat een nare situatie, Joris! :shock: Er staat je nog heel wat te wachten :? waarbij ik je heel veel sterkte wens.

Wat goed trouwens dat je zo'n slot hebt en wat fijn dat dat daadwerkelijk werkte!
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

Bedankt allemaal!

Ik heb maar een topic over het slot aangemaakt; kan ook voor anderen nuttig zijn.
viewtopic.php?f=21&t=7140&p=220648#p220648
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Pffoe je krijgt het wel voor je kiezen zeg Jrs77 :hmmm: !
Jrs77 schreef: 20 feb 2021, 18:11 Ik kon 's ochtend niet meer vanuit het bed in de rolstoel komen, en niet vanuit de rolstoel op het toilet. Laat staan daar de noodzakelijke handelingen verrichten (darmspoelen, afvegen etc.). Ik zou mezelf thuis niet kunnen redden :(
Dat is schrikken :shock: .
Je schrijft dat je vooral zelf je benen aan het trainen bent zodat je woensdag/donderdag naar huis kunt. Krijg je daar in het ziekenhuis hulp bij van een fysio eigenlijk?

En ja wat een geluk dat je die app al had geinstalleerd en het werkte!
Heel veel sterkte en veel succes bij het trainen! Hopelijk valt de revalidatieduur mee :bidden:.
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Gotsamme Joris... :(
Sara

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Sara »

Pfff Joris,

wat een heftige problemen weer :grrr: :grrr:

Ik hoop dat je passende hulp krijgt om je zelfredzaamheid weer op peil te krijgen. Sterkte!
leeuwtje-nl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door leeuwtje-nl »

Heftig verhaal zeg!! :shock:
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

Marina schreef: 21 feb 2021, 11:09 Je schrijft dat je vooral zelf je benen aan het trainen bent zodat je woensdag/donderdag naar huis kunt. Krijg je daar in het ziekenhuis hulp bij van een fysio eigenlijk?
Ik krijg hier wel fysiotherapie, maar in het ziekenhuis is dat zo'n 15-20 min. per dag. De helft daarvan wordt gebruikt om de beenspieren te rekken, dan wat sta-oefeningen die ik niet alleen kan doen, vervolgens kort doornemen welke oefeningen ik door de dag heen zelf ga doen.

Een ziekenhuis is hier eigenlijk ook niet voor bedoeld; erg jammer, maar ik begrijp het :(
Toch steeds meer de hoop dat ik met een paar weken stevig bikkelen in een revalidatiecentrum een groot deel terug kan winnen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp