Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Goed dat je toch wat fysiotherapie krijgt Jrs, al is het maar 15-20 min. Heel jammer ja dat dat niet meer is, zou eigenlijk wel moeten omdat er nog geen plek is in het revalidatiecentrum, maar daar zal de fysiotherapie in het ziekenhuis wel niet op "berekend" zijn, helaas, inderdaad.

Wel heel goed om te lezen dat je hoop toeneemt dat je weer grotendeels op het oude niveau terug kan komen :thumbup:. Ik wens je hierbij nog veel moed toe :knuffel: , hou vol!
Sterkte nogmaals en heel veel succes gewenst met het trainen en het werken aan je herstel !
Laatst gewijzigd door Marina op 22 feb 2021, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Andra

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Andra »

Ai, Jrs, een akelig domino-effect met flinke impact. Hopelijk kun je je inderdaad weer zelf redden straks. Je klinkt dapper. Veel sterkte!
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

En dan verblijf je dus 5 dagen in het ziekenhuis om op de operatie te wachten, lig je nuchter klaar in je mooie OK-jasje, wordt de operatie op het laatste moment uitgesteld :( Spoedgeval tussendoor. Kan natuurlijk gebeuren, wel flink balen :( Nu thuis, met thuiszorg in de ochtend. Mijn benen staan dan zo stijf van de spasmen dat ik niet zelf mijn bed uit kan komen en niet alleen een douche kan pakken :( Vermoedelijk spelen de nierstenen daar nog een rol bij.

Komende dinsdag een nieuwe poging voor de operatie.
leeuwtje-nl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door leeuwtje-nl »

Pfff, het zit je niet mee!! En dinsdag is dan nog best wel ver weg... Sterkte, wel fijn dat je even thuis bent lijkt me!
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Balen zeg dat je operatie moest worden uitgesteld en dat je momenteel thuiszorg nodig hebt :( .
Hopelijk, als je eenmaal de operatie achter de rug hebt, dat daardoor de spasmen ook minder worden en je zo snel mogelijk aan de slag kunt gaan met revalideren.
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

ook even een keer mopperen...

Zaterdag kon ik ein-de-lijk na 3 jan mijn vader weer eens zien in het reva-centr.
Heerlijk!

Alleen...dat gebouw...Vreselijk. Nog warmer dan in een ziekenhuis. En dan vanuit de relatieve kou buiten... Bij binnenkomst kreeg ik meteen een klap. Dan moet je inschrijven, zoeken en lopen. Ver voor mij. En ik was al zo slap deze week.
Kamer van mijn vader zo mogelijk nog warmer. Kachel loeiheet. Niks open. Per minuut voelde ik me slechter (zicht werd slechter, brandende benen).

Toen ik wegging kreeg ik het met elke stap zwaarder. gevoel raakte ik kwijt in mijn benen. Ik sleepte me naar de lift. Daar op mijn hurken gezeten want kon niet meer staan. Toen moest ik de lange gang nog door. Kon me aan de zijkant vasthouden. Twijfelde of ik om hulp zou roepen of mijn zusje (stond buiten bij de auto op me te wachten) appen om me binnen op te halen.

Naar adem snakkend verder (klote mondkapjes) en om de hoek de ontvangst-meneer geroepen. Deed gelukkig niet moeilijk. Kwam me meteen helpen. Zwaar aan zijn arm hangende buiten gekomen. Daar was mijn zusje. Eerst beetje bijgekomen en toen aan haar arm naar de auto.

Ik durf daar niet meer heen geloof ik. Zó eng dat dit ineens met je lijf kan gebeuren... Dat doet hitte met me. Zeker als het zo in 1 klap komt. Ben echt heel erg geschrokken en had echt paniek.
Tevy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Tevy »

Aiai, AngelNoa, dat is zeker wel een moppertekstje waard hoor! Oef, dan voel je je gewoon ter plekke aftakelen :bah: :moe: Ik kan me voorstellen dat je in zo'n situatie in paniek raakt.
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

dank je Tevy. Helaas heb ik er nog steeds veel last van dus...das niet best :hmmm:
leeuwtje-nl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door leeuwtje-nl »

Ten eerste: wat vreselijk naar dat je vader in een reva-centrum zit! Ik hoop dat er uitzicht is op volledig herstel, wat er dan ook speelt. Jouw ervaring is daarbij ook nog heel erg naar, en ik kan me voorstellen dat de angst nu goed in je lijf zit.

Je schrijft nu nog steeds last te hebben. Ik denk dat dit een combinatie van factoren is. Pure warmte-intolerantie had al weg moeten zijn. Maar vlak de rest niet uit. Je had het al vaker over "heftige familieomstandigheden", waar je blijkbaar al minimaal 2 maanden in zit. De stress, de zorgen, de onzekerheid. En dan nog je eigen MS, een Corona-wereld, en dan tot slot nog deze ervaring met de warmte.

Geef je lijf (en geest) de zorg waar het om vraagt. Hopelijk kun je dan ook weer een keer langs je vader. Sterkte!
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

Dank je

Ik heb al contact gezocht met HA en neuro nu, dus even kijken wat die zeggen.
Vooral zenuwpijn in beide benen en weinig kracht in mijn knieën.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp