Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

Even een teken van leven ;)
Ik heb de operatie gehad, en verblijf sinds 9 maart in het revalidatiecentrum Leijpark in Tilburg.
Daar ben ik bezig om de nog altijd aanwezige heftige spasmen te verminderen, en (met meer succes) mijn benen op te trainen. Ben daardoor weinig op het forum, maar zal later een uitgebreide update geven.
Sara

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Sara »

Het is vast hard werken, @Jrs77!

Beroerd dat de spasmes zo moeilijk te behandelen zijn. Zijn er nog opties?
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Even foeteren hoor.

Mijn vader wordt deze week 75, en de vriendin van mijn broer appt of ik enkele boeken die ik 3 jaar geleden heb geleend wil meebrengen. Ik weet zeker dat ik deze al teruggegeven heb, zij weet zeker van niet "want de plek in de boekenkast is nog leeg".

Dus ik heb net het hele huis en de kelder doorzocht en wel mijn eigen boeken over het onderwerp teruggevonden, maar die van haar niet. Ik weet nu nòg zekerder dat ik ze al teruggegeven heb, maar aan de andere kant knaagt de twijfel omdat mijn MS-hersens niet altijd even betrouwbaar zijn.

Tel daar nog eens bij op dat het flink gaat regenen de komende dagen en mijn broer of zus me allebei geen lift willen geven "want corona". Dus ik mag twaalf kilometer gaan fietsen: twee keer, want we gaan de dag ervoor versieren.

Bestaat er ook zoiets als een verjaringstermijn voor spullen die je aan iemand uitleent?!
Nu echt al heel erg veel zin in de komende week... :moe:
Billy

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Billy »

Jeetje zeg, gaan ze dan ook niet meer naar de supermarkt :stil:

Iedereen mag het zelf bepalen natuurlijk...

Van de boeken zou ik ook niet weten 😂
josfromglos

SH.......ugar!!

Bericht door josfromglos »

:hmmm: :slecht:
Klick

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Klick »

boeken, 3jr geleden en nu vragen ze er om? dat is wel laat.. ik snap je gevoel, ik vertrouw mijn hoofd ook niet meer met dat soort dingen en het laat me dan ook niet los.

ik hoop wel dat ze zo eerlijk zijn dat als ze ze zelf terug vinden ze het je wel zeggen. dan kun je een “zie je wel” beleven, fijne momentjes.
dat die plek nog leeg is zegt niet veel, want als ze ze niet gelijk hebben teruggezet dan zijn ze elders beland toen je ze had teruggegeven.
Nathalie

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Nathalie »

Even mopperen op mijn overburen. Die hadden gister hun jaarlijkse feestje met een " muziek lekker hard en we houden met niemand rekening" thema. Duurde tot 3.00 u. 2x politie gebeld, die geen actie heeft ondernomen. Met alle ramen potdicht konden we alles luid en duidelijk horen. Ben gesloopt...kost me weer 3 dagen om bij te trekken.😡
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Dank jullie wel voor de steun.
Klick schreef: 27 jun 2021, 18:34 boeken, 3jr geleden en nu vragen ze er om? dat is wel laat.. ik snap je gevoel, ik vertrouw mijn hoofd ook niet meer met dat soort dingen en het laat me dan ook niet los.
Ja, dat dus. Ik heb maar even met mijn moeder gebeld, de vriendin (verloofde) van mijn broer kan nogal scherp uit de hoek komen, en mijn moeder weet dat ik daar dan best onzeker door kan zijn. Mocht dat gebeuren op de verjaardag (ik zie haar ervoor aan), dan zijn mijn ouders vast op de hoogte en hoop ik dat ze me steunen zullen.

Ik voel me ook heel erg slecht begrepen door mijn broer en zus als ze me zo mijn eigen boontjes laten doppen qua vervoer. Normaal zouden mijn ouders me wel op willen halen maar ja, die hebben dus verjaardag. En mijn broer en zus rijden ook vanuit het dorp. Een keertje per week fietsen, bij droog weer, vind ik zelfs lekker, maar nu èn met regen en twee keer in twee dagen, dat kost me erg veel lepeltjes. En dat vind ik zonde, vooral als ik ook nog eens gezellig moet gaan zitten doen op een verjaardag! Ik vraag het echt niet omdat ik lui ben ofzo, dat verwijt hebben ze me al eens gemaakt.

Ik denk dat ik morgen maar even mijn tante uit het volgende dorp bel, misschien dat zij me wel een lift aan kunnen bieden. Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar soms lijken mensen van een zekere leeftijd juist sociaal weer meer begrip te hebben als je chronisch ziek bent?
Nessa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Nessa »

Wat balen Nathalie…

Ik begrijp dat het een jaarlijks gebeuren is. Misschien kun je vragen het even aan je te laten weten als ze een feestje hebben? Ik merk zelf dat het al heel veel scheelt als ik weet waar ik aan toe ben. Dan kan ik me daar op in stellen.

Gelukkig doen onze buren en achterburen dat wel. We krijgen een appje of briefje in de bus, met een geschatte eindtijd. Dan doe ik mijn oordoppen in, of we zorgen dat we zelf een nachtje weg zijn. Leefgeluiden horen er nu eenmaal bij in een woonwijk en een incidenteel luider feestje wat mij betreft ook. Maar ook daarbij scheelt dat briefje in de bus echt ontzettend, dan laten de buren merken dat ze zich realiseren dat zo’n feestje voor de buurtjes vervelend kan zijn.
Nessa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Nessa »

D-Cheryl schreef: 27 jun 2021, 20:07 Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar soms lijken mensen van een zekere leeftijd juist sociaal weer meer begrip te hebben als je chronisch ziek bent?
Verstandig dat je je ouders hebt geïnformeerd.

Ja, ik herken dat wel. Met het klimmen van de jaren komt er vaak meer mildheid, minder (ver)oordelen en meer begrip voor het feit dat het lichaam niet altijd meer kan wat de geest wil.

Helaas zijn je broer en zus en aanhang nog niet zo ver… Goed dat jij hierin voor jezelf probeert te zorgen, want hen veranderen is een stuk lastiger.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp