Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Jeetje Kaasje, een B12 deficiëntie is totaal iets anders als kanker...:???:
Gelukkig maar...maar net zo vervelend dat zij zo ziek is.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Kaasje, zorg aub dat ze de goede B12 behandeling krijgt. Heel veel artsen weten er te weinig van en gaan de fout in. Op Fb heb je B12 de vergeten ziekte, met een heleboel info bij bestanden (aanmelden)
Komt zoveel voor, in 7 maanden tijd 3500 aanmeldingen
kaasje

Bericht door kaasje »

Ik heb ze inderdaad al doorverwezen naar B12 fora.

Meer weten meer dan 1 tenslotte.

@Artemis.
B12 tekort is inderdaad heel iets anders dan kanker.

Maar ze was er zo slecht aan toe fysiek en haar bloedbeeld was zo raar dat ze echt aan kanker dachten!

Ze heeft er ook veel en veel te lang mee doorgelopen.
Gelukkig beginnen de injecties langzaam aan hun werk te doen.
Ze kan weer eten! En langzaam aan iets meer doen dan van bed naar de bank slepen.
june

Bericht door june »

Een vrijwilliger van een vrijwilligerscentrale die na de hulp even wil afrekenen! Hij zei dat hij recht had op € 15,=. Navraag bij de organisatie: dit klopt, € 15,= in totaal per keer ongeacht het aantal uur.

Mooi is dat! Je zou maar 3 keer per week een vrijwilliger over de vloer hebben omdat de gemeente tegenwoordig alles maar op de vrijwilligers afschuift.

Drie keer per week, is dat veel? Welnee, 1 keer om te wassen en strijken, 1 keer mee met boodschappen doen en 1 keer helpen met de tuin, de ramen buiten zemen, enz.

Dat is allemaal de benodigde gebruikelijke hulp per week in een huishouden wat door allerlei nieuwe regels is wegbezuinigd! Of doet de indicatiesteller van de WMO ook haar hele huishouden in 3 uur per week?

Dus 3 x 15,= is € 45,= per week voor de vrijwilliger. Plus nog alle andere eigen bijdragen.

Dit is toch belachelijk? Het heet toch vrijwillig?
wilm

Bericht door wilm »

Wat erg zeg, lijkt wel of die vrijwilliger organisatie er een slaatje uit slaat
Mensen zijn meer afhankelijk v vrijwilliger in deze tijd dus .... en vragen ze gelijk maar geld :eek:

Je kan ze dus beter voordeliger 1x p week (bijv hele dag ;)) laten komen dan betaal je maar 1x als k het goed begrijp

Zelf ook hulp v vrijwilligers maar nog nooit is geld gevraagd

Hoor dit voor het eerst
san70

Bericht door san70 »

Even mopperen over het UWV. En dan met name over hun communicatie.

Eind mei moest ik WIA aanvragen omdat ik bijna twee jaar ziek ben. De einddatum waarvoor de aanvraag ingediend moest worden, lag tijdens mijn vakantie. Ik had alles klaar, behalve een paar gegevens van de bedrijfsarts, dat moest eerst nog even met mijn werkgever besproken worden. Mijn werkgever adviseerde me het UWV te bellen en uitstel aan te vragen. Uitstel was echter niet nodig volgens de dame aan de telefoon, ze zei dat ik gewoon in het formulier kon aangeven dat ik enkele documenten later opstuurde. Zo gezegd zo gedaan. Ik moest ook aangeven wanneer ik op vakantie was (tot 8 juni) in het formulier, dus alles zou duidelijk moeten zijn.

Na mijn vakantie ontdekte ik echter dat het UWV, achter mijn rug om, mijn werkgever hadden gevraagd de ontbrekende formulieren uiterlijk 6 juni op te sturen. Ze vroegen het eerst aan een medewerker personeelszaken, en toen zij net als ik had laten weten dat de formulieren na mijn vakantie opgestuurd zouden worden, vroegen ze het aan de personeelsadviseur. Zij heeft het ook niet gedaan, want ze wist van de situatie. Ik heb gelukkig een heel goede band met mijn werkgever.
Maar dubieus is het wel.

Nu ontving ik deze een brief van het UWV, waarvan een kopie aan mijn werkgever was gestuurd.
Eind van de maand zouden ze een beslissing nemen over mijn aanvraag. Maar dat ging niet lukken omdat I[B]K[/B] xx juli niet naar het gesprek van de arbeidsdeskundige kon komen.
[B]IK[/B] ben echter het probleem niet. Mijn vriend moest de voorgestelde dag werken. Ik heb aangegeven dat twee andere dagen die week wel kon, en ik wilde nog meer mogelijkheden voorstellen maar toen bleek dat de arbeidsdeskundige alleen op maandag werkt!

Zo krijgt mijn werkgever misschien het idee dat ik de boel loop te vertragen. Ik heb ze meteen hierover gemaild en kreeg als reactie: [I]"...maak je er vooral niet te druk om.
Ik kan voor mezelf zeggen dat ik weet dat jij nooit bewust een traject zou vertragen, omdat je daar te integer voor bent."[/I]

Dat doet me wel goed, maar ik vind dit ook weer een zeer dubieuze actie van het UWV!

:boos:

San
Sharon

Bericht door Sharon »

June, dat is toch van de zotte. Als ik mij niet vergis mag een vrijwilliger maximaal 4,50 euro per uur ontvangen als vergoeding.

Zal de rest van dat geld dan aan de strijkstok blijven hangen bij de vrijwilligerscentrale?
Dion

Bericht door Dion »

Zo eerst even klagen...

Loop al een tijdje met pijn in mn onderrug, op zich is dat allemaal niet zo erg, dat probleem ken ik al 15 jaar...
Maar gisteren schoot het er voor het eerst in jaren weer zo erg in dat ik niet meer vooruit of achteruit kan!

Ik weet op dit moment niet meer hoe ik moet gaan zitten/liggen/staan/lopen...

Ach, het gaat wel weer over maar wou toch even mopperen :boos:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Denk je van een manueeltherapeut eens laten kijken, zou best eens kunnen helpen
Dion

Bericht door Dion »

Ik ga het eerst even een paar dagen aanzien met rust en ontspanning en goed verzorgen (oefeningen, hete balsem), ik ben sinds de laatste keer dat ik dit had en naar de fysio moest niet meer zo'n fan van mensen die aan mn lijf staan te wringen ;)

Maar toch bedankt voor de tip!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp