Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
annette54

Bericht door annette54 »

mijn hele lijf trilt.
ze zijn in de straat glasvezelbedrading aan het leggen. d.w.z. 's morgens 7.15 arriveren van de auto's werknemers,
(ik slaap meestal tot 9.30 en dan kom ik er langzaam uit)
voorbereidingsherrie. herrie herrie, stenen uit het pad wrikken en aan de kant gooien,
gleuven graven, maar het ergste moet zelfs nog komen: een grondboring van de straat tot aan het huis.
toen ze er een paar huizen verder mee bezig waren, trilde ik al uit mijn stoel.
op een of andere manier kan mijn lijf trilling en het bijbehorende geluid niet verwerken.
dat heb ik al vanaf het begin van de diagnose: 2006
b.v.schrapende stoelen over een vlonder...brrrrr

het duurt tijden voor de rilling uit mijn lijf is.
volgens de brochure duurt het hele glasvezelgedoe 3 dagen.
dus...als het goed is, is morgen de laatste dag.

vannacht maar in het logeerbed slapen, dan lig ik in elk geval iets verder van het geluid af.
nu maar zoveel mogelijk ontstressen.
zo, even van mij afgeschreven! :D
Majet

Bericht door Majet »

Van trap gegleden en nou pijnlijke enkel en ook nog brandbaar op mijn vinger want ik hield bord soep niet goed vast:huilen:
Klick

Bericht door Klick »

jeetje dat is balen majet...
Suzan

Bericht door Suzan »

Sowww. Krijg net een wolkbreuk in m'n nek. :eek:

Verbazend hoe doorweekt een leren jas en jeans in drie minuten kunnen raken. Die jas kan ik voorlopig even niet aan, want dit moet eerst goed drogen.
Ga mezelf nu eerst uit die jeans zien te pellen voordat ik straks (als het minder idioot hard regent) de rest van de boodschappen ga doen.
Wat een hoosbui, zeg.
Suzan

Bericht door Suzan »

Wat had ik gisteravond de pest in. Zou naar het filmhuis in een naburig stadje gaan voor een film die ik graag wou zien ([url]https://nl.wikipedia.org/wiki/Bohemian_ ... %28film%29[/url]).
Kaartje had ik vorige week al gekocht, gistermiddag wilde ik de WMO taxirit plannen, bleek dus dat ik de retour niet kon plannen omdat het te laat zou worden.

Ok. dat was even balen, maar omdat ik de film graag wilde zien en ik het kaartje al had betaald, dan maar met de trein naar huis. Dat was dan wel tien minuten in vlot tempo in het pikkedonker naar het station hobbelen om de laatste trein van 0.25 uur te pakken, maar ik ben een stoere tante, dus dat ging me lukken.

Natuurlijk best beetje spannend, omdat ik weinig zie in het donker en het toch niet je eigen stad is, het laat op de vrijdagavond is en ik een middelbare dame met het richtinggevoel van een peuter. Duidelijk een actie buiten m'n confort-zone, maar ik ging er voor. :girlpower:

Zit ik gisteravond braaf klaar om opgehaald te worden door de taxi. En te wachten. En te wachten... En was de film inmiddels al begonnen. :grrr:
Ik de taxicentrale maar gebeld dat ik de auto niet meer nodig had. Ze zou het doorgeven aan de chauffeur. Tien minuten later gaat de telefoon en krijg ik de melding dat mijn taxi onderweg is. vijf minuten later staat de auto voor de deur. Ik heb de auto maar weggestuurd, want het had geen nut meer om nog heen te gaan. Het was nog een kwartier rijden en de film was al een tijd bezig dus je hebt al veel gemist.
Bovendien was mijn stemming inmiddels in mineur. :grrr:

Kortom: Ik ben maar thuis gebleven
En dan ook nog geld uitgegeven voor de kat z'n fiedel. (taxi heen + filmkaartje + trein terug)

Wat had ik een -piep- avond, zeg. :slecht:


Knillis

Bericht door Knillis »

Wat een ellende is dat toch als je aangewezen bent op WMO taxivervoer en er komt ook maar steeds geen verbetering in. Ga je nog wel een klacht indienen Suzan? Zal misschien niet veel helpen maar het is toch ook wel goed dat de gemeente te horen krijgt dat het keer op keer niet goed gaat. Vandaag schijnt het zonnetje dus ik hoop dat je”piep” humeur snel weer zal verbeteren.
Klick

Bericht door Klick »

dat is flink balen zeg! wat een gedoe.. grrrrrr
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[B]Suzan, [/B]krijg je geen vergoeding voor zittend ziekenvervoer via je zorgverzekeraar ? Ik wel en ze zijn altijd punctueel. Maar misschien geldt dit alleen maar als je naar het ziekenhuis gaat. En een filmpje pakken is natuurlijk een ander verhaal. Geen idee.:???:
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Antoinette;n471966][B]Suzan, [/B]krijg je geen vergoeding voor zittend ziekenvervoer via je zorgverzekeraar ? Ik wel en ze zijn altijd punctueel. Maar misschien geldt dit alleen maar als je naar het ziekenhuis gaat. En een filmpje pakken is natuurlijk een ander verhaal. Geen idee.:???:[/QUOTE]

Nee, dit was geen medische reden. Het was een filmpie pakken. :D

Bovendien, het zilveren kruis vergoedt dat alleen in deze gevallen: [QUOTE] [h=4]De vergoeding is voor mensen die[/h]
[LIST]
[*]nierdialyse krijgen of consulten, onderzoek of controles die bij deze behandelingen noodzakelijk zijn
[*]radio-, immuun- of chemotherapie krijgen bij kanker of consulten, onderzoek of controles die bij deze behandelingen noodzakelijk zijn
[*]visueel gehandicapt zijn en niet alleen kunnen reizen
[*]zich uitsluitend per rolstoel kunnen verplaatsen
[*]aangewezen zijn op geriatrische revalidatie
[*]vanwege een langdurige ziekte of aandoening voor langere tijd zijn aangewezen op vervoer (hardheidsclausule)
[*]jonger zijn dan 18 en recht hebben op 24-uurs verpleging en verzorging vanwege een lichamelijke handicap of complexe lichamelijke problemen (intensieve kindzorg).
[*]geriatrische revalidatie nodig hebben
[/LIST] [/QUOTE]

En ik zou daar misschien wel voor in aanmerking komen (voldoe aan twee punten) , maar voel me daar echt nog te gezond voor. ;)
Billy

Bericht door Billy »

En vergeet niet alleen behandelingen uit de basisverzekering, en ook daar weer uitzonderingen op ;).

Wat balen Suzan!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp