Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

Bericht door Klick »

grrrrrrrrrrrrrr
:o het lijkt wel alsof ik steeds sneller moet gaan zitten....
mijn onderbenen lijken van lood of betonnen schoenen..
nog nooit echt gevallen maar het tast mijn geduld aan.. snel geirriteerd
vandaag ook nog eens moeite met concentratie.. :o het is mijn dag niet..
niks bijzonders gedaan en toch gesloopt.. :o:moe:

even mopperen tegen mensen die het snappen dat je moe kan zijn als je net uit je bed komt..
Knillis

Bericht door Knillis »

Een heel bekend euvel Klick. Morgen, na hopelijk een goede nacht, vast weer een betere dag!
:knuffel:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

UWV:
"We doen uitspraak voor 23 januari."
"We doen uitspraak voor 19 februari"
"We krijgen pas na 1 mrt de uitslag van de deskundige, dus 19 februari redden we niet"

En dan staat er nog niet eens een afspraak bij een arbeidsdeskundige gepland. :moe:
Sara

Bericht door Sara »

Sterkte hoor, D-Cheryl!

Mijn ervaring met UWV is wel oud, maar tóen kon ik alle termijnen met minstens vier en maximaal tien vermenigvuldigen.

Weken werden sowieso maanden, en na m'n laatste contact met de keuringsarts heeft 't twee jaar geduurd voordat de arbeidsdeskundige me uit de stapel gevist heeft.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Regelzaken verkl***, het wordt steeds erger.

:huilen::huilen:
[/COLOR][/B]
Job

Ms-ers, mede MS-ers, lieve MS-ers...

Bericht door Job »

Ms-ers, mede MS-ers, lieve MS-ers...

.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Neeltje, ik vind dat jij een punt hebt.
Zeker zoals jij de benaming MS-er nu schets t.o.v. SS-er en ALS-er, dan valt het kwartje wel...

Onprettig wanneer patiënten hun identiteit direct ontlenen aan de ziekte welke met hun meeloopt, tevens voor/door de omgeving, je bent tenslotte zoveel méér, in eerste plaats is iedereen mens.
SanSan

Bericht door SanSan »

Ik vind 'MenSen' erger dan 'MS'ers'.
Sara

Bericht door Sara »

Ik vind MS-patiënt erger dan MenSen en MS-ser samen. :)

Waarschijnlijk omdat ik nogal es wat mensen - met diverse kwalen -
hoor zeggen. "Ik ben patiënt". Daarmee verbinden mensen voor mijn gevoel hun identiteit veel meer met hun ziekte dan als iemand zegt 'ik ben MS-ser'.

Ik ben wandelaar, Voorschotenaar, wijnliefhebber, ex-ICT-er, WAO-er, MS-ser. Allemaal eigenschappen die een deel van m'n identiteit vormen. Ik vind er persoonlijk niks mis mee, maar als twitteraar voor MSweb zou ik 't bijvoorbeeld niet gebruiken (even gecheckt voor de zekerheid :D [url]https://twitter.com/mswebnl[/url])

Ik weet dat ook sommige mensen met diabetes het vervelend vinden om diabeet genoemd te worden, om ongeveer dezelfde reden.

Wel benieuwd wat jullie wél een prettige manier vinden om als groep aangesproken te worden?
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik denk dat iedereen zo z'n gevoeligheden heeft. Zo zijn er ook mensen die struikelen over "z'n" en liever "haar" horen. :D

Zo krijg ik al jaren uitslag van MenSen, krijg bijna een toeval van de vergelijking "SS-er", zal ik mezelf zelden een "patiënt" noemen omdat ik dat zo ziek vind klinken, maar gebruik ik zelf al zolang ik weet de uitdrukking ms'ser.

Daar voel ik me het prettigst bij. Er zijn ongetwijfeld een hoop mensen die daar weer moeite mee hebben.
Maar waar maken we ons in godsnaam (sorry, Allahnaam, boeddhanaam, kerstmannaam, wat van toepassing is :ogen: ) druk om?

Of we kunnen natuurlijk ook op eieren gaan dansen (misschien dat er nog wel een plekje is bij ReDiscoverMe ;)).... Hoe politiek correct wil je zijn? :tralala:

Zolang we toch maar weten waar we het over hebben. :moe:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp