Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Fratema

Bericht door Fratema »

Is de “Minister gehandicaptenzaken” niet nét zo fake als de intelligentie van Donald Trump?
Klick

Bericht door Klick »

ja maar hij kan wel een onderwerp aanzwengelen, het is een ingang en een voor de politiek makkelijke manier om te laten zien dat ze het wel serieus nemen. Voor mijn gevoel maakt het kans, vooral omdat ze als het jaar voorbij is ook willen laten zien aan nl dat er iets nuttigs voor de hele groep behaald is.
Job

Bericht door Job »

Vanmiddag kwam ik langs een uitvaart bij een kerkje in mijn buurt. Rondam de kist stond een kleine kring van nabestaanden rond de kist. Keurig 1,5 meter uit elkaar.

Een aantal anderen vormden een kleine erehaag.
Eenmaal thuis bleek er in de tuin van de overburen een tuinfeest gaande. Blijkbaar was het buurmeisje 14 geworden, getuige 2 zilveren metallic baloonnen die samen het getal 14 vormden. Het was een drukte van belang rond de statafels, op tuinstoelen die zitjes vormden en op straat waarop het een komen en gaan was van bezoekers.
Jong en oud door elkaar. Opa's en oma's waren ook vertegenwoordigd.

Soms reed er een auto luid toeterend langs. Moeilijk te peilen of dat er sympathie of protest werd uitgedrukt, maar ik hoop dat laatste.
Op zeker moment reed er een ambulance door onze straat. Deze moest zelfs even inhouden omdat sommige feestgangers op straat stonden.
Ik denk dat onze buren en hun gasten toen wakker werden, want vrij snel na die confrontatie was het feest voorbij.
Ik moet er nog van bijkomen. Wat een idioten.

Fratema

Bericht door Fratema »

Ik heb inmiddels een heerlijk bezwaarschrift gemaakt en jullie mogen meekijken.
(...)
In deze beschikking wijst u mijn verzoek af om onze rolstoelauto met kenteken ********* in aanmerking te laten komen voor het lage tarief motorrijtuigenbelasting.

Het zeer vreemde aan deze regeling is dat hij uitsluitend geldt voor omgebouwde bestelauto’s, bedrijfswagens dus. Daarmee vallen bijna alle rolstoelauto’s dus buiten de boot. Bij de behandeling van deze constructie in de tweede kamer, in 2005, is hier schijnbaar gedachteloos aan voorbij gegaan. En is er dus ook niet bedacht dat daardoor deze regeling vrijwel voor niemand kan worden toegepast. Om in aanmerking te komen moet je dus een bedrijfswagen kopen en deze vervolgens voor een klein kapitaal laten ombouwen tot een rolstoelauto. En dan, ja, dan krijg je zowaar een korting op je wegenbelasting. Of heb ik het nou helemaal verkeerd?

Is het niet zo dat het lage tarief juist is bedoeld om de mobiliteit, de maatschappelijke participatie van gehandicapten te bevorderen? Zelf kan ik geen stap lopen. Kan dus ook niet mijn loodzware elektrische rolstoel de auto inrijden, vastzetten en dan lopend naar de passagiersstoel naast de bestuurder lopen. Snapt u dat ik het niet snap?
(....)

Misschien ga ik dit ook nog wel mailen naar de verschillende politieke partijen in de Tweede kamer. Wordt vervolgd.
------------------------------
Ps Job, wat een stel achterlijken, hop, allemaal €390.-bon
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik lees graag met je mee Fratema want zoals ik al eerder schreef heb ik met hetzelfde te maken. Zolang je maar in een bedrijfsauto rijdt krijg je wel een “ontheffing” maar als je in een personenauto rijdt met precies dezelfde aanpassingen om een rolstoel mee te kunnen nemen krijg je die “ontheffing” niet.

Misschien is het handig om een nieuw topic te openen over dit onderwerp en dan in het onderdeel “de wereld” zodat de discussie over dit onderwerp niet in het mopper-topic “verdwijnt” en een ieder die te maken heeft met dit femomeen het topic makkelijker kan volgen en terugvinden?
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

smerig vies benauwd kloterig pokkeweer...ik kan hier niet tegen. De stress staat al maanden mijlenhoog in mijn lijf en nu dit weer... :bah:
groetjes,
Angelique

~every scar i have makes me who i am~
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

AngelNoa schreef: 15 jun 2020, 06:37 smerig vies benauwd kloterig pokkeweer...ik kan hier niet tegen. De stress staat al maanden mijlenhoog in mijn lijf en nu dit weer... :bah:
Wat naar! :( Voor weer kan je je natuurlijk lastig verstoppen :(
Heb je vooral last van de luchtvochtigheid, of juist de temperatuur? En dan alleen buiten, of ook binnen?

Zelf heb ik vooral last van de hitte, wat eigenlijk pas begint als het boven de 25C komt. Nu heb ik dus geen last, en binnen blijft het bij mij, bij hitte buiten, nog een aantal dagen koel. Ik heb vorig jaar een mobiele airco gekocht; dat werkt niet alleen tegen de hitte, maar ook tegen luchtvochtigheid binnen. Zou dat een optie voor je zijn? Als voorbereiding op de hitte dit jaar heb ik ook een koelvest gekocht.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

last van vocht én de temperatuur. Tel daar overigens ook stress bij op...
Ik heb geen geld voor airco, heb wel een extra ven besteld.
Hopelijk daalt de temperatuur de komende dagen in huis. Ik kan echt niks meer hebben, maar er speelt veel meer waardoor ik ook benauwd ben.
groetjes,
Angelique

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik was na het eten nog even wandelen, maar het is inderdaad weer benauwd. Morgen komt er nog meer regen zeiden ze op het journaal. Helpt een cobbler je misschien iets, zo'n koelsjaaltje?

Strekte Angel
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik heb geen cobbler maar een gewoon fitness-koelslaaltje (vind ik persoonlijk een stuk hipper ;-)).
Maar ik blijk dus gewoon ook verhoging te hebben en maag/darm ellende.
Geen corona, maar even zo goed flink beroerd...
groetjes,
Angelique

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp