Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vraagje over android tablet

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Ekster

vraagje over android tablet

Bericht door Ekster »

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van de Samsung tab S. Gekregen van mijn vriend en ben er hartstikke blij mee.

Nu heb ik een computerprobleempje waarvoor ik naar de oplossing al uren op zoek ben geweest en mijn vriend ook, maar we komen er niet uit dus ik dacht, ik waag hier een gokje:p.

Op een Android forum krijg ik ook geen respons namelijk:???:.

Het zit als volgt: als ik een foto wil instellen als start/vergendelscherm vroeg de tablet altijd of ik de actie wou voltooien met fotobijsnijden of Crop photo. Dan kun je vervolgens kiezen of je dat voor altijd wilt of slechts eenmaal.

Nu heb ik per ongeluk aangeklikt dat ik het vergrendelscherm voor altijd met fot bijsnijden (bloem logo, bij apps foto-editor genoemd)wil doen, maar dat wil ik juist niet. Ik wil blijven kiezen tussen foto bijsnijden of Crop photo.

Nu staat er op het internet dat ik naar mijn apps moet gaan en dan de app opzoeken die ik als standaard heb ingesteld. In mijn geval dus naar foto editor en dat ik dat dan moet klikken op standaardinstellingen wissen. Dat kan ik echter niet, want dat is grijs en daar is niet op te klikken.

Wie o wie weet hoe ik toch weer de vraag kan krijgen; actie voltooien met foto bijsnijden of Crop photo.

Het gekke is ook dat ik Crop photo helemaal niet tussen mijn apps kan vinden. Alsof hij helemaal niet meer bestaat, terwijl ik de vraag nog wel krijg als ik een foto voor mijn startscherm wil instellen en ik de app dus wel gebruik.

Ik hoop dat er hier een wizz kid is die me kan helpen :D.

Alvast bedankt!
Sara

Bericht door Sara »

Ha Ekster,

ik heb even gekeken, en ik dénk dat je bij 'Foto bijsnijden' moet kijken in het rijtje apps.

Zou dat kunnen?
Ekster

Bericht door Ekster »

Hoi Sara, die staat er niet tussen. Hij heet daar foto-editor (met f) en heeft hetzelfde gele bloemlogo als foto bijsnijden.

Het logo van Crop photo kan ik helemaal niet vinden.

Ik word er helemaal crazy van. Had een artikel gevonden over hoe het moest (zoals hierboven geschreven) dus dacht dat doe ik even, maar ik kan de standaardwaarden niet herstellen want er zijn geen standaardwaarden volgens foto-editor....
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Kun je de foto niet opnieuw uploaden als foto voor het beginscherm?
Ekster

Bericht door Ekster »

Nee, ik kan niet meer kiezen of ik dat wil doen met foto-editor of Crop photo, omdat ik per ongeluk heb gekozen om het het altijd met foto editor te doen.

En dat moet je kunnen herstellen zodat je de vraag wel weer krijgt, maar dat lukt me met geen mogelijkheid.
Dango

Bericht door Dango »

zoek bij Instellingen ==》Applicatie Beheer ==》instellen bij het tabblad "alle" de "Gallerij" applicatie op en verwijder de standaard instellingen eens.

Als het goed is krijg je nu weer de vraag als je in de Galerij een foto wil bewerken (edit) met welk programma je deze wilt openen.

suc6
Ekster

Bericht door Ekster »

Bedankt voor het meedenken Dango. Ik heb net gedaan wat jij zegt, maar wederom staat daar dat er geen standaardinstellingen zijn dus ik kan ze ook niet wissen.

Het is dus ook alleen maar als ik een foto wil instellen als vergrendelscherm, dat hij er niet meer om vraagt, omdat ik toen op altijd met foto-editor heb geklikt.

Als ik een foto voor het startscherm wil bewerken, vraagt hij er nog wel gewoon om.

Kun je iets met die aanvullende info? Alvast bedankt :-).
Dango

Bericht door Dango »

1- Van elk programma wat een
afbeelding kan openen kijken of je die
standaard instellingen kan verwijderen

2- Van de Applicatie TouchWiz-Start (=Samsung Launcher) de standaard instellingen verwijderen maar LET OP , dit zal alle bureaublad snelkoppelingen en mappen verwijderen dus dit moet je weer opnieuw aanmaken.:D

Ik hoop dat 1 van deze 2 opties het gewenste resultaat geeft :o

suc6
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

applicatiebeheer > menu toets > appvoorkeuren opnieuw instellen

dan vraagt hij volgende keer weer met welke app je wat wilt doen.
Ekster

Bericht door Ekster »

Django, ik kan Crop photo nergens meer vinden terwijl ik dat dus wel gebruik voor het bewerken van mijn afbeeldingen voor mijn startscherm.

Waar kan ik dat programma terugvinden? Het staat niet bij applicaties.

Dapowerr, wat is de menuknop op een tablet van Samsung? Als ik in applicatiebeheer zit en ik op de knop midden onderin klik, sluit ik mijn scherm. Meer knoppen heb ik niet.

Trouwens bedankt voor het meedenken allemaal ☺.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp