Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verpleeghuis.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
dientje

verpleeghuis.

Bericht door dientje »

wie weet een verpleeghuis waar ik tijdelijk kan verblijven om wat sterker misschien te worden, en waar ik toch rust krijg.

dit ook om man wat rust te geven,..
want s,avonds heb ik paniek vanwege de spasme, strekspasme, eenmaal gestrekt, en ik kan niks meer.....

kan er niet uit, niet draaien niks,...

ik kan zelf niet douchen, lopen gaat heel moeilijk, met douchen heb ik helemaal geen kracht.

me arm is niet goed hand heb ook spasme/vingers waardoor ik me weer niet goed kan vastpakken, en paniek vanwege spasme, en me rug werkt dan ook niet mee, waardoor ik denk dat ik val.

dus man krijgt ook weinig rust zo, hij moet werken, en alles!...

:huilen:ik vindt het heel erg.....dat het zo moet allemaal.......

liefst in de buurt van alkmaar of heerhugowaard, of omgeving.......
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Een Revalidatie Centrum lijkt mij dan meer geschikt voor jou.

Dan kunnen ze jou miss weer wat dingen aanleren.
Sara

Bericht door Sara »

Dientje,

wat ontzettend beroerd dat het nu zo moeilijk gaat allemaal. :knuffel:

Een tijdje geleden was Nieuw Unicum in beeld. Is dat niet nog steeds het allerbeste idee? En ik weet niet hoeveel hulp je nu al thuis krijgt... op den duur zal dat toch misschien het beste zijn.

Heel veel sterkte voor jou en je man!
Sharon

Bericht door Sharon »

Jeetje Dientje, war heftig. Ik weet niet of een verpleeghuis de beste plek voor je is. Ook zit in eerste instantie te denken aan een revalidatie centrum.

Mocht je meer denken aan een korte periode, weet ik dat ze in Alkmaar een Respijthuis hebben. Dit is een soort van verpleeghuis, waar je kortdurig verblijft om thuis te ontlasten en zelf ook even je rust te vinden. Je krijgt daar alle hulp die je nodig hebt.

Ik geloof wel dat je zelf ook een gedeelte moet betalen. Hier onder de link.
[url]http://www.respijthuis-alkmaar.nl/pages ... gemeen.php[/url]

Sterkte!
pokey

Bericht door pokey »

nieuw unicum is toch zo iets ?
maar wel duur :(
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat vreselijk naar Dientje dat het momenteel zo slecht gaat en het voor iedereen om je heen maar ook voor jezelf erg zwaar is.

Ik denk dat het het meest verstandig is een gesprek aan te vragen met jullie huisarts. Jullie kunnen dan aangeven wat er momenteel allemaal speelt en vragen omdersteuning te krijgen in het zoeken naar de juiste ondersteuning/hulp.

Om nu helemaal zelf te gaan uitzoeken, navragen en uitvinden wat de mogelijkhedenq zijn met alles wat er aan vast zit kunnen jullie er helemaal niet bij hebben.

In feite kan b.v. een thuiszorgorganisatie vaak op korte termijn al aan het werk gaan om te bekijken wat er van daaruit allemaal aan ondersteuning en persoonlijke verzorging te leveren is.

Ik wens jullie veel sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing.
dientje

Bericht door dientje »

nieuw unicum waren we geweest, dat was niks daar moest je nog slechter zijn, en dat was voor 1x in het jaar minstends een week, ze deden geen revalidatie, het is gewoon doe maar wat je wil, al lig je de hele dag.

de badkamers waren ook niet eens aangepast.

me man zei, hier laat ik je niet achter........
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Bij mij komt er iedere ochtend iemand om me aan te kleden en iedere avond weer om op bed te leggen. 2 x per week douche ik met iemand van de zorg, maar dat mag ook dagelijks als je dat wil (bieden ze wel aan maar mij te vermoeiend). Mijn man hoeft daarom niet zo heel veel voor me te zorgen. (nog steeds wel vaak genoeg, teveel zelfs, maar oke, alle beetjes helpen).

Voor de nacht gebruik ik medicijnen om de spasmes tegen te gaan. Daar hoeven we ook niet wakker voor te worden.

Misschien kan stichting MEE zoeken naar een revalidatie of dagopvang in de buurt. Revalidatie heeft de voorkeur om actief bezig te zijn, dagopvang is meer alleen vrijetijdsbesteding.
Knillis

Bericht door Knillis »

Als het nodig is komt de thuiszorg meerdere malen per dag bij je langs. Bij mij komen ze dagelijks in de ochtend om de tens plakkers op mijn rug aan te brengen en twee keer per week helpen met douchen omdat dat me zo vreselijk veel energie kost.

Bij mijn moeder kwamen ze haar laatste jaren wel 4 x per dag. Douchen, aankleden, tussen de middag kijken hoe het ging en controleren of ze wel medicatie had genomen en soms een klein stukje buiten lopen en 's avonds helpen met uitkleden en weer op bed brengen.

Je kunt zelf bij het intakegesprek met de wijkzuster aangeven wat je hulpvraag is en op welke momenten je die hulp nodig denkt te hebben. De indicatie en alles wat daar aan vast zit wordt door de wijkzuster geregeld dus daar heb je geen omkijken naar.

Ik vind het erg goed werken omdat je dagelijks even kwijt kunt hoe het gaat (als dat nodig is) en men je adviseert.
dientje

Bericht door dientje »

ja maar ik moet met alles huilen als ik praat,..en simone s,avonds is je man er toch gewoon, om je op bed te leggen, of niet ?, en wat voor medicijnen heb je tegen spasme simone.

is er dan hulp terwijl je man er is?

ik had iemand s,ochtends voor aankleden, maar dat wou ik niet meer, maar als ik wil kan ik het gewoon weer krijgen.

t,gaat ook om me arm, en ik heb al een luierbroekje aan vanwege zenuwen, te laat naar de wc, ..te veel naar de wc, en ik doe alles op de vouwscoot binnen, ik kan niet meer lopen, t,is zo vermoeiend.

om met 1 arm alles te doen, broek omhoog etc...ik wil me luier drooghouden,....dat wel een paar keer achter elkaar..

zonder m,n scootje kan ik niet meer.........

:moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp